چهارشنبه, ۱۴ خرداد, ۱۳۹۹ / 3 June, 2020
رگولاتوری
مهلت اپراتورها برای اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده به پایان رسید
۴۸ دقیقه قبل / رگولاتوری / ارزش افزوده / موبایل / حسین فلاح جوشقانی
مهلت اپراتورها برای اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده به پایان رسید
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتمام مهلت اپراتورهای موبایل برای اجرای مصوبه جدید خدمات ارزش افزوده تلفن همراه خبر داد.
رقابت اپراتورهای ثابت، کیفیت خدمات را بالا می‌برد
۲ روز قبل / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
رقابت اپراتورهای ثابت، کیفیت خدمات را بالا می‌برد
تهران - ایرنا - مدیر کل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه از روز افتتاح سایت xdslplus.ir تاکنون ۷۰ درصد درخواست‌ها در طی بازه ۴۸ ساعته تحویل و فعال شده است، گفت: ۳۰ درصد مانده درخواست‌ها به دلیل بررسی و فرآیند امکان‌سنجی در دست انجام است و به موقع تحویل می‌شود.
تبدیل مجوز دفاتر خدماتی به دفاتر پیشخوان دولت ممکن شد
۴ روز قبل / دفاتر پیشخوان دولت / رگولاتوری / سامانه صدور مجوزها / مصوبه هیئت وزیران
تبدیل مجوز دفاتر خدماتی به دفاتر پیشخوان دولت ممکن شد
سازمات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطابق با مصوبه هیئت وزیران، شرایط تبدیل مجوز دفاتر خدماتی را به دفاتر پیشخوان خدمات دولت اعلام کرد.
کدامیک از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، وضعیت قرمز دارند؟
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی / شرکت مخابرات ایران
کدامیک از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، وضعیت قرمز دارند؟
تهران - ایرنا - آخرین گزارش هفتگی بررسی کیفیت سرویس اپراتورهای ثابت و سیار توسط رگولاتوری نشان می‌دهد، وضعیت شرکت مخابرات در شاخص‌های کیفیت سرویس ADSL، ایرانسل در شاخص‌های مربوط به اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) و همراه اول در شاخص‌های پکت لاس داخلی (3G PLR-IR) در وضعیت نامطلوب قرار دارند.
۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه
تعداد ۲۱ هزار و ۱۸۴ شکایت در یک ماه گذشته در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۱۲ هزار مورد از این شکایات، یعنی بیش از نیمی از آنها مربوط به اینترنت است. به عبارت دیگر، در یک سال‌جاری، تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۱ شکایت در سامانه ۱۹۵ رگولاتوری ثبت شده که ۲۸ هزار و ۲۵۸ شکایت خاتمه یافته است. از این تعداد شکایت، ۲۱ هزار و ۱۸۴ عدد در یک ماه گذشته به ثبت رسیده که ۱۳ هزار و ۵۷۲ شکایت خاتمه یافته است. سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به‌منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن‌همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.
62 درصد شکایات مردمی از اینترنت رسیدگی شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۳
62 درصد شکایات مردمی از اینترنت رسیدگی شد
در یک ماهه اخیر 62 درصد شکایات مردمی از اینترنت توسط سامانه 195 رگولاتوری رسیدگی شد.
ضرب‌الاجل ۳روزه برای جبران محاسبه اشتباه هزینه اینترنت
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ / رگولاتوری / اپراتورهای ارتباطی / پیام رسان سروش / اینترنت / حسین فلاح جوشقانی
ضرب‌الاجل ۳روزه برای جبران محاسبه اشتباه هزینه اینترنت
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای اینترنت ۳ روز زمان داد تا نسبت به جبران محاسبه اشتباه هزینه اینترنت کاربران اقدام کنند.
مکانیزم تخصیص فرکانس‌ها
۱۳۹۹/۰۲/۳۰
مکانیزم تخصیص فرکانس‌ها
شرکت‌هایی که در قالب مجوز‌های اپراتور مجازی در دنیا فعال هستند تا سال‌های قبل با قابلیت تماس صوتی شکل گرفتند که به‌دلیل وجود بازار محدود خیلی موفق نبودند. اما از سه چهار سال قبل که اینترنت سیم‌کارت با آمدن 4G توسعه پیدا کرد. مدل اپراتور‌های مجازی نیز با محوریت سرویس‌های ارزش افزوده توسعه پیدا کردند و رگولاتوری و سازمان تنظیم مقررات بر همین مبنا مجوز‌هایی صادر کرد، ولی یک دوگانگی وجود داشت.
