VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
یکشنبه ۶ مهر ۱۴۰۴ -
28 September 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
صنعت بازی ویدیویی
بازی
۴ ساعت قبل / سایت گیمفا
بازی Destiny 2 افت شدیدی در تعداد بازیکنان را تجربه میکند - گیمفا
بازی Destiny 2 پس از عرضه بسته الحاقی جدید The Edge of Fate با کاهش چشمگیر در تعداد بازیکنان فعال مواجه شده است. بازی Destiny 2، ساختهی استودیوی Bungie، از زمان عرضه اولیهاش در سال ۲۰۱۷ بهعنوان دنبالهای برای نسخه اول Destiny در سال ۲۰۱۴، جایگاه ثابتی در صنعت بازیهای ویدیویی داشته است. با این
۱۱ ساعت قبل / خبرگزاری مهر
بازگشت سرمایه در صنعت بازی بسیار بالاست
تولیدکننده بازیهای رایانهای گفت: سرمایهگذاری در حوزه فیلم گاهی حتی به سوددهی نمیرسد، اما در زمینه بازیهای رایانهای، بهویژه با کیفیت مناسب، پتانسیل سوددهی بالاست.
دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس
دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس
بازی های رایانه ای
بازی های ویدیویی
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۳ / سایت گیمفا
تمجید یک استاد دانشگاه از واقعگرایی بازیهای GTA و Red Dead Redemption - گیمفا
پیوند میان آموزش دانشگاهی و بازیهای ویدیویی شاید در نگاه اول غیرمعمول به نظر برسد، اما با رشد صنعت بازیسازی و تبدیل آن به یک مسیر شغلی معتبر، بسیاری از مؤسسات آموزشی به استفاده از بازیها بهعنوان ابزار یادگیری روی آوردهاند. اکنون، یکی از اساتید دانشگاه تنسی، از آثار شرکت راکاستار گیمز مانند GTA …
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۳ / خبرگزاری مهر
بازگشت سرمایه برای بازیهای زرد بیشتر از بازیهای مقاومت است
تولیدکننده صنعت بازیهای رایانهای گفت: عدم وجود یک اقتصاد پایدار موجب میشود تا تولیدکنندگان بیشتر به سمت بازیهایی بروند که احتمال بازگشت سرمایه بیشتر است که به بازیهای زرد معروفتر هستند
دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس
دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس
بازی های رایانه ای
صنعت بازی
۱۴۰۴/۰۶/۳۱
/ سایت گیمفا
گیمپلی اختصاصی و بررسی ویدیویی بازی Silent Hill f - گیمفا
سال گذشته ریمیک Silent Hill 2 موقعیتی نوستالژیک را برای طرفداران سری به وجود آورد و پلیرهای جدید را با یکی از آثار کلاسیک این صنعت آشنا کرد. اما حالا شاهد یک بازی کاملاً جدید هستیم که شور و هیجان در میان طرفداران را به اوج خود رسانده است. مطمئناً این گیمپلی اختصاصی و بررسی
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت گیمفا
بازیگر MindsEye پس از شکست فاجعهبار بازی: فکر کردم دیگر هرگز در بازیها کار نخواهم کرد - گیمفا
الکس هرناندز، بازیگر نقش اصلی MindsEye، پس از واکنشهای منفی گسترده به این بازی، از نگرانیاش دربارهی آیندهی حرفهای خود در صنعت بازیهای ویدیویی سخن گفت. او که چهرهاش روی جلد بازی نقش بسته، حالا با انتقادات شدید کاربران مواجه شده است. بازی MindsEye، ساختهی استودیو Build A Rocket Boy، با انتقادهای …
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت گیمفا
نقشه بازی GTA 6 تا چه اندازه باید بزرگ باشد؟ - گیمفا
یکی از پر بحثترین موارد پیرامون GTA 6، مربوط به ابعاد نقشه آن است. برخی از بازیکنان محیط وسیعتر را دوست دارند و برخی نیز محیط پرجزئیاتتر؛ حالا راکستار باید سلیقه و علایق کدام گروه را در اولویت قرار دهد؟ از مهمترین چالشهایی که صنعت بازیهای ویدیویی اغلب با آن درگیر است، نحوه برخورد توسعهدهندگان
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ خبرگزاری ایسنا
وقتی بازی ایرانی با پاسپورت خارجی معرفی میشود!/«همگرا» فقط جای حرفهای قشنگ نیست
«همگرا» پس از دو سال وقفه با تغییرات تازه دوباره فعال شده است؛ ساختاری که معاون حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای میگوید قرار نیست فقط محل بیان «حرفهای قشنگ» باشد، بلکه باید کارنامهای روشن از حمایتها ارائه دهد. در شرایطی که صنعت بازیسازی ایران همچنان با چالش تحریمها روبهروست و بعضی از بازیهای …
بنیاد ملی بازیهای رایانهای
ساختار حمایتی «همگرا»
بنیاد ملی بازیهای رایانهای
ساختار حمایتی «همگرا»
صنعت بازی سازی
بازیهای دیجیتالی
۱۴۰۴/۰۶/۲۴
/ سایت گیمفا
توسعهدهنده سابق کپکام: نینتندو با کارتهای Game Key از صنعت بازیهای ویدیویی محافظت میکند - گیمفا
ماساکازو سوگیموری، توسعهدهنده سابق شرکت کپکام، از استراتژی شرکت نینتندو برای عرضه کارتهای Game Key، که به جای بازی حاوی مجوز دانلودش هستند، دفاع کرد.
۱۴۰۴/۰۶/۲۳
/ سایت گیمولوژی
GTA 6 بزرگترین عرضه تاریخ بازیهای ویدیویی را رقم خواهد زد
راکستار گیمز به خوبی از عظمت قابل توجه GTA 6 آگاهی دارد، چراکه در یکی از آگهیهای استخدام اخیر این شرکت، از آن به عنوان بزرگترین عرضه تاریخ بازیهای ویدیویی یاد شده است. بدون توجه به زمان انتشار، GTA 6 بدون شک بهعنوان یکی از بزرگترین آثار تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی شناخته خواهد شد. حتی
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت گیمفا
صفحه ردیت Helldivers 2 به علت حواشی قتل چارلی کرک موقتاً بسته شد
پیامدهای قتل چارلی کرک در ایالت یوتا تأثیر قابل توجهی بر صنعت بازیهای ویدیویی گذاشته که Helldivers 2 تازهترین مورد آن است.
