سه شنبه / ۲۲ مهر / ۱۴۰۴ - 14 October, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۴/۰۶/۱۲

پاسخ شرکت‌ها به فشار هزینه‌ها

پاسخ شرکت‌ها به فشار هزینه‌ها
تورم و افزایش هزینه‌های زندگی در بسیاری از کشورهای دنیا، باعث شده مصرف‌کنندگان بودجه‌ محدودتری برای خرید از سوپرمارکت‌ها داشته باشند. در کنار افزایش تقاضا برای برندهای اختصاصی فروشگاه‌ها، این روند بر اندازه‌ بسته‌بندی‌ کالاها هم تاثیر گذاشته است. مصرف‌کنندگان بیش از پیش یا سراغ بسته‌های کوچک‌تر می‌روند چون در ابتدا ارزان‌تر به نظر می‌رسند، یا مستقیم بسته‌های خیلی بزرگ را انتخاب می‌کنند به امید اینکه در مجموع برایشان مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. بر اساس تحلیلی از شرکت «گلوبال دیتا»، شرکت‌ها باید راه‌های …