
ایرنا/دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: بعد از حوادث آبان ۹۸، دولتها در حوزه بنزین دچار انفعال شدند اما دولت چهاردهم از بحران تصمیمگیری در حوزه بنزین عبور کرد.
محمد گلزاری روز پنجشنبه در شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی از طریق تماس تصویری افزود: بواسطه حوادث سال ۹۸ در حوزه بنزین به نقطهای رسیدیم که کسی جرات اقدام نداشت و این بحران تصمیمگیری ما را از صادرکننده، به واردکننده بنزین تبدیل میکرد.
وی اضافه کرد: اما مصوبه بنزین در این دولت محرمانگی نداشت و راحت در اختیار مردم قرار گرفت و منتشر شد و همه از مردم، اقتصاددانها و فعالان فضای مجازی درباره آن صحبت کردند و این موضوع در جامعه، نهادها و مجلس مورد نقد قرار گرفت و در حقیقت پیرامون این موضوع ،گفتگوی اجتماعی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: اقناع امروز عمودی و بخشنامهای نیست بلکه باید به اقناع عامه مردم پرداخت.همه دیدگاه در راستای اقناع گروه های هدف و خاص در جریان سال ۹۸ به دلیل عدم شناسایی صحیح شبکه واقعی دینفعان فروریخت.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد: وقتی گفتگوی اجتماعی شکل گرفت و نظرات از سمت جامعه شنیده شد همین مصوبه بنزین نیز با اصلاحاتی انجام شد.
گلزاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: روابط عمومی از ارکان حکمرانی نوین است که نقش ارزشمندی در اقناع افکار عمومی دارد.
جنگ تمام عیار رسانهای را پشت سر گذراندهایم
وی افزود: یک جنگ تمام عیار رسانهای و نظامی با رژیم صهیونیستی را پشت سر گذاشتیم.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت اضافه کرد: در کنار همه اقدامات و رشادتهای نظامی در کشور شاهد فعالیت بسیار ویژه روابط عمومیهای دستگاههای مختلف در دوره جنگ بودیم.
گلزاری اظهار کرد: در شرایطی میخواهیم دستاوردهای دولت و دستگاه های خود را تبیین کنیم که سختی های زیادی در زندگی مردم وجود دارد و کار تبیین را سخت کرده است.
وی ادامه داد: متاسفانه سه گروه به دنبال سایهنشین کردن و آلوده کردن شهر هستند و نیروهای روابط عمومی را به سمتی میبرند که فقط نظارهگر باشند.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت خاطر نشان کرد: گروهی از رسانههای معاند و فارسی زبان خارج کشور با سیاهنمایی میخواهند ناامیدی را بین مردم پمپاژ کنند.
گلزاری گفت: از طرفی در داخل نیز با گروه هایی مواجه هستیم که زندگی سیاسی آنها در دمیدن بر اختلافات است.
وی افزود: حتی به دروغ اشتباهی را به رییس جمهور در یک سفر خارحی نسبت میدهند تا این رویه را ادامه دهند.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت اضافه کرد: برخی گروه ها نیز شاید نظر سو ندارند اما در تله محبوبیت میخواهند خود را بواسطه دیده شدن مطرح کنند لذا خود را همسو با فضاهای هیجانی میکنند.
گلزاری ادامه داد: در برابر این سه گروه، روابط عمومیها با همه کمبودها نقش آفرینی میکنند.
وی گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب هم باید کمبودها را دید و هم پیشرفتهای کشور را بیان کرد، باید آرایش رسانهای را بعد از جنگ تغییر داد، لذا باید این تغییر به نفع وحدت در جامعه انجام شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت افزود: روایت قدرت واقعی کشور، بدون بیان کمبودها و با بی صداقتی اصلا بر دل نخواهد نشست و مورد قبول مردم نخواهد بود.
گلزاری اضافه کرد: در بیان مشکلات و پیشرفت کشور نمیتوان بدون صداقت با مردم صحبت کرد، چرا که مردم فهیم اینها را درک میکنند.
منبع : آخرین خبر

















