۱۴۰۴/۰۶/۱۹
/ سایت گیمفا
پرفروشترین بازیهای پلی استیشن ۱ کدام عناوین بودند؟ - گیمفا
پلی استیشن ۱ (PS1) اکنون بیش از سه دهه قدمت دارد، اما میراث آن در تاریخ بازیهای ویدیویی همچنان بیهمتاست. اولین کنسول خانگی سونی تنها ورود این شرکت به دنیای بازی را رقم نزد، بلکه زمانی که در اواسط دهه ۱۹۹۰ به بازار عرضه شد، این صنعت را برای همیشه متحول کرد. اکنون، پس از
۱۴۰۴/۰۶/۱۸
/ سایت گیمفا
توسعهدهنده سابق Concord: بازی ما شایسته لقب «بزرگترین شکست تاریخ» نیست - گیمفا
یکی از توسعهدهندگان بازی Concord در مصاحبهای جدید، از این عنوان دفاع کرده و معتقد است با وجود شکست تجاری سنگین، نباید از آن بهعنوان «بزرگترین شکست تاریخ صنعت بازی» یاد شود. حدود یک سال پس از عرضه فاجعهبار بازی Concord، همچنان بازتابهای شکست تجاری آن در صنعت بازیهای ویدیویی ادامه دارد. این عنوان …
۱۴۰۴/۰۶/۱۶
/ سایت گیمفا
رئیس سابق Bethesda: اگر فرصت همکاری با بزرگانی مانند خالق Resident Evil را دارید، آن را از دست ندهید - گیمفا
در سالهایی که صنعت بازیهای ویدیویی با رشد سریع و رقابت شدید مواجه بودند، شرکتهایی مانند Bethesda مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند. بهجای تمرکز صرف بر گسترش تجاری، Bethesda با هدف همکاری با توسعهدهندگان همفکر و خلاق، اقدام به خرید استودیوهایی کرد که DNA مشترکی با فلسفه بازیسازیاش داشتند، از id Software …
۱۴۰۴/۰۶/۱۴
/ سایت گیمفا
یک کارشناس بازاریابی GTA 6 را ابری سیاه بر فراز کل صنعت بازی نامید - گیمفا
آدام لیب، مدیرعامل پلتفرم بازاریابی Gamesight، در مصاحبهای جدید، تأثیر بازی مورد انتظار Grand Theft Auto 6 بر کل صنعت بازیهای ویدیویی را به یک ابر سیاه تشبیه کرد که بر فراز همه چیز سایه افکنده است. به گفته او، مقیاس بیسابقه این عنوان باعث شده تا سایر شرکتها و ناشران با تردید و اضطراب
۱۴۰۴/۰۶/۱۴
/ سایت گیمفا
کارشناسان صنعت بازیهای ویدیویی، GTA 6 را اولین بازی AAAAA مینامند - گیمفا
در حالی که اصطلاح بازی AAAA هنوز در صنعت بازیهای ویدیویی جا نیفتاده، به نظر میرسد Grand Theft Auto 6 در حال تعریف یک استاندارد جدید و حتی بالاتر است. در مصاحبهای جدید، دو تن از چهرههای کهنهکار صنعت بازی، این عنوان مورد انتظار را اولین بازی AAAAA تاریخ نامیدهاند تا بتوانند مقیاس، تأثیر فرهنگی
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ سایت تجارت نیوز
تحقق یک رویا / ساخت فیلم لایو اکشن Call of Duty تایید شد
شرکت اکتیویژن با همکاری استودیوی پارامونت ساخت فیلم لایو اکشن Call of Duty را تایید کرد؛ اقتباسی سینمایی از یکی از پرفروشترین بازیهای ویدیویی تاریخ که تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است. این پروژه پیوندی میلیارد دلاری میان صنعت بازی و هالیوود به شمار میرود.
بازیهای ویدیویی
سینما
بازیهای ویدیویی
سینما
گیم
۱۴۰۴/۰۶/۰۷
/ خبرگزاری ایلنا
۲۹ اوت روز جهانی بازیهای ویدیویی است
در دنیای پرشتاب امروز، بازیهای ویدیویی از یک سرگرمی ساده به یک پدیده فرهنگی و صنعتی عظیم تبدیل شدهاند. این صنعت که میلیاردها دلار گردش مالی دارد، توانسته است زندگی میلیونها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار دهد و بستری برای خلاقیت، تعامل اجتماعی و حتی آموزش فراهم کند. در این میان، تاریخهایی مانند …
بازی
جهان
بازی
جهان
خلاقیت
دلار
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
/ سایت گیمفا
شمشیر دولبه؛ تاثیرات هوشمصنوعی بر صنعت بازی های ویدیویی (قسمت اول) - گیمفا
آیا هوش مصنوعی فارغ از تمامی جنجالهای خود میتواند ابزاری برای بهبودی صنعت بازی های ویدئویی باشد؟
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
/ سایت گیمفا
آیا چین به دنبال سلطه بر صنعت بازیهای ویدیویی است؟ - گیمفا
به نظر میرسد صنعت بازیهای ویدیویی چین پس از موفقیت جهانی عنوان Black Myth: Wukong وارد فاز تازهای شده و حالا با پروژههای AAA جدید قصد دارد بازار جهانی را تحت سلطه بگیرد. در سال ۲۰۱۹، گزارشی مفصلی از تحولات صنعت بازیهای ویدیویی در چین منتشر شد که اشاره میکرد چین با اختلاف زیادی نسبت
۱۴۰۴/۰۶/۰۴
/ سایت گیمولوژی
تحلیلگر: قیمت کنسولهای پلی استیشن و ایکس باکس باز هم افزایش مییابد
تحلیلگران معتقدند قیمت کنسولهای پلی استیشن و ایکس باکس دوباره افزایش خواهد یافت. همچنین، احتمالاً به زودی شرکت نینتندو نیز تغییراتی در قیمت کنسول سوییچ ۲ اعمال میکند. سونی آخرین غول صنعت بازیهای ویدیویی بود که پس از نینتندو و ایکس باکس، قیمت کنسولهای خود را افزایش داد. اگرچه طرفداران به مرور …
۱۴۰۴/۰۶/۰۳
/ سایت گیمولوژی
گزارش: استودیوی راکستار تنها برای فیزیک آب بازی GTA 6 حدود مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است
گزارش شده استودیوی راکستار تنها برای فیزیک آب در بازی GTA 6 حدود مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار سرمایهگذاری کرده است تا واقعیترین شبیهسازی آب در تاریخ بازیهای ویدیویی را ارائه دهد. بازی GTA 6 کمتر از یک سال دیگر منتشر میشود و هر ماهی که میگذرد، هیجان علاقهمندان به صنعت بازیهای ویدیویی برای تجربه آن
۱۴۰۴/۰۶/۰۲
/ سایت گیمفا
محبوبترین بازیهای موبایلی در سال ۲۰۲۵ - گیمفا
بازیهای موبایل یکی از مهمترین بازارهای هدف در صنعت بازیهای ویدیویی هستند. اگر این عناوین درست و با عشق و علاقه طراحی شوند، سوددهی بالایی را برای سازندگان خود به ارمغان میآورند. اما در سال 2025، کدامیک از این بازیها بیشترین دانلود و بیشترین تعداد بازیکن را داشتهاند؟ در ادامه، به تعدادی از برجستهترین …
۱۴۰۴/۰۶/۰۲
/ سایت رکنا
نگاهی به غرفه Resident Evil: Requiem در رویداد گیمزکام + فیلم
رویداد گیمزکام ۲۰۲۵ یکی از بزرگ ترین گردهمایی های صنعت بازی های ویدیویی است که هر ساله علاقه مندان و شرکت های بزرگ بازی سازی را
بازی ویدئویی
رزیدنت اویل
بازی ویدئویی
رزیدنت اویل
کپ کام
۱۴۰۴/۰۵/۳۰
/ سایت گیمفا
خالق Dead Space هوش مصنوعی را آینده صنعت بازیهای ویدیویی میداند - گیمفا
گلن اسکافیلد (Glen Schofield) که بهعنوان خالق Dead Space شناخته میشود، اخیرا درباره هوش مصنوعی و تاثیر آن بر دنیای بازی و سرگرمی، اظهار نظرهای جالبی داشته است. گلن اسکافیلد میگوید که قطعا از هوش مصنوعی در توسعه بازیها حمایت میکند. اگرچه وی بیشتر بهعنوان خالق Dead Space شناخته میشود، اما رهبری …
۱۴۰۴/۰۵/۳۰
/ سایت گیمولوژی
۱۰ بازی انیمهای که احتمالاً از وجود آنها خبر نداشتید
برای طرفداران انیمه، هیچ چیز هیجانانگیزتر از آن نیست که بتوانند کنترل شخصیتهای محبوب خود را به دست بگیرند و در دنیای داستانهای مورد علاقهشان غرق شوند. خوشبختانه، صنعت بازیهای ویدیویی با اقتباسهای متعدد و باکیفیت، این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است. از مبارزات نفسگیر تا ماجراجوییهای نقشآفرینی …
۱۴۰۴/۰۵/۳۰
/ سایت پارس فوتبال
راکستار به جز GTA 6 روی چه پروژههایی کار میکند؟ - پارس فوتبال
طرفداری | با توجه به شور و شوق طرفداران و انتظاری که همسطح با بزرگترین عناوین گذشته صنعت بازی است، بازی Grand Theft Auto VI در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین آثار تاریخ بازیهای ویدیویی است.
