19 خرداد در تاریخ - مردم سالاری آنلاین
1330 ش: هیات خلع ید از انگلستان در منابع نفت ایران که با مشایعت دهها هزار نفری تهرانیها عازم خوزستان شده بود 19 خرداد 1330 درمیان استقبال تودههای مردم وارد این استان شد و از روز بعد کار خود را آغاز کرد. مهندس مهدی بازرگان، دکتر متین دفتری (نخست وزیر پیشین)، و اردلان از اعضای هیات بودند که از سوی دکتر …