جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
اتاق وحشت - PANIC ROOM
سال تولید : ۲۰۰۲
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : دیوید کوپ، گاوین پولون و جودی هافلاند
کارگردان : دیوید فینچر
فیلمنامهنویس : کوپ
فیلمبردار : داریوش خنجی و کانراد و. هال
آهنگساز(موسیقی متن) : هوارد شور
هنرپیشگان : جودی فاستر، کریستین استوارت، فارست ویتاکر، دوایت یوآکم، جارد لتو و ایان بیوکانان
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه
̎مگ آلتمن̎ (فاستر) زنی است که از همسرش جدا شده و دختر نوجوانی به نام ̎سارا̎ (استوارت) دارد که مبتلا به مرض قند است. ماجراهای تلخ جدائی و طلاق، او و ̎سارا̎ را مجبور میکند به خانهٔ جدیدی نقل مکان کنند. آنان یک عمارت سنگی و شیکِ نیویورکی را انتخاب میکنند که دست بر قضا به یکی از ویژگیهایش مینازد: ̎اتاق وحشت̎، فضائی مثل یک گاوصندوق بزرگ، که عملاً به کسانی که در درونش هستند اجازه میدهد خود را از سایر قسمتهای ساختمان جدا کنند. این اتاق، با آن دیوارهای ضخیم پولادی، دستگاه تهویهٔ جداگانه و سیستم ارتباطی مانیتورهای ویدئویی که به دوربینهای موجود در سراسر خانه وصل شده، حالت یک دژ غیرقابل نفوذ را دارد. وقتی سه سارق ـ ̎جونیر̎ (لتو)، ̎برنم̎ (ویتاکر) و ̎رائول̎ (یوآکم) ـ به اقامتگاه جدید ̎آلتمنها̎ هجوم میبرند، اتاق، کارآئی و مفید بودنش را ثابت میکند. پیش از آنکه دزدان صدمهای به آنان بزنند، ̎مگ̎ و ̎سارا̎ موفق میشوند داخل اتاق پناه بگیرند. اما بعد آشکار میشود که داروهای ̎سارا̎ بیرون از اتاق جا مانده، تلفن هنوز وصل نشده و غنیمتی که دزدان دنبالش هستند در ̎اتاق وحشت̎، نزد آنان قرار دارد. یک بازی موش و گربهٔ فکری بین طرفین ماجرا به راه میافتد که طی آن مگ، در شبی طولانی و در حالی که سلامت دخترش رو به وخامت گذاشته، سعی دارد به اسیرکنندههایش رودست بزند.
● پس از اینکه باشگاه مبارزه (۱۹۹۹) غیرمتعارف و جسورانه قلمداد شد، فینچر بهجای پیش رفتن، قراردادیترین فیلم ممکن را ساخت. اتاق وحشت که فیلمی است دربارهٔ زنان گیر کرده در یک مخمصه و خانههای بزرگ و جادارِ وست ساید نیویورک، شاید فقط به خاطر القایِ چند حرکت دوربین باورنکردنی ـ مثلاً از درون یک سوراخ کلید ـ بتواند جالب توجه باشد. در واقع برای کارگردان نمایش معجزات تکنولوژی ـ که یکی از آنها خود همین ̎اتاق وحشت̎ است ـ اولویت اصلی شده و سیستم حفاظتی چند تصویری ویدئویی ضمناً بهعنوان دستیاری برای تدوین موازی انجام وظیفه میکند. انتخاب فاستر برای نقش مادر یعنی غایت محافظهکاری و تصمیمی بامعنا برای کارگردانی که اصلاً در کار با زنان راحت نیست (در مقابل این یکی، انتخاب مایکل داگلاس برای بازی، ۱۹۹۷، جسارت بزرگی به شمار میرود). همچنین، بلاهت و ناشیگری دزدان شبانه (ویتاکر، لتو و یوآکم) واقعاً کلافهکننده و خنثیکنندهٔ هرگونه احساس خطری است. فینچر دستکم در این یک مورد، تکنیسینی با دست کاملاً خالی است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق احمد وحیدی حسن روحانی حجاب مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی مجلس رهبر انقلاب شهید مطهری رسانه
ایران هواشناسی سیل آتش سوزی یسنا تهران روز معلم قوه قضاییه پلیس معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا دولت سیزدهم مالیات طلا بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان موسیقی تلویزیون سریال عمو پورنگ ساواک سینمای ایران عفاف و حجاب تبلیغات مسعود اسکویی سینما دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه جنگ غزه آمریکا روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر تراکتور جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
ناسا هوش مصنوعی فناوری اپل گوگل اینستاگرام تلفن همراه کولر
طب سنتی خواب فشار خون کبد چرب دیابت