چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا


استانداردهای ممیزی و اعتباربخشی بیمارستان


استانداردهای ممیزی و اعتباربخشی بیمارستان
نویسنده : شورای‌مشترک‌اعتباربخشی‌سازمان‌هاومراکزبهداشت‌ودرما -
مترجم : صدقیانی - ابراهیم
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۳/۱۰
رده دیویی : ۳۵۲.۸۴۰۲۱۸
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۳۸۴
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : RA۹۶۵/۸/ف‌لا۵
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۵۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۹۲۳-۲۱-۶

کتاب حاضر, حاوی اطلاعاتی است در ارتباط با بهبود عملکرد بیمارستان‌ها. بخش اول شامل وظایف مربوط به بیمار است که مستقیما به تدارک و عرضه مراقبت محدود می‌شود .استانداردهای بیمار محور در این فصل‌ها آمده است : حقوق بیمار و اخلاق در سازمان, ارزیابی و بررسی بیماران, مراقبت از بیماران, آموزش بیمار و خویشان او, مداومت یا ادامه درمان .بخش دوم, وظایف سازمانی را در بر می‌گیرد .این وظایف برای قابلیت‌های سازمانی, به منظور عرضه خدمات با کیفیت پذیرفتنی, حیاتی و ضروری به شمار می‌رود .استانداردهای سازمانی در فصل‌های :بهبود عملکرد سازمان, رهبری, مدیریت محیط پیرامون مراقبت, مدیریت منابع انسانی, مدیریت اطلاعات, و پیشگیری, پیگیری و کنترل عفونت بازگو شده است .بخش سوم شامل استانداردهای وظایف است که در قالب این فصل‌ها آمده است :سرپرستی, مدیریت, هیات پزشکی, و پرستاری .