رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با SNNTV:بیش از 30 هزار نفر از پزشکان عمومی در کار طبابت نیستند. باید زمینه فراهم شود و شرایط طوری شود که این افراد یا وارد دوره های رزیدنتی بشوند یا شرایطی فراهم شود که طبابت به عنوان پزشک عمومی به صرفه شود.بعضی از دوره های رزیدنتی مثل اطفال، بیهوشی و طب اورژانس خالی است.