چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

پیشگیری از پوسته پوسته شدن ناخن ها


پیشگیری از پوسته پوسته شدن ناخن ها

ویتامین مصرف کنید با توجه به اینکه کمبود ویتامین, عامل اصلی در پوسته پوسته شدن ناخن‌ها محسوب می‌شود, بنابراین مصرف مواد مغذی بخصوص ویتامینA مانع از بروز این عارضه خواهد شد.ناخن‌ها …

ویتامین مصرف کنید با توجه به اینکه کمبود ویتامین, عامل اصلی در پوسته پوسته شدن ناخن‌ها محسوب می‌شود, بنابراین مصرف مواد مغذی بخصوص ویتامینA مانع از بروز این عارضه خواهد شد.ناخن‌ها در اثر تغییرات طبیعی و غیر طبیعی هم چون حاملگی و بیماری‌هایی نظیر مشکلات عروقی, ریوی, پسوریازیس و...دچار عوارضی هم چون لکه‌های سفید, انحناء, رشد ناموزون, جدا شدن ناخن از بستر زیرین,تغییر رنگ و فرو رفتگی‌های سطحی می‌شوند. بهترین زمان برای تمیز کردن ناخن‌ها, پس از استحمام است.

به دلیل اینکه اساس ناخن, کراتن بوده و از گوگرد زیادی تشکیل شده است. بنابراین کوچکترین آسیبی می‌تواند باعث تغییر شکل در سطح ناخن شود. کوتاه کردن ناخن‌ها بهتر است با سوهان مرغوب انجام شود که ناخن‌ها کمتر در معرض شکست و شکاف قرار گیرند. هم چنین بهتر است نوک انگشتان با کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده ناخن ماساژ داده شوند. لازم به ذکر است که ناخن دست به طور متوسط هر یک ماه ۳ میلی‌متر و ناخن پا در هر ۳ ماه,۳ میلی‌متر رشد می‌کند. هم چنین, رشد ناخن‌ها در مردان و کودکان کم‌تر از ۱۴ سال و زنان باردار نسبت به سایرین سریع‌تر است.



همچنین مشاهده کنید