۱۳۹۹/۰۲/۲۸
دوقطبی تولید داخل و واردات تجهیزات فناوری
به گفته دبیر کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، تکنولوژی و تجهیزات های‌تک در ۴۰ سال گذشته همواره تحریم بودند و واردکنندگان درحالی همواره با دوقطبی تولید داخل و واردات تحت فشار هستند که هر تجهیزی که با تاخیر وارد شود، کشور از کسب درآمد و تکنولوژی مدرن باز می‌ماند. ‌ اعضای کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) با انتقاد از روند ثبت‌سفارش واردات کالاهای فناوری اطلاعات توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (رگولاتوری) و وزارت صمت، خواستار ایجاد بهبود در این روند شدند؛ زیرا معتقد بودند رگولاتوری ناخواسته به قاچاق کالا، ورود کالای بی‌کیفیت، مشکل سرمایه در گردش و عدم پرداخت عوارض گمرکی دامن زده است.
اینترنت VOD رایگان نیست
۱۳۹۹/۰۲/۲۵
اینترنت VOD رایگان نیست
مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری گفت: سیاست رایگان بودن ترافیک اینترنت برای VOD‌های داخلی متوقف شده و کاربران برای استفاده از رسانه‌های تعاملی باید هزینه اینترنت بپردازند. محمد امامی در مورد نرخ استفاده اینترنت برای کاربران تلویزیون‌های اینترنتی و رسانه‌های تعاملی (VODها) با توجه به نارضایتی کاربران از نحوه محاسبه ترافیک این سرویس توسط اپراتورها، گفت: اپراتورها دیگر سیاست ترافیک رایگان اینترنت را در قبالVOD‌ها و تلویزیون‌های اینترنتی اجرا نمی‌کنند.
ترافیک اینترنت برای سرویس VOD رایگان نیست/ توافق جدید اپراتورها و رسانه های تعاملی
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ / تلویزیون اینترنتی / اینترنت / محمد امامی / رگولاتوری / هزینه اینترنت
ترافیک اینترنت برای سرویس VOD رایگان نیست/ توافق جدید اپراتورها و رسانه های تعاملی
مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری گفت: سیاست رایگان بودن ترافیک اینترنت برای VOD های داخلی متوقف شده و کاربران برای استفاده از رسانه‌های تعاملی باید هزینه اینترنت بپردازند.
وزارت صمت نقش خود را در بازار فولاد به خوبی ایفا نکرد
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ / بورس کالا / وزارت صمت / بازار فولاد
وزارت صمت نقش خود را در بازار فولاد به خوبی ایفا نکرد
بررسی های صورت گرفته از روند معاملات و قیمت انواع محصولات طی یک تا دو سال گذشته در بورس کالا و بازار خارج از بورس بیانگر آن است که نقش رگولاتوری وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در بازار فولاد به خوبی ایفا نشده است؛ به طوریکه اقدامات زیادی در این راستا برای حمایت از مصرف کننده انجام شد اما قیمتی که کالا با آن به دست مصرف کننده رسید، با تفاوت قابل ملاحظه ای در حدود ۲۰ درصد، بالاتر از قیمتهای معامله در بورس بوده و نتیجه موردنظر حاصل نشده است.
درخواست سازمان نصر از رگولاتوری برای حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فاوا
۱۳۹۹/۰۲/۲۱
درخواست سازمان نصر از رگولاتوری برای حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فاوا
آزاد معروفی رییس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفتگو با پیوست مطرح کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌‌ای جدید به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته تا برای کمک به فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات برای عبور از بحران کرونا اقداماتی که پیشتر در نامه دیگری به معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ارائه شده بود را پیگیری کند.
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ / استان مرکزی / اینترنت / ترافیک / جهان / نماینده ولی فقیه
اخبار
مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری از رصد و نظارت دوره‌ای بر عملکرد اپراتورها در محاسبه حجم ترافیک بسته‌های اینترنت خبر داد و گفت: «بسته‌های اینترنت باید به تایید رگولاتوری برسد.»
