شاخص اعتماد مصرفکننده (CCI) یک شاخص اقتصادی است که میزان خوشبینی و بدبینی مصرفکنندگان را نسبت به وضعیت کلی اقتصاد و وضعیت مالی شخصی آنها ارزیابی میکند. این شاخص از میانگین شاخص وضعیت فعلی اقتصادی (CECI) و شاخص انتظارات مصرفکننده (CEI) به دست میآید. مرکز پژوهشهای مجلس پیش از این شاخص اعتماد مصرفکننده را تا تاریخ تابستان 1403 منتشر کرده بود؛ بااینحال بهروزرسانیهای این شاخص از آن زمان تاکنون به صورت عمومی منتشر نشده بود. نگاهی به آمارهای این شاخص نشان میدهد میزان اعتماد مصرفکنندگان …