اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص اظهارات نخست وزیر قطر مبنی بر برگزاری نشست امنیتی ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفت: ما همیشه گفتهایم با کشورهای منطقه به عنوان همسایگان دائمی باید بتوانیم سازوکارهای مبتنی بر احترام و تفاهم متقابل ایجاد کنیم و به این اصل همچنان پایبند هستیم.