عملکرد اپراتورها در محاسبه حجم اینترنت رصد می‌شود
۱۳۹۹/۰۲/۲۱
عملکرد اپراتورها در محاسبه حجم اینترنت رصد می‌شود
مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری از رصد و نظارت دوره‌ای بر عملکرد اپراتورها در محاسبه حجم ترافیک بسته‌های اینترنت خبر داد و گفت: بسته‌های اینترنت باید به تایید رگولاتوری برسد. محمد امامی درخصوص تمهیدات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اظهار نارضایتی کاربران از اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت گفت: رگولاتوری بررسی و نظارت دوره‌ای بر حجم ترافیک مصرفی کاربران اپراتورهای ثابت و همراه را در دستور کار قرار داده است. به این معنی که حجمی که در بسته اینترنت به مشترک فروخته می‌شود، در بازه‌های مشخص به‌صورت دوره‌ای مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد تا بسته‌ها زودتر از موعد به اتمام نرسد و همان حجمی که به مشترک فروخته شده، توسط وی مصرف شود.
بخشنامه جدید برای تخفیف اینترنت پیام‌رسان های بومی
۱۳۹۹/۰۲/۱۶
بخشنامه جدید برای تخفیف اینترنت پیام‌رسان های بومی
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از صدور بخشنامه جدید به پیام رسان های بومی در راستای اعمال تخفیف یک سوم در استفاده مشترکان از خدمات آنها خبر داد.
ضریب نفوذ موبایل اشباع شد؟
۱۳۹۹/۰۲/۱۶
ضریب نفوذ موبایل اشباع شد؟
آمارهای جدید منتشر شده از سازمان رگولاتوری نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن‌همراه در سه ماه چهارم سال ۹۸ در مقایسه با سه ماه سوم همین سال با کاهش 04/ 0درصدی همراه بوده است. این آمار بر اساس عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در کشور اعلام شده است. به گزارش «ایسنا» ویژگی‌هایی از جمله تعداد خطوط واگذارشده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق در هر یک از اپراتورها متفاوت است که می‌تواند آنها را از هم متمایز کند. این شاخص‌ها نشان می‌دهد درحال‌حاضر تعداد خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماه چهارم سال ۱۳۹۸، به ۱۱۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۲ عدد رسیده که ضریب نفوذ را به 07/ 142 درصد می‌رساند که در مقایسه با سه ماه سوم، با …
سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شد
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ / دفاتر پیشخوان دولت / رگولاتوری / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی / ارزیابی عملکرد
سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شد
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هدف نظارت آنلاین بر عملکرد این دفاتر، خبر داد.
چرایی اتمام حجم اینترنت در تماس تصویری پیام‌رسان بومی
۱۳۹۹/۰۲/۱۱
چرایی اتمام حجم اینترنت در تماس تصویری پیام‌رسان بومی
معاون رگولاتوری گفت: تخلف صورت گرفته در خصوص حجم اینترنت مصرفی در یک پیام رسان بومی، بررسی شد و حجم کسر شده از حساب مشترکین پس از ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵ و در اسرع وقت به حساب آن‌ها برمی‌گردد.
تیم بررسی شکایت‌های اخیر کاربران از کم فروشی اینترنت تشکیل شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ / اینترنت / شکایت / رگولاتوری / پیمان قره داغی / محمد جواد آذری جهرمی
تیم بررسی شکایت‌های اخیر کاربران از کم فروشی اینترنت تشکیل شد
در پی اعتراض کاربران به تخلف اپراتورها در عدم تطبیق سرعت فروخته شده و حجم خریداری شده اینترنت مشترکان، تیم ویژه بررسی شکایت در رگولاتوری تشکیل شد.
شکایت‌های مردمی در سامانه ۱۹۵ رگولاتوری پیگیری می‌شود
۱۳۹۹/۰۲/۰۹
شکایت‌های مردمی در سامانه ۱۹۵ رگولاتوری پیگیری می‌شود
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از پاسخگویی و پیگیری شکایت‌های اخیر مربوط به تخلف اپراتور‌ها درباره ارائه نشدن کامل خدمات خریداری شده با کمک سامانه ۱۹۵ خبر داد.
آمار مربوط به تایید نمونه تجهیزات فاوا ارائه شود
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ / سازمان نظام صنفی رایانه ای / رگولاتوری / تجهیزات الکترونیکی / نمونه آزمایشگاهی / رایانه
آمار مربوط به تایید نمونه تجهیزات فاوا ارائه شود
سازمان نظام صنفی رایانه ای خواستار ارائه آمار مربوط به تایید نمونه تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و وضعیت بررسی و مردود شدن این تجهیزات در ۱۳ سال اخیر، توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات شد.
افزایش ۱۳۳درصدی شکایت کاربران در سامانه ۱۹۵
۱۳۹۹/۰۲/۰۲
افزایش ۱۳۳درصدی شکایت کاربران در سامانه ۱۹۵
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: تعداد درخواست و شکایت‌های ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ (بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی) در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.
