زیدآبادی نوشت: «از آنجا که بدون خواستگاری، ازدواجی هم صورت نمیگیرد و بدون ازدواج نیز زاد و ولدی انجام نمیشود و نسل رو به انقراض میگذارد و در عین حال، زور طبیعت و غرایز آدمیزاد هم بیش از زور آدمیان زورگوست، نهایتاً جمعی هیچ راهی پیش روی خود جز رفتن به خواستگاری ندیدند.»