gta iv
GTA VI
gta iv
GTA VI
MAX PAYNE
Max Payne 4
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ سایت سیتنا
۸۷ درصد توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی از هوش مصنوعی استفاده میکنند
یک نظرسنجی تازه «گوگل کلود» نشان داد که ۸۷ درصد توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی از ابزارهای هوش مصنوعی برای سادهسازی و خودکارسازی وظایف استفاده میکنند. این در حالی است که صنعت بازیسازی پس از موج بیسابقهای از اخراج کارکنان، بر کاهش هزینهها متمرکز شده است.
هوش مصنوعی
بازی ویدئویی
هوش مصنوعی
بازی ویدئویی
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ سایت شفقنا
نظرسنجی: 87 درصد توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی از هوش مصنوعی استفاده میکنند | شفقنا، آخرین اخبار ایران و جهان
شفقنا- یک نظرسنجی تازه «گوگل کلود» نشان داد که ۸۷ درصد توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی از ابزارهای هوش مصنوعی برای سادهسازی و خودکارسازی وظایف استفاده میکنند. این در حالی است که صنعت بازیسازی پس از موج بیسابقهای از اخراج کارکنان، بر کاهش هزینهها متمرکز شده است. به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق …
بازی های ویدئویی
تکنولوژی
بازی های ویدئویی
تکنولوژی
گوگل کلود
هوش مصنوعی
۱۴۰۴/۰۵/۲۷
/ سایت گیمفا
عنوان Assassin’s Creed Shadows پرفروشترین بازی منتشر شده سال ۲۰۲۵ در اروپا است - گیمفا
سال ۲۰۲۵ را میتوان سالی موفق برای صنعت بازیهای ویدیویی دانست، چراکه عناوین مشهوری عرضه شده و میلیونها نسخه نیز به فروش رساندهاند. با این حال موفقترین بازی امسال Assassin s Creed Shadows بوده و از هربازی دیگری که امسال عرضه شده، فروش بیشتری تجربه کرده است. بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط GSD، تا ۲۸ …
۱۴۰۴/۰۵/۲۵
/ سایت گیمولوژی
کارشناس حوزه بازیهای ویدیویی: GTA 5 تنها حریف GTA 6 محسوب میشود
بازی GTA 6 مشابه یک شهابسنگ در حال پرواز است؛ هیچ یک از ناشران تمایلی ندارند که انتشار بازیهای آیندهشان تحتتأثیر این عنوان قرار گیرد، اما در عمل ممکن است رقبای واقعی Rockstar، بیشتر از هر چیز دیگری خود این شرکت باشند. این دیدگاه متعلق به مت پیسکاتلا، تحلیلگر صنعت بازی در Circana است که
۱۴۰۴/۰۵/۲۴
/ سایت گیمفا
تماشا کنید: طرفداران پارکور Assassin’s Creed را به بازی Skyrim اضافه کردهاند - گیمفا
در تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی، کمتر عنوانی پیدا میشود که به اندازه The Elder Scrolls V: Skyrim و دیگر بازیهای Bethesda نظیر سری Fallout، توسط طرفداران و تنها به وسیله شوق و علاقه وصف نشدنی، از آنها پشتیبانی شده باشد. طرفداران همواره با ساخت و طراحی مادهای رایگان (ابزار ایجاد تغییرات در بازیها)، …
۱۴۰۴/۰۵/۲۴
/ سایت گیمفا
تحلیلگر: عناوین رایگان مثل Fortnite صنعت گیم را از رکود نجات دادند - گیمفا
صنعت بازیهای ویدیویی بر پایه عناوین رایگان مثل Fortnite و Call of Duty رشد کرده است؛ چنین بازیهایی هر ماه میلیونها گیمر را جذب میکنند.
۱۴۰۴/۰۵/۲۱
/ سایت گیمفا
بازیکنان اروپایی بیشتر از بازیکنان آمریکای شمالی برای خریدهای درون بازیها هزینه میکنند - گیمفا
طبق گزارش شرکت Newzoo، اگرچه بازیکنان اروپایی بیشتر از بازیکنان آمریکای شمالی برای خریدهای درون بازیها هزینه میکنند، اما صبورترند و تمایل زیادی به خرید در حراجها دارند. اخیراً Newzoo به عنوان یک شرکت بینالمللی فعال در زمینه اطلاعات مالی صنعت بازیهای ویدیویی، با Tebex، پلتفرمی برای انجام خریدهای …
۱۴۰۴/۰۵/۱۹
/ سایت آخرین خبر
ناشر GTA 6: هوش مصنوعی درآمد کارمندان صنعت بازی را افزایش خواهد داد
زومیت/ مدیرعامل شرکت ناشر بازی GTA 6 از تأثیر هوش مصنوعی بر بهبود وضعیت درآمد کارمندان و فعالان این صنعت میگوید. استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک-تو، به بیزنس اینسایدر میگوید، بهرهبرداری از هوش مصنوعی به زودی میتواند سودآوری فعالان صنعت بازیهای ویدیویی را افزایش دهد. بازار او تأکید کرد هوش مص
بازی
GTA 6
بازی
GTA 6
۱۴۰۴/۰۵/۱۸
/ سایت گیمولوژی
شرکت تیک-تو منتظر یک سال فوقالعاده با عناوینی چون GTA 6، Borderlands 4 و Judas است
شرکت تیک-تو در سال ۲۰۲۶، برنامههایی برای انتشار برخی از عناوین بزرگ خود دارد که شامل GTA 6، Borderlands 4 و Judas میشود. امروزه شرکت Take-Two، که مالک استودیوهای برجسته ای مانند راکاستار و 2K Games است، به عنوان یکی از قویترین شرکتها در صنعت بازیهای ویدیویی شناخته میشود و در این برهه از زمان،
۱۴۰۴/۰۵/۱۸
/ سایت گیمفا
شرکت تیک-تو با عناوین GTA 6، Borderlands 4 و Judas یک سال رویایی را در پیش دارد - گیمفا
شرکت تیک-تو در سال 2026، مجموعهای از بزرگترین عناوینش از جمله GTA 6، Borderlands 4 و Judas را منتشر خواهد کرد. در حال حاضر، شرکت Take-Two، مالک استودیوهای بزرگی مانند راکاستار و 2K Games، به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت بازیهای ویدیویی، دوران هیجانانگیزی را پشت سر میگذارد. این ناشر …
۱۴۰۴/۰۵/۱۵
/ سایت رکنا
قیمت بازی GTA 6 چقدر خواهد بود؟
احتمال قیمتگذاری ۱۰۰ دلاری برای بازی مورد انتظار GTA 6، توجهها را به یکی از پرهزینهترین پروژههای تاریخ صنعت بازی جلب کرده است؛ آیا این قیمت بهمعنای آغاز عصر تازهای در بازار بازیهای ویدیویی خواهد بود؟
GTA 6
GTA 6
۱۴۰۴/۰۵/۱۵
/ سایت گیمفا
تهیهکنندگان Battlefield 6: ساخت این بازی با موتورهایی مثل Unreal Engine ممکن نیست - گیمفا
استودیوی DICE از روند ایجاد شده در صنعت بازیهای ویدیویی پیروی نمیکنند، زیرا ساخت بازی Battlefield 6 با موتوری مثل Unreal Engine انجام پذیر نیست.