از کدام خدمات فناوری اطلاعات شکایت دارید؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ / شکایت از خدمات اینترنتی
از کدام خدمات فناوری اطلاعات شکایت دارید؟
مشترکان درصورت شکایت از هر یک از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان می‌توانند به سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند تا رگولاتوری به بررسی شکایات آن‌ها بپردازد.
۱۳۹۹/۰۲/۰۱
قطع ۲۴۹ هزار خط شخصی به‌دلیل مزاحمت پیامکی
آخرین آمار تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به‌دلیل مزاحمت پیامکی، حاکی از مسدود شدن ۲۴۹ هزار و ۵۲۷ خط شخصی توسط رگولاتوری است. برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه # 800* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.
تامین‌کنندگان تجهیزات تقویت کننده درون ساختمانی شناسایی می شوند
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ / تجهیزات مخابراتی / فراخوان / تولید / رگولاتوری
تامین‌کنندگان تجهیزات تقویت کننده درون ساختمانی شناسایی می شوند
فراخوان شناسایی تامین‌کنندگان تجهیزات تقویت کننده درون ساختمانی سیگنال رادیوئی شبکه تلفن همراه در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منتشر شد.
۱۳۹۹/۰۱/۲۶
پاسخ معاون رگولاتوری به اظهارات معاون فنی صداوسیما
معاون رگولاتوری به اظهارات معاون توسعه و فناوری صداوسیما مبنی ‌بر اینکه با واگذاری فرکانس‌های سازمان به تلفن‌همراه، دسترسی اینترنت کاربران افزایش چندانی نخواهد یافت، واکنش نشان داد. اختلاف بین وزارت ارتباطات و سازمان صداوسیما درباره‌ تخصیص باند ۷۰۰ مگاهرتز سابقه چندین ساله دارد. درخواست این آزادسازی از سال‌های پیش به صداوسیما ارسال شده، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. مسوولان ارتباطی کشور معتقدند زمانی به‌دلیل پخش برنامه‌های صداوسیما به‌صورت آنالوگ، فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ در اختیار این سازمان بود، اما با توجه به تعهدات بین‌المللی ایران مقرر شد که سیستم آنالوگ این سازمان برای پخش برنامه‌ها به دیجیتال تبدیل شود، این فرکانس‌ها اکنون برای صداوسیما کارآیی ندارد و باید آن را در اختیار اپراتورها قرار دهد، …
«اجحاف» صداوسیما یا «بازی سیاسی» دولت؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۵
«اجحاف» صداوسیما یا «بازی سیاسی» دولت؟
معاون رگولاتوری وزارت ارتباطات از معاون فنی صدا و سیما خواست با شرکت در یک مناظره تلویزیونی به مردم نشان دهند که مقاومت در برابر آزادسازی فرکانس‌های صدا و سیما چه اجحافی در حق مردم است.
جنجال بر سر فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما ادامه دارد/ آیا می‌توان به بهبود اینترنت تلفن‌های همراه امید داشت؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ / اینترنت / تلفن های همراه / سازمان صدا و سیما / صدا و سیما / معاون
جنجال بر سر فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما ادامه دارد/ آیا می‌توان به بهبود اینترنت تلفن‌های همراه امید داشت؟
ایلنا: در پی اظهارات معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما در خصوص اختلاف میان این سازمان و وزارت ارتباطات برسر مالکیت فضای فرکانسی 700 و 800، معاون رگولاتوری به…
۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اگر صداقت دارید اسناد آخرین جلسه کارشناسی در کمیته ارتباطات شورای عالی امنیت ملی را برای افکارعمومی منتشر کنید / مهندس جهرمی، از ابتدای سال دو بار از طریق دوربین صدا و سیما دلایل کندی اینترنت را تشریح …
نسترن محسنی، معاون رگولاتوری در واکنش به اظهارات معاون توسعه و فناوری صداوسیما مبنی‌بر اینکه با واگذاری فرکانس‌های سازمان به تلفن همراه، دسترسی اینترنت کاربران افزایش چندانی نخواهد یافت گفت: جناب آقای مهندس جهرمی، از ابتدای سال دو بار از طریق دوربین صدا و سیما دلایل کندی اینترنت را تشریح کردند، البته که سازمان متبوع شما مثل بسیاری از زمانها آن را پخش نکرد. حاضرم در صورت حضور شخص حضرتعالی، در یک برنامه تلویزیونی، با مستندات در محضر ملت ایران مناظره کنیم تا مردم بیشتر بدانند در حق آنها چه اچحافی میکنید.
شما در حق مردم اجحاف می‌کنید
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ / صدا و سیما / شورای عالی امنیت ملی / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
شما در حق مردم اجحاف می‌کنید
تهران- ایرنا- باند فرکانسی ۸۰۰-۷۰۰ بحث داغ این روزهای دو سازمان تنظیم مقررات و صدا و سیماست. معاون رگولاتوری از معاون فنی صدا و سیما خواست با شرکت در یک مناظره تلویزیونی به مردم نشان دهند که مقاومت در برابر آزادسازی فرکانس‌های صدا و سیما چه اجحافی در حق مردم است.
مهلت معافیت از پرداخت حق‌الامتیاز برای دفاتر خدماتی تمدید شد
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ / دفاتر خدمات ارتباطی / وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات / رگولاتوری / تمدید قرارداد
مهلت معافیت از پرداخت حق‌الامتیاز برای دفاتر خدماتی تمدید شد
مدیرکل صدور پروانه سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات از تمدید مهلت معافیت از پرداخت حق‌الامتیاز برای دفاتر خدماتی خبر داد.
مصوبات تعیین تعرفه خدمات ارتباطی تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شد
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ / رگولاتوری / سامانه صدور مجوزها / اپراتورهای ارتباطی / مجید حقی / تعرفه تلفن ثابت
مصوبات تعیین تعرفه خدمات ارتباطی تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شد
رگولاتوری از تمدید اعتبار آن دسته از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد تعیین تعرفه خدمات ارتباطی که پایان آن مربوط به اسفندماه ۹۸ بوده است تا پایان خرداد ۹۹ خبر داد.
رفع ۹۰ درصد مشکلات ارتباطی شبکه تلفن ثابت در روستاها
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ / رگولاتوری / توسعه روستاها / محمد امامی / ارتقای زیرساخت‌ها
رفع ۹۰ درصد مشکلات ارتباطی شبکه تلفن ثابت در روستاها
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از رفع ۹۰ درصد از مشکلات کیفیت ارتباطی شبکه تلفن ثابت در روستاها خبر داد.
بهره‌برداری اپراتورها از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ ظرف مدت سه هفته
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ / ارتباطات / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
بهره‌برداری اپراتورها از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ ظرف مدت سه هفته
تهران- ایرنا- معاون رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات گفت: آمادگی لازم در اپراتورهای تلفن همراه برای استفاده از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ ظرف مدت ۳ هفته وجود دارد.
مقاومت صدا و سیما برای آزادسازی فرکانس موردنیاز اینترنت
۱۳۹۹/۰۱/۱۶
مقاومت صدا و سیما برای آزادسازی فرکانس موردنیاز اینترنت
معاون رگولاتوری در واکنش به آزاد نشدن فرکانس‌هایی که در اختیار صدا و سیماست، گفت: چطور ممکن است در حالی‌که امروزه کمتر از ۱۵ درصد از این پهنای باند توسط سازمان صدا و سیما استفاده می‌شود، همچنان آزادسازی آن با اما و اگر همراه باشد.
آمار آخرین ترابردهای موفق
۱۳۹۹/۰۱/۱۰ / ترابردپذیری شماره موبایل
آمار آخرین ترابردهای موفق
آخرین آمار ترابردها که توسط رگولاتوری منتشر شده، حاکی از انجام بیش از ۱۱ هزار ترابرد تکمیل‌شده در بهمن‌ماه سال ۹۸ است.
مقررات حاکم بر حقوق ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای تدوین می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ / رگولاتوری / ماهواره / خدمات رسانی پست / فراخوان
مقررات حاکم بر حقوق ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای تدوین می‌شود
مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای در جمهوری اسلامی ایران توسط رگولاتوری تدوین می شود.
۲۴۶ هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در سال ۹۸ قطع شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ / سیم کارت موبایل / رگولاتوری / مزاحمت پیامکی
۲۴۶ هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در سال ۹۸ قطع شد
تعداد سیم‌کارت‌های شخصی مسدود شده به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی در سال ۹۸ از رقم ۲۴۶ هزار سیم کارت عبور کرد. اما با این وجود همچنان مشکل تبلیغات پیامکی حل نشد.
