جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۹ بهمن: در شهر چه گذشت؟


۹ بهمن: در شهر چه گذشت؟

● رفتارها
قبول کنید دلیل اینکه بسیاری از راننده‌هایی که برای شست و شوی وسیله نقلیه، خودشان آستین‌ها را بالا می‌زنند
نرخ‌های ۲ هزار تومانی کارواش‌ها نیست بلکه مشکلاتی است …

رفتارها

قبول کنید دلیل اینکه بسیاری از راننده‌هایی که برای شست و شوی وسیله نقلیه، خودشان آستین‌ها را بالا می‌زنند

نرخ‌های ۲ هزار تومانی کارواش‌ها نیست بلکه مشکلاتی است که بسیاری از ما با برخی شاغلان این صنف داریم.

در بدو ورود که تا انعام بچه‌ها را نپردازی خبری از کف و دستمال‌کشی خودرو نیست. بعد از آن هم باید کف و رطوبت داخل خودرو را تحمل کنید که به علت بی‌احتیاطی کارگر‌ها به وجود آمده است. جالب اینجاست که در مرحله آخر نیز برای خشک کردن و تکاندن زیرپایی‌ها نیز باید دوباره انعام اجباری و نه اختیاری بپردازی.

اما ماجرای اصلی از زمانی آغاز می‌شود که لکه‌ها و قسمت‌های شسته نشده حسابی اعصاب را خط‌خطی می‌کند. به هر حال از آنجا که چنین مشکلاتی اعم از انعام اجباری و کثیفی خودروی شسته شده در بسیاری دیگر از کارواش‌ها مشاهده نمی‌شود بهتر است کارواش‌های باانصاف‌تر را انتخاب کنیم.

زیرا در غیر این‌صورت برخی شهروندان مجبور می‌شوند مانند راننده‌ این موتور سیکلت دست به حرکت‌های نامعمول بزنند و به کارواش‌های مجانی بروند. البته شست‌و‌شوی خودرو کنار جوی آب نیز دست کمی از حرکت‌های ناهنجار یاد شده ندارد.

سوپرمارکت با جنس جور

باز هم بگویید سوپرمارکت محله ما هیچوقت جنسش جور نیست و دلش خوش است که سوپرمارکت دارد. این در حالی است که مشاهده تصویری که علیرضا درخشان برای ما ارسال کرده به خوبی نشان می‌دهد که از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد و حتی جدول‌های سیمانی نیز در فهرست بلندبالای سوپرمارکت‌های پایتخت خودنمایی می‌کنند.

اما با اینکه جور بودن جنس سوپرمارکت‌ها خیلی هم عالی‌است اما از شوخی گذشته هر رهگذر و به ویژه کاسبی از وجود این جدول‌ها آن هم جلوی محل کسب نباید دل خوشی داشته باشد و به طور حتم کسبه محل با همین انگیزه تصویر یاد شده را برای ستون در شهر چه خبر ارسال کرده‌اند.

بدخبری از نوع پیامکی

این روز‌ها خیلی از خبر‌ها به وسیله پیامک مخابره می‌شود و این اخبار حاوی اخبار تلخ و شیرین هستند که دریافت‌کننده را شاد یا ناراحت می‌کنند. یکی از پیامک‌هایی که اخیرا به پیامک‌های ناراحت‌کننده اضافه شده است، پیامکی است که به دنبال یکطرفه شدن تلفن همراه برای مشترک ارسال می‌شود و او متوجه می‌شود که تا زمان تسویه نکردن بدهی امکان برقراری تماس با کسی را نخواهد داشت.

این در حالی است که امروزه بسیاری از افراد با مشغله کاری فراوانی مواجه هستند و گاهی پرداخت نشدن قبوض نه از سر کوتاهی بلکه از سر فراموشی است. خوب است به جای اینکه پس از یکطرفه شدن تلفن همراه برای مشترک پیامک ارسال شود،

این پیامک ۴۸ ساعت پیش از اقدام برای یکطرفه شدن برای مشترک فرستاده شود و به او هشدار داده شود که در صورت پرداخت نکردن قبض ظرف ۴۸ ساعت، تلفن او یکطرفه خواهد شد. به این ترتیب افرادی که به هر دلیل پرداخت بدهی‌شان را فراموش کرده‌اند با این پیامک‌ هشداردهنده در جهت پرداخت بدهی اقدام خواهند کرد.

کمبود برگه‌ راهنمایی

هرچند در بسیاری از اداره‌ها؛ مراکز و سازمان‌ها برخورد کارمندان با ارباب‌رجوع بسیار خوب ست و آنها اطلاعات کافی را در اختیار ارباب‌رجوع قرار می‌دهند اما در برخی از مراکز و اداره‌ها هم برخورد کارمندان با ارباب‌رجوع چندان مناسب نیست و توضیحات کافی در مورد اطلاعات درخواستی صورت نمی‌گیرد.

در همین حال برخی از مراکز برای برطرف کردن این مشکل و از سوی دیگر جلوگیری از طرح سؤالات تکراری ارباب‌رجوع، برگه‌هایی را حاوی اطلاعات کامل در اختیار ارباب‌رجوع قرار می‌دهند تا از این طریق پاسخ پرسش‌هایش را بیابد.

اما در برخی موارد این برگه‌ها به پایان می‌رسد و متاسفانه برخی از کارمندان هم حاضر به پاسخگویی مطلوب نیستند. بهتر است برای رفع مشکلات، دست کم به اندازه کافی این برگه‌های اطلاعاتی در مراکز موجود باشند.



همچنین مشاهده کنید