۱۴۰۴/۰۵/۱۲
/ سایت پارس فوتبال
پنج اسلحهٔ برتر کانتر استرایک؛ ابزارهای جاودانهٔ پیروزی - پارس فوتبال
اختصاصی طرفداری | مجموعهٔ کانتر استرایک (Counter-Strike) فراتر از یک بازی ویدیویی، پدیدهای فرهنگی در ژانر تیراندازی اولشخص (FPS) است که تأثیر عمیق و ماندگاری بر صنعت بازیهای ویدیویی گذاشته است.
Counter strike 1.6
Counter Strike 2
Counter strike 1.6
Counter Strike 2
Counter Strike Source
VGN02
۱۴۰۴/۰۵/۱۲
/ سایت پارس فوتبال
کنسول پلی استیشن ۱ در سال ۲۰۲۵ چقدر ارزش دارد؟ - پارس فوتبال
طرفداری | پلیاستیشن همچنان یکی از نیروهای تأثیرگذار در صنعت بازیهای ویدیویی است و اخیراً کنسولهای جدیدی مانند پلیاستیشن ۵ پرو را روانه بازار کرده است.
Playstation 1
VGN02
Playstation 1
VGN02
پلی استیشن
پلی استیشن 1
۱۴۰۴/۰۵/۱۱
/ سایت روزنامه آگاه
هوش مصنوعی انسانمحور است نه جایگزین انسان
درحالیکه نگرانیها درباره جایگزینی هوش مصنوعی با انسان در صنعت بازیهای ویدیویی روبهافزایش است، یکی از هنرمندان پیشین بازی GTA۶ تاکید کرده که با وجود کاربردهای هوش مصنوعی، این فناوری نمیتواند جای انسان را بگیرد.
دیوید اورایلی
اوبه ورمییج
دیوید اورایلی
اوبه ورمییج
هوش مصنوعی
۱۴۰۴/۰۵/۱۰
/ سایت گیمفا
10 انیمهای که شایسته بازی ویدیویی اختصاصی و جدید هستند
طی چند دهه اخیر، صنعت انیمه مسیری طولانی را از یک رسانه نسبتاً تخصصی تا حضوری پررنگ در جریان اصلی پیموده است و این روزها بیش از هر زمان دیگری شاهد اقتباسهای بازی ویدیویی از این آثار هستیم. با این حال، هنوز هم مجموعههایی از انیمههای درخشان وجود دارند که بازی اختصاصی خود را ندارند.
۱۴۰۴/۰۵/۰۸
/ t: توسعهدهنده بازی The Last of U تلاش برای افزایش واقعگرایی در حال خراب کردن دنیای بازیها است - گیمفا
توسعهدهنده بازی The Last of U تلاش برای افزایش واقعگرایی در حال خراب کردن دنیای بازیها است - گیمفا
یک توسعهدهنده سابق استودیوی ناتی داگ که روی بازی The Last of Us نیز کار کرده، باور دارد توجه بیش از حد به واقعگرایی به ضرر صنعت بازیهای ویدیویی تمام شده است. طی چند سال اخیر، سطح جلوههای بصری دنیای بازیهای ویدیویی به نقطهای رسیده است که شاید آسیب زننده باشد. در حال حاضر، بازیهای
۱۴۰۴/۰۵/۰۸
/ خبرگزاری مهر
در زمین رژیم صهیونیستی «بازی» نکنیم؛ بازیها هم تهدید امنیتیاند
صنعت بازیسازی رژیم صهیونیستی با تولید بازیهای پرمخاطب در حال تبدیل شدن به یکی از قطبهاست اما نگرانیهایی درباره سوءاستفاده از دسترسیهای غیرضروری و جمعآوری دادههای کاربران وجود دارد.
اسرائیل
بازی های رایانه ای
اسرائیل
بازی های رایانه ای
بازی های ویدیویی
۱۴۰۴/۰۵/۰۷
/ خبرگزاری ایرنا
جیمز باند وارد دنیای بازیهای ویدیویی میشود
تهران- ایرنا- درحالیکه فیلمسازان به دنبال انتخاب «مأمور ۰۰۷» بعدی هستند، در صنعت بازیسازی از بازی جیمز باند تازهای رونمایی شده که شروعی مدرن برای محبوبترین بازی اکشن-جاسوسی جهان است.
بازیهای رایانه ای
بازی های ویدئویی
بازیهای رایانه ای
بازی های ویدئویی
اکران فیلم
فیلم
۱۴۰۴/۰۵/۰۳
/ سایت گیمفا
گزارش: ارزش صنعت بازی تا ۴ سال دیگر به ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید - گیمفا
در حالی که فشارهای ناشی از هزینههای روزافزون زندگی بر صنعت سرگرمی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، گزارش جدیدی نشان میدهد که آیندهی صنعت بازی ویدیویی روشن است؛ صنعتی که همین حالا نیز درآمدی بیشتر از صنایع موسیقی و فیلم دارد. گزارش جدید تحلیلگران PwC پیشبینی کرده است که بازیهای ویدیویی در چند سال
۱۴۰۴/۰۵/۰۲
/ سایت آخرین خبر
پدر سری The Elder Scrolls در ۵۹ سالگی درگذشت
گیم فا/ ، توسعهدهنده باسابقه که به عنوان پدر سری The Elder Scrolls شناخته میشود، پس از مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. هفته گذشته، Julian LeFay از صنعت بازیهای ویدیویی کنارهگیری کرد تا در واپسین روزهای مبارزهاش با بیماری سرطان، در کنار خانوادهاش باشد. حال تایید شد که او در سن ۵۹ سالگی دار فانی
بازی
The Elder scrolls
بازی
The Elder scrolls
۱۴۰۴/۰۵/۰۲
/ سایت گیمولوژی
خالق سری The Elder Scrolls در سن 59 سالگی فوت کرد
جولیان لِفِی، توسعهدهندهای با سابقه و یادآور پدر این سری، یعنی The Elder Scrolls، پس از نبردی طولانی با بیماری سرطان درگذشت. در هفته گذشته، جولیان لِفِی تصمیم به کنارهگیری از صنعت بازیهای ویدیویی گرفت تا در روزهای پایانی مبارزهاش با سرطان، در کنار خانوادهاش باشد. اکنون تأیید شده است که او در سن …
۱۴۰۴/۰۴/۳۱
/ سایت گیمفا
بیش از ۱۰۰ هزار کارمند حوزه فناوری قربانی پیشرفت هوش مصنوعی شدهاند - گیمفا
اخراجهای دستهجمعی به یک روند نگرانکننده در صنعت فناوری و بازیهای ویدیویی تبدیل شده که به نظر میرسد، با رشد AI، متوقفنشدنی هستند…
۱۴۰۴/۰۴/۳۱
/ سایت گیمفا
شایعه: بازی جدید Fable احتمالا تا سال ۲۰۲۷ تاخیر خواهد خورد - گیمفا
Fable را میتوان از جمله شناختهشدهترین و محبوبترین فرنچایزهای نقشآفرینی دانست که با برند ایکس باکس گره خورده است. بازی مدتی پیش تا سال ۲۰۲۶ تاخیر خورد و حالا به نظر میرسد که طرفداران باید بیش از این صبر کنند. افشاگر معروف صنعت بازیهای ویدیویی، یعنی Shpeshal Nick، در شماره جدید پادکست XboxEra مدعی …
۱۴۰۴/۰۴/۲۹
/ سایت گلی شی
خبر روز | نگاهی به بازیهای لغو شده در سال ۲۰۲۵ | گلی شی
گرچه لغو یک بازی ویدیویی معمولاً به عنوان آخرین راهحل در نظر گرفته میشود، اما متأسفانه این موضوع یکی از واقعیتهای تلخ و همیشگی در صنعت بازیسازی بوده است.دلایل متعددی باعث میشوند که بازیها پس از ماهها یا حتی سالها توسعه، هرگز به مرحله انتشار نرسند. این دلایل میتوانند شامل تغییرات سریع بازار، …
۱۴۰۴/۰۴/۲۹
/ سایت گیمفا
نگاهی به بازیهایی که تاکنون در سال 2025 لغو شدند
اگرچه لغو بازیهای ویدیویی معمولاً به عنوان آخرین راهحل در نظر گرفته میشود، اما متأسفانه این موضوع یکی از واقعیتهای تلخ و همیشگی در صنعت بازیسازی بوده است
۱۴۰۴/۰۴/۲۹
/ سایت شارا
ضعف جدی صنعت بازیهای ویدیویی در مدیریت ارتباطات بحران - شارا
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || شرکتها حق سکوت دارند و به نظر میرسد صنعت بازیهای ویدیویی بیش از هر زمان دیگری از این حق استفاده میکند.
۱۴۰۴/۰۴/۲۸
/ خبرگزاری مهر
محدودیتهایی که به تعطیلی کسب و کار بازیسازها منجر شد
یک فعال در حوزه بازی و سرگرمی از محدودیتهایی که موجب تعطیلی کسب و کار بازیسازها شده است سخن گفت.
بازی های رایانه ای
صنعت بازی
بازی های رایانه ای
صنعت بازی
بازی های ویدیویی
۱۴۰۴/۰۴/۲۸
/ سایت گیمفا
تحلیلگر: پیشبینی فروش ۷.۶ میلیارد دلاری GTA 6 در دو ماه واقع بینانه نیست - گیمفا
یک تحلیلگر صنعت بازیهای ویدیویی گفت پیشبینی فروش ۷.۶ میلیارد دلاری GTA 6 در دو ماه اول واقع بینانه نیست.
۱۴۰۴/۰۴/۲۶
/ خبرگزاری مهر
از روانشناسی تا گیمینگ با درآمد ۳۰۰ میلیونی در ماه
یک گیمر از مسیر غیرمنتظره موفقیت خود در دنیای گیم خبر داد و گفت: از یک سرگرمی ساده در دوران کرونا، امروز به درآمدی ۳۰۰ میلیونی در ماه رسیدهایم.
بازی های رایانه ای
بازی های ویدیویی
بازی های رایانه ای
بازی های ویدیویی
گیمر
صنعت بازی
۱۴۰۴/۰۴/۲۵
/ سایت پارس فوتبال
بازی GTA 6 در دو ماه نخست انتشار بیش از ۷ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت - پارس فوتبال
طرفداری | بر کسی پوشیده نیست که بازی GTA 6 احتمالاً بزرگترین و موفقترین عرضه در تاریخ بازیهای ویدیویی خواهد بود. این بازی تاکنون رکوردهای جهانی متعددی را جابهجا کرده و بهزودی رکوردهای بیشتری را نیز خواهد شکست. یک شرکت سرمایهگذاری خطرپذیر با تمرکز ویژه بر صنعت بازی، با رویکردی تحلیلی، پیشبینیهای …
GTA VI
VGN02
GTA VI
VGN02
استودیو راکستار گیمز
بازی GTA 6
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت گیمفا
منبع داخلی: تبلیغات درون بازی به بازیهای کنسول و PC اضافه میشوند
به گفته یک منبع داخلی، صنعت بازیهای ویدیویی در حال بررسی امکان اضافه کردن تبلیغات در عناوین بزرگی مانند Fortnite با هدف افزایش حداکثری سودآوری است.
۱۴۰۴/۰۴/۱۹
/ سایت گیمفا
اتحادیه SAG-AFTRA به اعتصاب صداپیشگان بازی پایان داد - گیمفا
با تصویب قرارداد جدید در صنعت بازی، اتحادیه SAG-AFTRA پس از اعتصابی ۱۱ ماهه، استفاده از هوش مصنوعی را قانونمند و حقوق بازیگران را تضمین کرد. اعضای اتحادیه SAG-AFTRA در روز ۱۹ تیر ۱۴۰۴ با تصویب رسمی توافقنامه جدیدی برای بازیهای ویدیویی، به اعتصاب خود که بیش از ۱۱ ماه به طول انجامیده بود، خاتمه
۱۴۰۴/۰۴/۱۶
/ سایت گیمفا
مایکروسافت بیش از ۲ میلیارد دلار در توسعه و فروش Xbox Original ضرر کرده است - گیمفا
یک گزارش قدیمی نشان میدهد مایکروسافت ۱۲ میلیارد دلار برای توسعه نسخه اولیه ایکس باکس هزینه کرده بود که به یک ضرر ۲.۴ میلیارد دلاری منتهی شد. مایکروسافت امروزه یکی از بزرگترین نامهای صنعت بازیهای ویدیویی است، اما ۲۰ سال پیش، زمانی که هنوز برند ایکس باکس شکل نگرفته بود، شرایط کاملاً متفاوت به نظر …
۱۴۰۴/۰۴/۱۲
/ سایت رکنا
وقتی کوجیما به حرف طرفدارهای بازی اش گوش می دهد / در Death Stranding 2 موزیکپلیر به بازی اضافه شده است! + فیلم
هیدئو کوجیما، کارگردان مشهور و خلاق صنعت بازی های ویدیویی، بار دیگر نشان داد که چقدر به نظرات طرفدارانش اهمیت می دهد. در جدیدترین نسخه بازی Death
گیم
بازی
گیم
بازی
بازی ویدئویی
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ سایت گیمفا
برخی از مدیران Ubisoft به دلیل آزار کارمندان به حبس محکوم شدند - گیمفا
دادگاهی در فرانسه روز چهارشنبه سه تن از مدیران سابق شرکت Ubisoft را به دلیل ایجاد فرهنگ آزار و اذیت جنسی و روانی در این غول صنعت بازیهای ویدیویی، به حبس تعلیقی محکوم کرد. توما فرانسوا (Thomas Francois)، معاون سابق Ubisoft که به اتهام اقدام به تعرض جنسی نیز مجرم شناخته شده بود، سنگینترین حکم
۱۴۰۴/۰۴/۱۰
/ سایت آخرین خبر
انتقاد تند خالق Fallout از مدیران صنعت بازیهای ویدیویی
گیم فا/ تیم کین، خالق Fallout، میگوید افراد حاضر در موقعیتهای مهم شرکتها اختیار دارند، اما مسئولیت حفظ بازیها را نمیپذیرند. تیم کین میگوید اجازه نداشت کد منابع اصلی بازی Fallout را در آرشیو شخصیاش نگه دارد و ممکن است برخی از داراییهای هنری آن برای همیشه از بین رفته باشند. شاید چهرههایی در ن
بازی های ویدیویی
Fallout
بازی های ویدیویی
Fallout
۱۴۰۴/۰۴/۰۷
/ سایت فرارو
ساخت بازی ویدیویی با هوش مصنوعی
استارتاپ ۳ میلیارد دلاری Runway که تاکنون بیشتر با ابزار تولید ویدئوی خود شناخته میشد، بهتازگی روی صنعت بازیهای ویدیوئی تمرکز کرده و قصد دارد برای ساخت بازیهای ویدئویی هوش مصنوعی عرضه کند.
هوش مصنوعی
بازی
هوش مصنوعی
بازی
۱۴۰۴/۰۴/۰۷
/ سایت گیمولوژی
Runway درحال توسعه یک هوش مصنوعی ساخت بازی برای عموم است
استارتاپ 3 میلیارد دلاری Runway که تاکنون بیشتر با ابزار تولید ویدیوی خود شناخته میشد، بهتازگی روی صنعت بازیهای ویدیویی تمرکز کرده و قصد دارد برای ساخت بازیهای ویدیویی هوش مصنوعی عرضه کند. طبق گفته «کریستوبال والنزوئلا»، مدیرعامل این شرکت، Runway میخواهد نسخه ابتدایی تجربه تعاملی جدیدی برای ساخت …
۱۴۰۴/۰۴/۰۵
/ سایت گیمفا
گزارش: احتمال تعدیل 2000 نیروی کاری و تعطیلی برخی از استودیوهای Xbox
جورج بروسارد (George Broussard)، یکی از خالقان سری Duke Nukem و از چهرههای باسابقه صنعت بازی، اعلام کرده است که برند Xbox در آستانه یک موج گستردهای از تعدیل نیرو قرار دارد. با گذشت چند سال از دوران شیوع ویروس کرونا، صنعت بازیهای ویدیویی همچنان با تعدیلهای گسترده و تعطیلی استودیوهای مختلف مواجه است. …
۱۴۰۴/۰۳/۲۸
/ سایت گیمفا
آیا آیپیهایی مانند Indiana Jones و Blade میتوانند سبک Immersive Sim را نجات دهند؟
عناوین ایمرسیو سیم همواره در جلب توجه هسته اصلی مخاطبان صنعت بازیهای ویدیویی با چالش مواجه بودهاند. با وجود اینکه آثاری مانند Dishonored موفقیتهای بزرگی به دست آوردند، اما بسیاری دیگر از این دست بازیها تنها پس از عملکرد تجاری نهچندان مناسب، به آثاری کالت و با طرفداران خاص تبدیل شدند.
۱۴۰۴/۰۳/۲۱
/ سایت آخرین خبر
بازی Death Stranding 2 میتوانست در ۲۰۲۳ منتشر شود؛ کرونا همهچیز را به تأخیر انداخت
گیم فا/ هیدئو کوجیما فاش کرد که اگر پاندمی کرونا اتفاق نمیافتاد، Death Stranding 2 میتوانست در سال ۲۰۲۳ منتشر شود. تأثیر کرونا همچنان در صنعت بازیهای ویدیویی دیده میشود. Death Stranding 2: On the Beach در تاریخ ۲۶ ژوئن (۵ تیر ۱۴۰۴) امسال به صورت انحصاری برای PS5 عرضه خواهد شد. طرفداران مدت زیادی
بازی
کرونا ویروس
بازی
کرونا ویروس
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت گیمفا
کارگردان Death Stranding 2 نمیخواهد دیگران از او تقلید کنند - گیمفا
در حالی که تنها چند هفته به انتشار بازی Death Stranding 2: On the Beach باقی مانده است، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) درباره میراث خود در صنعت گیمینگ صحبت کرده است. او که اکنون ۶۱ ساله است، ۴۰ سال است که به ساخت بازیهای ویدیویی مشغول است و گرچه انتظار دارد استودیوی Kojima Productions پس
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت انتخاب
بنیاد ملی بازیهای رایانهای: ۲۹ میلیون گیمر فعال در ایران داریم/ ۴۰ درصد بازیکنان را زنان و ۶۰ درصد را مردان تشکیل میدهند/ میانگین متوسط زمان بازی روزانه برای هر فرد، ۵۸ دقیقه است/ حدود ۲۸.۳ درصد از بازیکنان، به ردهبندی سنی بازیها توجه نمیکنند
محمد حاجیمیرزایی روز سهشنبه در صدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان افزود: بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازیهای رایانهای، سالانه حدود ۲۰۰ بازی ویدیویی در کشور تولید و مجوز نشر میگیرند، بیش از ۱۰۰ شرکت و تیم فعال بازیسازی در ایران مشغول به کار هستند و گردش مالی مستقیم این صنعت به ۷۰۰ هزار …
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت گیمفا
چرا موفقیت ریمستر Oblivion و آثار مشابه زنگ خطری برای وضعیت فعلی صنعت بازی است؟
در دورهای که بازیهای ویدیویی هر روز به سمت تجربههایی واقعگرایانهتر، پیچیدهتر و پرزرقوبرقتر حرکت میکنند، موفقیت چشمگیر یک بازی ریمستر شده از سال ۲۰۰۶ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered در اولین ماه انتشار خود نهتنها از نظر فروش عملکرد فوقالعادهای …
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت گیمفا
نویسنده Mortal Kombat 2 دنباله حماسی و احساسی را وعده داد - گیمفا
مجموعه بازیهای ویدیویی Mortal Kombat از برجستهترین و شناختهشدهترین فرنچایزهای تاریخ صنعت بازیسازی به شمار میآید.
۱۴۰۴/۰۳/۱۷
/ سایت تکناک
همه رونماییها و اتفاقات مهم رویداد Summer Game Fest 2025
با گذشت چند سال از پایان رسمی نمایشگاه E3، اکنون Summer Game Fest جای آن را به عنوان مهمترین رویداد صنعت بازیهای ویدیویی پر کرده است.