وعده وزارت ارتباطات برای اینترنت با کیفیت در نوروز/ مردم در مصرف اینترنت مراعات کنند
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ / اینترنت / ویروس کرونا / حسین فلاح جوشقانی / رگولاتوری
وعده وزارت ارتباطات برای اینترنت با کیفیت در نوروز/ مردم در مصرف اینترنت مراعات کنند
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف اینترنت از سوی کاربران گفت: تمامی تلاشمان این است که کیفیت اینترنت و ارتباطات را برای ایام عید نوروز بهبود دهیم.
پتانسیل ICT کشور در سال ۹۸ محک خورد/ رشد کیفی و ارتقای ظرفیت ها
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ / حسین فلاح جوشقانی / رگولاتوری / فناوری اطلاعات و ارتباطات / پیام نوروزی
پتانسیل ICT کشور در سال ۹۸ محک خورد/ رشد کیفی و ارتقای ظرفیت ها
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه سال ۹۸ برای صنعت ICT کشور سال پر فراز و نشیبی بود، گفت: چالش‌های پیش آمده، پتانسیل‌های عرصه ICT کشور را در محک آزمون قرار می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
مصوبه رگولاتوری برای پایان مافیای ارزش‌افزوده
حرکتی که از چند‌ماه پیش برای پایان دادن به کلاهبرداری‌های گسترده در حوزه ارزش افزوده از سوی وزارت ارتباطات شروع شده بود با ابلاغ مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وارد فاز جدی عملیاتی شد. طی چندین پرونده مشخص شده بود که شرکت‌های متخلف ارزش افزوده مشهور به وس، میلیاردها تومان از جیب مشترکان تلفن همراه به‌صورت غیرقانونی برداشت وجه داشته‌اند.  اکنون بر اساس مصوبه جدید که به گفته وزیر ارتباطات با وجود چالش‌ها و فشارهای بسیار زیاد تصویب و به اپراتورها ابلاغ شده است این امید وجود دارد …
تمدید اعتبار پروانه‌ها و مهلت اقدام مجوزهای سازمان تنظیم مقررات
۱۳۹۸/۱۲/۲۰
تمدید اعتبار پروانه‌ها و مهلت اقدام مجوزهای سازمان تنظیم مقررات
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از تمدید اعتبار پروانه‌ها و مجوزهای صادر شده در رگولاتوری تا پایان خرداد ۹۹ خبر داد.
افزایش نرخ پیامک پس از ابلاغ بودجه/ درآمد ۱۰۰ میلیاردی موبایل برای کمک به معلولان
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ / پیامک / حسین فلاح جوشقانی / بودجه کل کشور / رگولاتوری / افزایش قیمت
افزایش نرخ پیامک پس از ابلاغ بودجه/ درآمد ۱۰۰ میلیاردی موبایل برای کمک به معلولان
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تصمیم قانون بودجه ۹۹ برای افزایش نرخ پیامک تلفن همراه گفت: این افزایش قیمت پس از ابلاغ بودجه سال ۹۹ به وزارت ارتباطات، اعمال می شود.
ضرورت تنظیم‌گری
و  ویرانگری فیلترینگ
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ / اجتماعی و سیاسی / خشونت / دولت / فضای مجازی / فیلترینگ
ضرورت تنظیم‌گری و ویرانگری فیلترینگ
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است: «تنظیم‌گری به معنای نظم بخشیدن است نه محدودیت و فیلتر کردن؛ رگولاتوری مبتنی بر نظارت قانونی است
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ / اقتصاد / بیکاری / حقوق / رقابت / فضای مجازی
استقرار «رگولاتوری سندباکس» برای اقتصاد فضای مجازی
معاون مرکز ملی فضای مجازی از برنامه‌ریزی برای استقرار رگولاتوری مبتنی بر محیط آزمون برای تنظیم اقتصاد بازار فضای مجازی خبر داد و گفت:
میزان مصرف و سرعت اینترنت در تعطیلات کرونایی
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ / اینترنت / کرونا / رگولاتوری / فناوری / ویروس کرونا
میزان مصرف و سرعت اینترنت در تعطیلات کرونایی
معاون وزیر ارتباطات میانگین حجم مصرف اینترنت کاربران در تعطیلات کرونایی را روزانه ۳۰ هزارترابایت عنوان کرد و گفت: مصرف اینترنت در یک هفته اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.
بر اساس جدیدترین گزارش وزارت ارتباطات: همراه اول با بالاترین ضریب نفوذ، رتبه یک پوشش شبکه را به دست آورد
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات / همراه اول
بر اساس جدیدترین گزارش وزارت ارتباطات: همراه اول با بالاترین ضریب نفوذ، رتبه یک پوشش شبکه را به دست آورد
جدیدترین گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، فصل نامه آماری جلد 31 توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد. در این گزارش به آمارهای متعددی درباره خدمات تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پهن باند، ثابت، پهن باند سیار و خدمات پستی اشاره شده است. این گزارش مربوط به سه ماهه سوم سال 1398 بوده و به تازگی توسط رگولاتوری منتشر شده است.
مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال تمام می‌شود
۱۳۹۸/۱۲/۱۴
مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال تمام می‌شود
معاون امور رادیویی رگولاتوری از اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال و آغاز تصمیم‌گیری برای واگذاری بهینه‌ی این باند فرکانسی به 5G خبر داد.
اجرای پروژه تحقیقاتی ژل ضدعفونی‌کننده دست در دانشگاه علوم پزشکی تهران
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ / ویروس کرونا / لوازم بهداشتی / دانشگاه علوم پزشکی تهران
اجرای پروژه تحقیقاتی ژل ضدعفونی‌کننده دست در دانشگاه علوم پزشکی تهران
در آزمایشگاه رگولاتوری پژوهشکده علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشگران جوان اقدام به تهیه ژل ضدعفونی‌کننده دست (hand rub) بر اساس فرمولاسیون کلاسیک کردند.
بهبود کیفیت اینترنت با افزایش پهنای باند/ رصد وضعیت اپراتورها
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ / اینترنت / ویروس کرونا / اپراتورهای ارتباطی / حسین فلاح جوشقانی / رگولاتوری
بهبود کیفیت اینترنت با افزایش پهنای باند/ رصد وضعیت اپراتورها
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت از سوی اپراتورها برای حل مشکل کیفیت اینترنت کاربران خبر داد و گفت: گراف وضعیت شبکه اپراتورها رصد می شود.
ظرفیت پهنای باند اپراتورها افزایش یافت
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ / شرکت ارتباطات زیرساخت / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی / حسین فلاح جوشقانی
ظرفیت پهنای باند اپراتورها افزایش یافت
تهران- ایرنا- در پی ضرب‌الاجلی که سازمان رگولاتوری وزارت ارتباطات برای بهبود کیفیت به اپراتورها، مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت داده بود، رییس این سازمان به ایرنا گفت: اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود.
افت کیفیت اینترنت و ضرب‌الاجل یک‌روزه رگولاتوری به اپراتورها
۱۳۹۸/۱۲/۱۱
افت کیفیت اینترنت و ضرب‌الاجل یک‌روزه رگولاتوری به اپراتورها
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل افت کیفیت اینترنت را افزایش تعداد کاربران عنوان و ضرب‌الاجلی برای بهبود کیفیت اینترنت برای اپراتورها تعیین کرد.
مهلت فراخوان نظرخواهی نقشه راه ۵G تمدید شد
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ / فناوری نسل 5 / رگولاتوری / فراخوان
مهلت فراخوان نظرخواهی نقشه راه ۵G تمدید شد
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مهلت فراخوان نظرخواهی تخصصی نقشه راه نسل پنجم ارتباطات سیار ( ۵G ) را تمدید کرد.
گام اول؛ پیاده‌سازی ۵G در فناوری بی‌سیم ثابت
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ / نسل پنجم اینترنت همراه
گام اول؛ پیاده‌سازی ۵G در فناوری بی‌سیم ثابت
معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که گام اول در حوزه توسعه اینترنت نسل پنجم این است که ۵G را در فناوری بی‌سیم ثابت پیاده‌سازی کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم رگولاتوری نسل پنج تلفن همراه داشه باشیم، باید به بازارهای عمودی که در نسل پنج فعال می‌شوند، فکر کنیم مثل حوزه انرژی یا حمل و نقل و همه باید به عنوان کاربردهای نسل پنج مورد استفاده قرار گیرند.
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ / ایران / رسانه / رقابت / فضای مجازی / وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
بازار ICT ایران بالغ نیست
به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رگولاتوری ایران در حوزه ICT در نسل ۳ قرار دارد
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ / اینترنت / پوشش / تلفن همراه / سرعت اینترنت / فناوری اطلاعات
کاربران کیفیت اینترنت را در «نت‌سنج‌پلاس» ببینند
معاون رگولاتوری گفت: «امکان مقایسه تعرفه اینترنت که از سوی اپراتورهای مختلف ارایه می‌شود و نیز مشاهده شکایت کاربران از کیفیت این سرویس، در سامانه «نت‌سنج‌پلاس» فراهم است.»
رونمایی وزیر ارتباطات از طرح «کیفیت ارتباطات» به  همراه جوایز اینترنتی
۱۳۹۸/۱۱/۲۵
رونمایی وزیر ارتباطات از طرح «کیفیت ارتباطات» به همراه جوایز اینترنتی
وزیر ارتباطات گفت: سامانه پایش کیفیت ارائه خدمات اینترنت برای اولین مرتبه در دنیا از سوی دولت و رگولاتوری ایران انجام می‌شود و قصد داریم آن را به سازمان جهانی مخابرات عرضه کرده و به ثبت برسانیم. با این سامانه دیگر جعبه سیاهی به اسم شفافیت وجود ندارد.
نظارت همگانی بر «کیفیت ارتباطات» برای نخستین بار در دنیا
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی / ارتباطات / محمد جواد آذری جهرمی
نظارت همگانی بر «کیفیت ارتباطات» برای نخستین بار در دنیا
تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات در لایو اینستاگرامی خود گفت: سامانه پایش کیفیت ارائه خدمات اینترنت برای اولین مرتبه در دنیا از سوی دولت و رگولاتوری ایران انجام می‌شود و قصد داریم آن را به سازمان جهانی مخابرات عرضه کرده و به ثبت برسانیم. با این سامانه دیگر جعبه سیاهی به اسم شفافیت وجود ندارد.
در نظرسنجی تدوین نقشه راه 5G شرکت کنید
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تلفن همراه / فناوری / کاهش هزینه / ۵g
در نظرسنجی تدوین نقشه راه 5G شرکت کنید
معاون امور رادیوئی رگولاتوری از انتشار فراخوان نظرخواهی تخصصی در مورد تدوین نقشه راه گذر کشور به نسل پنجم فناوری‌های ارتباطات سیار 5G خبر داد.
نقشه راه گذر به فناوری ۵G تدوین می شود
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ / فناوری نسل 5 / نسترن محسنی / فراخوان / رگولاتوری
نقشه راه گذر به فناوری ۵G تدوین می شود
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نقشه راه گذر کشور به نسل پنجم فناوری های ارتباطات سیار (۵G) را با نظرخواهی از متخصصان، تدوین می کند.
خرید مناقصه‌ای برق هم راهگشا نیست / ایجاد رگولاتوری صنعت برق در انتظار تصمیم مسئولان
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ / قیمت برق / پیام باقری / بورس انرژی / سندیکای صنعت برق
خرید مناقصه‌ای برق هم راهگشا نیست / ایجاد رگولاتوری صنعت برق در انتظار تصمیم مسئولان
رییس کمیته صادرات سندیکای برق ایران گفت:در روش خرید مناقصه ای برق نیز با انحصار تقاضا رو به رو هستیم و بعید است این روش بتواند در واقعی شدن قیمت ها تاثیرگذار باشد.
پیشنهاد وزارت نفت به شورای رقابت برای ایجاد رگولاتوری
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ / وزارت نفت / نفت
پیشنهاد وزارت نفت به شورای رقابت برای ایجاد رگولاتوری
تهران- ایرنا- سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی از پیشنهاد وزارت نفت به شورای رقابت برای ایجاد نهاد رگولاتوری در صنعت نفت خبر داد.  
۱۳۹۸-۱۱-۰۸
3 سال تا توسعه اینترنت نسل 5 فاصله داریم؛ سرمایه گذاری ارتباطی در روستاها را دولت آغاز کرده یا بخش خصوصی؟
سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات خیلی وحشتناک است. وزارت ارتباطات در حقیقت وظیفه توسعه دسترسی به همه اقشار مردم را برعهده دارد. این امر یک قیدی هم دارد آن هم این است که 90درصد وزارت ارتباطات خصوصی‌شده و کمتر از 8 درصد آن در اختیار دولت است اما نظارت و رگولاتوری بر عهده دولت است. خیلی از مردم اسامی شرکت‌های اینترنتی زیادی را می‌شنوند اینها شرکت‌های خصوصی هستند که برای سرمایه گذاری طبعا به جایی می‌روند که برگشت سرمایه وجود داشته باشد.
الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی کارکرد سرویس ارزش افزوده مشترکان
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ / رگولاتوری / پیمان قره داغی / ارزش افزوده
الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی کارکرد سرویس ارزش افزوده مشترکان
با الزام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه مکلف شده‌اند اطلاعات کارکرد سرویسهای ارزش افزوده مشترکان را به صورت دوره‌ای در قالب پیامک برای آنها ارسال کنند.
 •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •