تشکلهای معلمی و آموزشی ایران در نامههای جداگانه خطاب به مدیر اجرایی سازمان یونیسف و مدیرکل یونسکو اعلام کردند: از سازمانهای بینالمللی انتظار میرود با تشکیل کمیسیون مستقل و بیطرف حقیقتیاب بینالمللی، موارد گسترده نقض حقوق بشردوستانه و حقوق بشر بهویژه در مورد کودکان و مردم غیرنظامی را بررسی کنند.