۱۴۰۴/۰۳/۱۶
/ سایت گیمفا
شایعه: از بازی Forza Horizon 6 در شوکیس ایکس باکس رونمایی نخواهد شد - گیمفا
یک افشاگر صنعت بازیهای ویدیویی، در جدیدترین پادکست یوتیوب خود فاش کرد که خبری از بازی Forza Horizon 6 در شوکیس ایکس باکس نخواهد بود. بیش از ۴ سال از عرضه بازی Forza Horizon 5 در سال ۲۰۲۱ میگذرد و بسیاری از طرفداران انتظار دارند به زودی اطلاعات جدیدی از سوی مایکروسافت پیرامون وضعیت توسعه
۱۴۰۴/۰۳/۱۶
/ سایت گیمفا
ردیابی کشتی نیول احتمال حضور Half-Life 3 در Summer Game Fest را افزایش داده است - گیمفا
طرفداران چشمانتظار برای عرضه یا رونمایی از دنبالهای برای یکی از مهمترین سری بازیهای تاریخ یعنی Half-life، برای پیشبینی احتمال حضور Valve در رویداد Summer Game Fest، به ردیابی کشتی تفریحی موسس آن روی آوردهاند. این موضوع، شاید یکی از عجیبترین اخبار شنیده شده در صنعت بازیهای ویدیویی باشد. ردیابی …
۱۴۰۴/۰۳/۱۶
/ سایت گیمفا
گزارش: بستهالحاقی The Lies of P در جریان رویداد ایکس باکس منتشر خواهد شد - گیمفا
یک افشاگر معتبر صنعت بازیهای ویدیویی، با انتشار تصویری از بسته الحاقی The Lies of P، اعلام کرد که Lies of P: Overture در جریان رویداد ایکس باکس عرضه خواهد شد. یک افشاگر معتبر با نام eXtas1s، که پیش از این رونمایی از Nioh 3 در جریان رویداد State of Play را به درستی پیشبینی
۱۴۰۴/۰۳/۱۶
/ سایت گیمفا
تهیهکننده XDefiant از صنعت بازیهای ویدیویی خداحافظی کرد - گیمفا
در روز سهشنبه، 3 ژوئن، یوبیسافت سرورهای XDefiant را تعطیل کرد؛ یک بازی که با استقبال خوبی روبرو شد اما در نهایت نتوانست تعداد قابل توجهی مخاطب پیدا کند.
۱۴۰۴/۰۳/۱۶
/ سایت گیمفا
صنعت بازیهای ویدیویی با ۵۹.۳ میلیارد دلار فروش در آمریکا از سینما و تلویزیون پیشی گرفت - گیمفا
بازار بازیهای ویدیویی در آمریکا طی سال ۲۰۲۴ با ۵۹.۳ میلیارد دلار فروش، از صنعت سینما و تلویزیون پیشی گرفت و به بزرگترین رسانه سرگرمی آمریکا تبدیل شد. با وجود اخبار منفی درباره صنعت بازیهای ویدیویی، این حوزه همچنان در حال رشد است و اکنون بهعنوان بزرگترین رسانه سرگرمی شناخته میشود. در سال ۲۰۲۴، مجموع
۱۴۰۴/۰۳/۱۵
/ سایت گیمفا
آپدیت جدیدی برای Cyberpunk 2077 در راه است - گیمفا
سیدی پراجکت از انتشار بهروزرسانی جدید بازی Cyberpunk 2077 خبر داد. اطلاعات رسمی پیرامون پچ ۲.۳ در روزهای پایانی خرداد ۱۴۰۴ اعلام خواهد شد. بازی Cyberpunk 2077 یکی از چشمگیرترین بازگشتها را در تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی تجربه کرده است؛ عنوانی که در ابتدا با انتقادات گستردهای مواجه شد، اکنون با کسب …
۱۴۰۴/۰۳/۱۳
/ سایت آخرین خبر
پونتیاک فایربرد؛ حتی بازسازی ماکتش هم جذابه!
عصر ایران/ ویدیویی جذاب، فرایند نفسگیر بازسازی یک ماکت اسباببازی پونتیاک فایربرد ترانساَم مدل ۱۹۷۳ را به تصویر کشیده است. این ویدیو، نه تنها علاقهمندان به خودرو و ماکت را شگفتزده میکند، بلکه خاطرات یک دوران طلایی صنعت خودرو را نیز زنده میسازد. به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagr
پونتیاک
پونتیاک فایربرد
پونتیاک
پونتیاک فایربرد
خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۰۷
/ سایت اقتصادآنلاین
ورود جدی اپل به صنعت گیم با خرید استودیو RAC7
اپل با خرید استودیو مستقل بازیسازی RAC7 و آمادهسازی اپلیکیشن اختصاصی گیمینگ، سیگنال روشنی از برنامههای بلندمدت خود برای ورود جدیتر به صنعت بازیهای ویدیویی ارسال کرده است.
اپل
گیمینگ
اپل
گیمینگ
۱۴۰۴/۰۳/۰۵
/ سایت جعبه
محسن حکیم: بازی استقلال و صنعت نفت با شانزده دوربین برگزار شد
مجله فوتبال/ محسن حکیم دبیر کارگروه رسانه کمک داور ویدیویی فداسیون فوتبال: اگر دوربین های صداسیما نبود، وی ای آر غیرقابل استفاده بودبازی استقلال و صنعت نفت با شانزده دوربین برگزار شد و داور دید بسیار خوبی داشت/ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال خیلی زحمت
ورزشی
ورزش
ورزشی
ورزش
فوتبال
فوتبالی
۱۴۰۴/۰۳/۰۵
/ سایت آخرین خبر
محسن حکیم: اگر دوربین های صداسیما نبود، وی ای آر غیرقابل استفاده بود
فوتبالی/محسن حکیم دبیر کارگروه رسانه کمک داور ویدیویی فداسیون فوتبال: اگر دوربین های صداسیما نبود، وی ای آر غیرقابل استفاده بود بازی استقلال و صنعت نفت با شانزده دوربین برگزار شد و داور دید بسیار خوبی داشت/ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال خیلی زحمت کشید که این دستگاه وارد ایران شود ما را در کانال تلگر
وی ای آر
محسن حکیم
وی ای آر
محسن حکیم
۱۴۰۴/۰۳/۰۵
/ t: مدیرعامل CI Game سیاستهای DEI دلیل اخراجها و تعطیلی استودیوها بود - گیمفا
مدیرعامل CI Game سیاستهای DEI دلیل اخراجها و تعطیلی استودیوها بود - گیمفا
مدیر استودیوی CI Games، سازنده بازی Lords of the Fallen، معتقد است که سیاستهای تنوع، برابری و شمول (DEI)، عامل اصلی سقوط صنعت بازیهای ویدیویی بودهاند.
۱۴۰۴/۰۳/۰۴
/ سایت خبر ورزشی
از حرکت به سمت آزادی تا تشویق ایسلندی؛ روایت باشگاه استقلال از صعود به فینال!
باشگاه استقلال ویدیویی از لحظات پیش از دیدار مقابل صنعت نفت تا سوت پایان این بازی را منتشر کرد.
استقلال
صنعت نفت آبادان
استقلال
صنعت نفت آبادان
۱۴۰۴/۰۳/۰۴
/ سایت گیمفا
۷۰٪ از بازیهای آنلاین نهایتاً از بین خواهند رفت - گیمفا
حفظ و نگهداری بازیهای آنلاین اخیراً به یکی از دغدغههای اصلی در صنعت بازیهای ویدیویی تبدیل شده و هر سال اوضاع بدتر میشود.
