شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
تاریخچه برند آسیکس Asics؛ شروع همه چیز از پاهای یک هشت پا
1949 تا 1970 - ایده گرفتن از پاهای یک هشت پا
در سال 1949، کیاشیرو اونیتسوکا Kihachiro Onitsuka شرکت اونیتسوکا را با هدف تولید محصولاتی با هدف گسترش ایجاد ذهن و بدنی سالم در ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم، راه اندازی کرد. او می دید که جوانان ژاپنی از روحیه پایین و عزت نفس کم رنج میبرند و به ذهنش رسید که شاید ورزش و تناسب اندام یکی از راههای بیرون آمدن از این وضعیت باشد.
ایدهی اولیهی راهاندازی شرکت در یکشب و بسیار ناگهانی به ذهن او رسید. یک شب، وقتی در حال خوردن شام بود، به پاهای یک هشت پا در ظرف غذای خود نگاه میکرد که کاملاً اتفاقی ایده ی راه اندازی یک شرکت تولید کننده ی کفش های ورزشی به ذهنش رسید.
شیوهی طراحی بدیع او کمک کرد تا اولین کفش کلاسیک آسیکس تولید شود. در طول دههی شصت میلادی، شرکت او توسعه یافت و برندی با عنوان ببر اونیتسوکا در میان مردم شناخته شد. همین نام در تبلیغات نیز آورده می شد. بهطوریکه خطوطی که القای استایل ببر میکرد را در اطراف کفشهای ورزشی اضافه کردند تا کفش های خود را متمایز و منحصر به فرد کنند.
1970-1980 - همکاری با دو شرکت بزرگ تولیدی
در سال 1977، Asics با همکاری دو شرکت دیگر GTO - تولیدکننده لباسهای ورزشی - و Jelenk - تولیدکننده پارچه پا به عرصه تولید کفشهای ورزشی گذاشت. هویت نام تجاری جدید نیز از همان ابتدا، بهاختصار، پیرامون ذکر خاصی که خود انیتسوکا داشت یعنی "ذهن سالم در بدن سالم است" شکل گرفت. این ایده که ورزش و تناسباندام بهترین راه تقویت ذهن سالم است، فلسفهای است که از ابتدا این نام تجاری بر پایهی آن شکل گرفت و در تولید همهی کفشهای ورزشی آسیکس تا به امروز مدنظر قرار میگیرد.
ببر آسیکس، نماد سبک خاصی
از زندگی است که ترکیبی ویژه از فنّاوری ورزشی ژاپنی و استایل خیابانی جهانی و
مورد علاقه ی عاشقان کفشهای اسنیکرز در سرتاسر
دنیاست.
لوگوی آسیکس، با تصویری
جدید در دنیای ورزش، در میان ورزشکاران و خانمها طرفداران بسیاری پیدا کرد و
محبوبیت آن بهسرعت در حال رشد بود. در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 کتانیهای
آسیکس به سرعت شناخته شدند و در دنیای ورزش سروصدای زیادی به پا کردند.
رکورد جهانی ماراتن در سال 1967 توسط درک کلایتون Derek Clayton درحالی که یک جفت از کفشهای Asics به پا داشت شکسته شد و لاسه ویرن Lasse Viren در سال 1972 در المپیک 1972 با پوشیدن یک جفت از کفشهای آسیکس مدال طلا را از آن خود کرد. Asics شهرت خود را بهعنوان یک شرکت تولید کفشهای ورزشی با کارایی بالا با استناد به آمارهای واقعی در سرتاسر دنیا به اثبات رساند.
1980 - 2000 - فناوری پد ضربه گیر آسیکس
کفیهای فوم جذبکننده شوک و پد ضربهگیر برای بالا بردن عملکرد و انتقال کم ضربه، رکن اساسی فنّاوری جدید شرکت را تشکیل داد که ثابت کرد برند Asics همواره یکی از بهترین انتخابها برای ورزشکاران است. فنّاوری پد ضربهگیر بهاحتمالزیاد امتیازی است که آسیکس را تا به امروز شایستهی تقدیر و تحسین کرده است. با زیبایی خیرهکننده و همچنین عملکرد بالا، ژل لیت هرساله بهینهسازی می گردد، و هرگز خط تولید کفشهای آسیکس را ترک نکرده است. این موضوع خود می تواند، سندی بر کارایی بالای این فنّاوری باشد.
1990 تا به امروز
در این سال، ورژن جدیدتر کفیهای ضربهگیر و با الهام از سبک پوشش خیابان تولید شد. این ورژن سبکتر، با کارایی بیشتر و زیباتر بود و توسط Shingeuki Mitsui طراحی و با عنوان "کارآمدترین کفشهای مخصوص دو" در سرتاسر دنیا شناخته شد. این داستان همچنان هم ادامه دارد و ورژن مای جدیدتری از این کفه تا به همین امروز توسط این برند تولید میگردد.
امروزه آسیکس بهعنوان برندی معاصر تولیدکنندهی کفشهای ورزشی برگرفته از سبک پوشش خیابان با پیشینهای غنی در کارایی و طراحی در میان مصرفکنندگان قابلاحترام است. چه ورزشکار حرفهای باشید چه غیرحرفهای، آسیکس برند مناسبی برای شماست. فلسفهی اونیتسوکا به داشتن ذهن سالم از طریق تناسباندام و رفاه چیزی است که شرکت را در هفتادمین سال تأسیسش با همان آگاهی و اشتیاق سال تأسیسش یعنی سال 19949 سرپا نگهداشته است.
پس اگر کیفیت و تاریخ غنی برایتان بسیار مهم است، Asics می تواند بهترین انتخاب شما باشد. آسیکس با فناوری ژاپنی و طراحی بدیع خود، راه را برای بهترین مربیان در دنیا هموار کرده است.
و عجیب اینکه، همه ی داستان، از پاهای یک هشت پا شروع شد.
گروه مد و پوشاک وب
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس حجاب دولت رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی گشت ارشاد توماج صالحی جمهوری اسلامی ایران
تهران قتل سیل کنکور شهرداری تهران هواشناسی سلامت پلیس وزارت بهداشت زنان اصفهان سازمان هواشناسی
قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو خودرو دلار بازار خودرو مسکن سایپا بانک مرکزی ارز ایران خودرو تورم
فضای مجازی کیومرث پوراحمد سینمای ایران تلویزیون سریال پایتخت سریال موسیقی رهبر انقلاب ترانه علیدوستی سینما مهران مدیری کتاب
سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس دانش بنیان
آمریکا رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال جام حذفی آلومینیوم اراک فوتسال بازی تیم ملی فوتسال ایران تراکتور بارسلونا باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی
هوش مصنوعی سامسونگ فناوری ناسا اپل نخبگان ربات بنیاد ملی نخبگان
سازمان غذا و دارو کاهش وزن دندانپزشکی مالاریا آلزایمر زوال عقل