یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
عوامل موثر بر رونق گردشگری داخلی
رونق گردشگری بر پایه چهار اصل مهم بنا شده است؛ جاذبه، امکانات، امنیت و تصویر.
البته عوامل دیگری نیز در این امر موثر هستند ولی چهار عنصر فوق مهمترین و اصولیترین عوامل محسوب میشوند. جاذبه: کشور ایران سرزمینی است که به طور طبیعی برای جهانگردی و سیاحت مناسب است. فرهنگ و میراث تاریخی بینظیر، تمدن باستانی، میهماننوازی ایرانیان و بسیاری از جاذبههای گوناگون از جمله جاذبههای مذهبی میتوانند جاذبههایی برای جذب گردشگر باشند. به علاوه امکانات درمانی و مناظر طبیعی و تاریخی نیز به راحتی میتوانند در بستههای گردشگری مورد استفاده قرار گیرند.
امکانات: به دلیل سرمایهگذاریهای متعدد سرمایهگذاران داخلی و علاقهمندان این حوزه، صنعت گردشگری ایران از امکانات و زیر ساختهای نسبتا قابل قبولی برخوردار و دارای مراکز اقامتی سنتی و لوکس است.
ایران همچنین دارای مراکز پذیرایی و خدمات حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی مناسب و راهنمایان تور گردشگری و متخصصان این حوزه است. البته این امکانات کافی نیست و برای توسعه این صنعت، دولت باید سرمایهگذاری در صنعت گردشگری را در اولویت برنامههای خود قرار دهد.
امنیت: امنیت و گردشگری دو مقوله وابسته به یکدیگر در ارتباط تنگاتنگ در مناسبات داخلی و خارجی هستند. امنیت و گردشگری در تعامل دوجانبه هم میتوانند تاثیر افزایشی بر هم داشته باشند و هم تاثیر کاهشی. به این معنا که افزایش امنیت، باعث رونق گردشگری خواهد شد و بالعکس. بنابراین گردشگری ارتباط مستقیمی با مقوله امنیت دارد. ایجاد امنیت، تسهیلات و ارائه امکانات رفاهی و خدماتی لازم به گردشگران از جمله وظایف اصلی دولتها نسبت به مقوله مهم گردشگری است. با همت و تدبیر سیاستگذاران کشور، دولت و نیروهای نظامی و انتظامی، ایران در امنیت قرار دارد و به نظر اینجانب حتی در بسیاری کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، به این اندازه امنیت وجود ندارد.
تصویر: گردشگری و مسافرت بهعنوان بزرگترین و متنوعترین صنعت در دنیا بهحساب میآید. بسیاری از کشورها آن را بهعنوان منبع اصلی درآمد، اشتغالزایی و رشد بخش خصوصی و توسعه اقتصاد میدانند و بهطور مستقیم و غیرمستقیم، بهعنوان بخشی از فرآیند ارتباطات جهانی، نقش اساسی در ایجاد شناخت و توسعه میان ملتها ایفا میکند. از این منظر، یکی از جوانب سرمایهگذاری در صنعت گردشگری، بهطور مستقیم در ارتباط با تبلیغات و معرفی این صنعت و جاذبههای طبیعی و تاریخی موجود در کشور، از طریق رسانهها است. متاسفانه در دهههای گذشته تبلیغات منفی علیه کشور عزیزمان باعث شده تا تقاضای سفر به ایران کم شود.
امید که با رویکردهای نوین دولت که باب تعامل سازنده و گفتوگو با دنیا را باز کرده، بتوان از شدت تبلیغات منفی سالهای گذشته کاست و ایران را با همه توانمندیهایش، بار دیگر بازشناساند. در این صورت ایران عزیز و سربلند ما به جایگاه بایسته خود در حوزه گردشگری دست خواهد یافت.
امیرعلی دری جانی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان ایران دولت حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی شورای شهر شهرداری تهران پلیس شورای شهر تهران قتل سیل وزارت بهداشت کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات خودرو دلار قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو تورم
تئاتر تلویزیون سریال محمدرضا گلزار ازدواج سریال حشاشین سینمای ایران سینما فیلم موسیقی قرآن کریم سریال پایتخت
سازمان سنجش ناسا کنکور ۱۴۰۳ خورشید
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس ترکیه نوار غزه
فوتبال فوتسال پرسپولیس استقلال تیم ملی فوتسال ایران بازی جام حذفی آلومینیوم اراک سپاهان باشگاه پرسپولیس تراکتور وحید شمسایی
هوش مصنوعی اپل فناوری همراه اول ایرانسل آیفون تبلیغات سامسونگ اینترنت بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان نخبگان
موز خواب بارداری دندانپزشکی کاهش وزن مالاریا آلزایمر