۱۴۰۴/۰۳/۰۳
/ سایت جعبه
ترکیب طوفان و باران در بازی استقلال و صنعت نفت
ویدیو ویدیویی از ترکیب طوفان و باران در بازی استقلال و صنعت نفت را، ببینید.صداوسیما
جام حذفی
طوفان
جام حذفی
طوفان
باشگاه استقلال
۱۴۰۴/۰۳/۰۱
/ خبرگزاری صبا
بازیگران مشهور در فیلم Street Fighter! | پایگاه خبری صبا
عرفان بیگی/صبا؛ در این روزها شاهد رشد چشمگیری در زمینه اقتباسهای سینمایی و تلویزیونی از بازیهای ویدیویی بودهایم. اکنون خبر رسیده که پروژه سینمایی Street Fighter احتمالاً چند بازیگر شاخص را به تیم خود اضافه کرده است. اگر به یاد داشته باشید، فیلمی بر اساس Street Fighter در دست تولید است که انتظار میرود …
street fighter
بازی مبارزه خیابانی
street fighter
بازی مبارزه خیابانی
پلی استیشن
جیسون موموآ
۱۴۰۴/۰۲/۲۸
/ سایت فوتبالی
اختلال ارتباط بین تیم داوری بازی آریو و صنعت نفت با اتاق کمک داور ویدیویی
ویدئو فوتبال
خلاصه بازی
ویدئو فوتبال
خلاصه بازی
حواشی فوتبال
۱۴۰۴/۰۲/۲۷
/ سایت گیمفا
تحلیلگر: فعلاً تنها قیمت بازیهای Call of Duty به ۸۰ دلار افزایش خواهد یافت - گیمفا
از زمان رونمایی کامل از کنسول دستی سوییچ ۲ توسط نینتندو و اعلام قیمتهای افزایش یافته برای برخی از بازیها، صنعت بازیهای ویدیویی با تحول بزرگی در بحث قیمت نرمافزار و بازیها روبرو شده است. در جدیدترین فاز از فراگیر شدن این استاندارد قیمتگذاری، ایکس باکس مدتی قبل اعلام کرده بود که بازیهای فرست پارتی
۱۴۰۴/۰۲/۲۶
/ سایت گیمفا
نظر مدیرعامل شرکت مادر راکستار در مورد افزایش قیمت بازیها -
استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، شرکت مادر راکستار، در مصاحبهای با Gameindustry.biz پیرامون افزایش قیمت بازیها در سرتاسر صنعت بازیهای ویدیویی صحبت کرد.
۱۴۰۴/۰۲/۲۶
/ سایت پارس فوتبال
لیگ یک زیر ذره بین VAR و ناظران ویژه! - پارس فوتبال
فدراسیون فوتبال تدابیر ویژهای برای بازیهای حساس هفته پایانی لیگ آزادگان دارد.
پیکان
صنعت نفت آبادان
پیکان
صنعت نفت آبادان
فجرسپاسی شیراز
کمک داور ویدیویی VAR
۱۴۰۴/۰۲/۲۴
/ سایت گیمفا
تماشا کنید: گرافیک خیرهکننده Oblivion Remastered در مقایسه با نسخه اصلی این بازی - گیمفا
وبسایت Eurogamer با انتشار ویدیویی، به مقایسه ریمستر تازه منتشر شده از بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion با نسخه اصلی این عنوان که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد پرداخته است که پیشرفت گرافیکی در صنعت بازیهای ویدیویی در طی دو دهه اخیر را به تصویر میکشد. به گفته Eurogamer، تصاویر زیر با استفاده از
۱۴۰۴/۰۲/۲۴
/ سایت گیمفا
توسعه دهنده Ori: بازی GTA 6 باید ۶۹ دلار باشد - گیمفا
تقریباً اکثریت گیمرها نگران این موضوع هستند که GTA 6 با قیمتگذاری خود، صنعت بازیهای ویدیویی را به بدترین شکل تغییر دهد. در واقع، بسیاری از توسعهدهندگان و ناشران منتظر ماندهاند تا Rockstar این بازی را منتشر کند تا بتوانند قیمتگذاری مشابهی را روی بازیهای خود اعمال کنند. با این حال، نینتندو اوایل …
۱۴۰۴/۰۲/۲۴
/ سایت گیمفا
شرکت Konami پرسودترین سال مالی خود در دهه اخیر را تجربه میکند - گیمفا
Konami اخیراً در حال بازگشت تدریجی به صنعت بازیهای ویدیویی است و سال گذشته با عملکرد قدرتمندانه در ریمیک بازی Silent Hill 2 که به افزایش تقریباً ۱۰۰ درصدی ارزش سهام این شرکت منجر شد، نشان داد که در این امر مصممتر از همیشه خواهد بود. حال با وجود پروژههای جدیدی از سری Metal Gear،
۱۴۰۴/۰۲/۱۸
/ سایت گیمفا
سازمان FTC در پرونده تجدید نظر تصاحب Activision Blizzard توسط مایکروسافت شکست خورد - گیمفا
مایکروسافت در اکتبر ۲۰۲۳ رسماً شرکت Activision Blizzard را تصاحب کرد و بدین ترتیب بزرگترین معامله تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی به سرانجام رسید. این اتفاق پس از آن رخ داد که دادگاه منطقه شمالی کالیفرنیا در جولای ۲۰۲۳ از طریق صدور قرار منع موقت با درخواست FTC مخالفت کرد. در صورتی که این رای در
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
/ سایت جعبه
هزینه جیتی ای ۶ گرانتراز برجالخلفیه شد
هزینه جیتی ای ۶ گرانتراز برجالخلفیه شد به گزارش بلاگ جعبه، بازی مورد انتظار «Grand Theft Auto VI» (GTA 6) که توسط شرکت راکاستار گیمز در حال توسعه است، با بودجهای بین ۱ تا ۲ میلیارد دلار، عنوان پرهزینهترین بازی تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی را به خود اختصاص داده است. این رقم، حتی از هزینه
جی تی ای 6
جی تی ای 6
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
/ سایت اندیشه معاصر
پرهزینه ترین بازی تاریخ صنعت بازی های ویدیویی GTA 6 است+جزییات
GTA 6 با بودجخ یک تا دو میلیارد دلار لقب پرهزینهترین بازی تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی را بدست آورد
بازی
بازی
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
/ سایت گیمفا
شوهی یوشیدا افزایش قیمت بازیها را اجتنابناپذیر میداند - گیمفا
شوهی یوشیدا، رئیس سابق پلیاستیشن، در مصاحبه اخیرش تأکید کرد افزایش قیمتها در صنعت بازیهای ویدیویی، امری اجتناب ناپذیر بود.
۱۴۰۴/۰۲/۱۵
/ سایت اکالا
۵ فیلم پرفروش اقتباسشده از بازیهای ویدیویی که باید دید
صنعت بازیهای ویدیویی میلیاردها دلار درآمد دارد، بنابراین طبیعی است که هالیوود همواره به دنبال تبدیل محبوبترین بازیها به فیلمهای پرفروش باشد...
آشپزی
غذاهای ایرانی
آشپزی
غذاهای ایرانی
فست فود و فینگر فود
غذاهای رژیمی
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۴/۰۲/۱۵ - ۱۶:۳۰:۰۵
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی
یکشنبه ۶ مهر ۱۴۰۴ -
28 September 2025
دریافت اخبار بیشتر
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی