VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ -
4 May 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
تضمین کیفیت یادگیری
آموزش و پرورش
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۲/۱۱ / روزنامه شرق
آزمونهای نهایی مدارس هیچگونه تغییر ماهیتی با آزمونهای سر کلاس ندارد
رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمونهای نهایی نیز مانند سایر آزمونها توسط دبیران آموزش و پرورش طراحی و انجام میشود و هیچگونه تغییر ماهیتی با آزمونهای سر کلاس ندارد، گفت: راهنماها و بستههای یادگیری باعث میشود دانشآموزان کاملاً با سوالات و سطوح شناختی مورد انتظار …
آزمون
محسن زارعی
آزمون
محسن زارعی
آزمونهای نهایی مدارس
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۲/۱۱ / سایت عرشه آنلاین
اطلاعیه آموزش و پرورش از آزمونهای نهایی مدارس
رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمونهای نهایی نیز مانند سایر آزمونها توسط دبیران آموزش و پرورش طراحی و انجام میشود و هیچگونه تغییر ماهیتی با آزمونهای سر کلاس ندارد، گفت: راهنماها و بستههای یادگیری باعث میشود دانشآموزان کاملاً با سوالات و سطوح شناختی مورد انتظار …
آموزش و پرورش
آموزش و پرورش
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۲/۱۰ / سایت آخرین خبر
توصیههایی برای موفقیت در امتحان نهایی/ دروس سخت در ابتدا
تسنیم/ رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزشوپرورش با اشاره به توصیههای کلیدی به دانشآموزان برای امتحانات نهایی گفت: دانشآموزان حتما راهنمای عمل و بستههای یادگیری را مطالعه کنند تا با ذهنی آشنا در امتحانات نهایی حضور یابند. - اخبار اجتماعی - محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پر
۱۴۰۴/۰۲/۰۸
/ خبرگزاری ایسنا
ارزشیابیهای کیفی زمینهساز ارتقای یادگیری و پرورش شایستگیهای دانشآموزان است
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درگردهمایی رؤسا و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق ۴۱ گانۀ استان اصفهان، با اشاره به نقش ارزشیابیهای کیفی در ارتقای یادگیری دانشآموزان گفت: با تغییر نگرش به ارزشیابی بهعنوان ابزاری برای هدایت و بهبود فرآیند یادگیری، میتوانیم مهارتها و شایستگیهای …
آموزش و پرورش
استان اصفهان
آموزش و پرورش
استان اصفهان
۱۴۰۴/۰۲/۰۴
/ سایت اصلاحات نیوز
از آزمونها، غول بزرگ برای دانشآموزان نسازیم
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: از آزمونها، غول بزرگ برای دانشآموزان نسازیم و مسیر آزمون را تسهیل کنیم. معلمان میتوانند آرامش ایجاد کرده و یادگیری را شکل دهند. کاری نکنیم که دانشآموز پایه دوازدهم فکر کند باید سراغ چیزی غیر از کلاس درس و کتاب درسی برود؛ درحالیکه چارچوب و منبع …
آزمون سراسری
کنکور
آزمون سراسری
کنکور
آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش
۱۴۰۴/۰۲/۰۳
/ خبرگزاری ایلنا
از آزمونها، غول بزرگ برای دانشآموزان نسازیم/ مسیر آزمون را تسهیل کنیم
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: اغلب ما ارزشیابی را پایان کار آموزش میدانیم و شان ارزشیابی، نمرهای پایانی است که تعیین کننده میزان یادگیری مطالب توسط دانشآموز است. ما فقط صورت ظاهری و محتوای کتاب درسی را نگاه و فکر میکنیم در صورت حفظ و تحویل همان مطالب به اهداف آموزشی، دست …
۱۴۰۴/۰۲/۰۳
/ خبرگزاری ایسنا
ارزشیابی، پایان کار آموزش نیست
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: اغلب ما ارزشیابی را پایان کار آموزش میدانیم و شان ارزشیابی، نمرهای پایانی است که تعیین کننده میزان یادگیری مطالب توسط دانشآموز است. ما فقط صورت ظاهری و محتوای کتاب درسی را نگاه و فکر میکنیم در صورت حفظ و تحویل همان مطالب به اهداف آموزشی، دست …
مدرسه
معلمان
مدرسه
معلمان
مهارت
۱۴۰۴/۰۱/۳۰
/ خبرگزاری ایلنا
تحلیل عملکرد آزمونهای نهایی در ۱۰۳ عنوان درسی
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با بیان اینکه ارائه کارنامههای تحلیلی مدرسهمحور و بستههای آموزشی استاندارد، به ارتقای یاددهی و یادگیری در مدارس منجر خواهد شد، گفت: تحلیل عملکرد آزمونهای نهایی سال جاری در ۱۰۳ عنوان درسی، شامل تمام دروس دوره دوم متوسطه به تفکیک رشتههای مختلف، …
آموزش و پرورش
آموزش و پرورش
۱۴۰۴/۰۱/۳۰
/ خبرگزاری ایسنا
تحلیل عملکرد آزمونهای نهایی در ۱۰۳ عنوان درسی/ ارائه کارنامههای تحلیلی به مدارس
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با بیان اینکه ارائه کارنامههای تحلیلی مدرسهمحور و بستههای آموزشی استاندارد، به ارتقای یاددهی و یادگیری در مدارس منجر خواهد شد گفت: تحلیل عملکرد آزمونهای نهایی سال جاری در ۱۰۳ عنوان درسی، شامل تمام دروس دوره دوم متوسطه به تفکیک رشتههای مختلف، انجام …
آزمون نهایی
آزمون نهایی
۱۴۰۳/۱۲/۰۸
/ سایت خبرآنلاین
سنجش باید بهعنوان بخشی از فرآیند یادگیری تلقی شود/ سواد سنجش، حلقه مفقودهای در نظام آموزشی
گردهمآیی راهبران سنجش ایران با حضور محسن زارعی معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، حمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، قاسم شریفی مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش سمنان و سرگروههای آموزشی و راهبران سنجش استانها در سالن …
استان سمنان
وزارت آموزش و پرورش
استان سمنان
وزارت آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش
۱۴۰۳/۰۹/۱۷
/ خبرگزاری ایلنا
توجه به یادگیری متوسطه اولیها و ابتداییها با توانمندسازی دبیران از طریق رویکردهای نوین
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه اشاعه سواد سنجش به تمامی معلمان باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تولید بستههای آموزشی بر اساس راهنمای عمل و تحلیل نتایج آزمونهای نهایی در حال تدوین است گفت: ارزشیابی شایستگی محور و توجه به یادگیری …
۱۴۰۳/۰۹/۱۷
/ خبرگزاری ایسنا
توجه به یادگیری متوسطه اولیها و ابتداییها از ضروریات تحول در آموزش
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه اشاعه سواد سنجش به تمامی معلمان باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تولید بستههای آموزشی بر اساس راهنمای عمل و تحلیل نتایج آزمونهای نهایی در حال تدوین است گفت: ارزشیابی شایستگی محور و توجه به یادگیری …
آموزش و پرورش
آموزش و پرورش
۱۴۰۳/۰۸/۰۳
/ خبرگزاری ایرنا
دانشآموزان از حافظهمحوری به سمت یادگیری عمیق هدایت شوند
اصفهان-ایرنا- رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف غایی تربیت، پرورش نسلی فکور و عمیق است و بر این اساس باید دانشآموزان را در مسیر یادگیری عمیق، هدایت و از حافظهمحوری آنها دور کنیم.
اصفهان
مدارس
اصفهان
مدارس
امتحانات نهایی
۱۴۰۳/۰۶/۰۸
/ سایت رکنا
وزیر آموزش و پرورش اولین انتصاب خود را انجام داد
رکنا: وزیر آموزش و پرورش طی احکامی جداگانه مشاوران خود در «تحقق عدالت آموزشی» و «ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی» را منصوب کرد.
وزیر آموزش و پرورش
برنامه هفتم توسعه
وزیر آموزش و پرورش
برنامه هفتم توسعه
تحقق عدالت آموزشی
تضمین کیفیت یادگیری
۱۴۰۳/۰۶/۰۸
/ خبرگزاری برنا
انتصاب دو مشاور در وزارت آموزش و پرورش
وزیر اموزش و پرورش در حکمی دو مشاور در تحقق عدالت آموزشی و تضمین کیفیت یادگیری و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی منصوب کرد.
آموزش و پرورش
انتصاب
آموزش و پرورش
انتصاب
۱۴۰۳/۰۶/۰۸
/ روزنامه دنیای اقتصاد
وزیر پزشکیان حکم انتصاب داد
علیرضا کاظمی بعد از مراسم معارفهاش به عنوان وزیر آموزش و پرورش، اولین احکام انتصابات در وزارتخانه متبوعش را صادر و بدین ترتیب «علی زرافشان» را به عنوان مشاور وزیر در تحقق عدالت آموزشی و تضمین کیفیت یادگیری برای همه دانش آموزان و «علیرضا کمرئی» را به عنوان مشاور خود در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی …
کاظمی
وزیر آموزش و پرروش
کاظمی
وزیر آموزش و پرروش
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
/ خبرگزاری ایسنا
تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، هدف از تغییر سوالات امتحانات نهایی را تقویت یادگیری دانش آموزان و بهبود آموزشها دانست.
آموزش و پرورش
آموزش و پرورش
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
/ سایت تجارت نیوز
سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی میشود
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است.
امتحانات
امتحانات
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
/ خبرگزاری دانشجو
آزمونهای نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانشآموزان از حفظیات دور باشند.
۱۴۰۳/۰۱/۱۹
/ خبرگزاری مهر
یادگیری مفاهیم باید جای حافظهمحوری در نظام آموزشی را بگیرد
زنجان-رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: از سال گذشته یادگیری مفاهیم به جای حافظهمحور و ارتقای کیفیت نظام آموزشی مورد تأکید است.
وزارت آموزش و پرورش
آموزش و پرورش
وزارت آموزش و پرورش
آموزش و پرورش
آموزش و پرورش زنجان
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
/ خبرگزاری ایلنا
معدل امتحانات نهایی دانشآموزان، نتیجه تمام توان و عملکرد آنها نیست
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ما نمیتوانیم بگوییم این معدل حاصل شده، نتیجه تمام توان و عملکرد دانش آموزان ماست. نقطه توجه برخی از دانش آموزان در این سالها به انحراف رفته بود و با نتایجی که اعلام شد، این پیام به همه رسید که اگر میخواهند در آزمون نهایی توفیق کسب کنند، باید …
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
/ سایت الف
دانشآموزان برای آزمون نهایی کتب کمک آموزشی نخوانند/ تنها از کتاب درسی سوال میآید
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ضمانت میکنم مبنای طراحی سوالات آزمونهای نهایی صرفا کتاب درسی است لذا نیازی برای استفاده از کتب کمک درسی و یا موسسات کمک آموزشی نیست؛ به دانشآموزان توصیه کرد به جای آنکه صرفا به کلیدواژههای مهم و نکات مهم کتاب را بخوانند، مفاهیم …
امتحانات نهایی دانش آموزان
امتحانات نهایی دانش آموزان
۱۴۰۲/۱۱/۰۸
/ سایت برترینها
میزان تاثیر دروس رشتههای مختلف در کنکور
معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تاکید کرد که سوالات آزمونهای نهایی سال تحصیلی جاری برای پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم مبتنی بر «یادگیری» طرح میشوند و دانش آموزانی که مطالب را به صورت مفهومی یادگرفتهاند در پاسخگویی به این سوالات مشکلی نخواهند داشت.
آموزش و پرورش
سلامت
آموزش و پرورش
سلامت
کنکور
مد
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ۲۲:۱۱:۰۹
فالوور اینستاگرام
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ -
4 May 2025
دریافت اخبار بیشتر
فالوور اینستاگرام