چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا
ضعف های ارتباطی بین روابط عمومی ها و رسانه ها
دلایل متعددی وجود دارد که روابط عمومی ها نتوانند به طور موثر با رسانه های مختلف ارتباط پیدا کنندکه این دلایل به شرح زیر است :
الف ) دلایل اجتماعی: بعضی از روابط عمومی ها جامع پذیر نیستند پی به اهمیت ارتباط اجتماعی نبرده اند و در نتیجه با رسانه ها مشکل دارند .
ب ) دلایل ساختاری: به دلیل نبود شایسته سالاری در سازمانها یا در بعضی از سازمانها آنها پی به اهمیت تبلیغات نبرده اند ودر نتیجه در رسانه های ارتباط ندارند
ج ) دلایل سیاسی: به این معنا که عوامل تعیین کننده قدرت یا نیروهای سیاسی خاصی مانع از این هستند که بعضی از سازمانها با رسانه ها رابطه داشته باشند .
اما دلایل متعددی دیگری که رسانه ها با روابط عمومی ها نمی توانند ارتباط برقرار کننداینکه هر سازمان که دربطن جامعه پدید می آید باید کارکردهایی در خدمت جمع و جامعه داشته باشد و چنان تنظیم گردد که بتواند به صورتی هماهنگ ( خدمات خود را به جامعه که منشا و موجد آن است عرضه دارد)
هارولد لاسول می گوید : سازمانها نسبت به جامعه ۳ وظیفه دارند : ۱- مراقبت از محیط (حراست از محیط) ۲-ایجاد همبستگی میان اجراء گوناگون جامعه در پاسخ به نیارهای محیطی (ایجاد همبستگی اجتماعی)۳- انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر .
دیدگاه مرتن و لازارسفلد این دو از پیشگامان تحقیق دررسانه های ارتباط جمعی و آثار و کارکردهای آنان در مورد بخش وسایل ارتباط جمعی هستند که می گویند وظیفه سازمانها به صورت زیراست:
۱) وظیفه اخلاقی (حمایت از هنجارهای اجتماعی ) ۲- امکان اعطای پایگاه اجتماعی (این وسایل ارتباط جمعی با دادن معروفیت به اشخاص و گروهها به ارتقای پایگاههای آنان می پردازد)
لازارسفلد همچنین می گوید نقشهای رسانه های همگانی به صورت زیر هستند :
۱) نقشهای تفریحی
۲) نقشهای خبری
۳) نقشهای همگن سازی
۴) آگاه سازی(آگاهی مردم را سازمان یافته میکند)
۵) احساس تعلق اجتماعی
مطابقت گرفته شده جذب رسانه ها بود و اگر رسانه ها این وظایف را به خوبی انجام ندهند و از عهده داشتن این نقشها به خوبی بر نیایند پس نمی توانند با روابط عمومی ها ارتباط نزدیک برقرار کنند .
▪ راهکارهای موفق ارتباطی چیست ؟ برای ارتباط سازی موفق ۳ مرحله وجود دارد
الف ) اعتماد سازی هست برای باز گذاشتن راههای ارتباط گوش شنوا داشتن یا این که بیشتر گوش دادن تا سخن گفتن .
ب) طرف را به صورت قاضی کارهای خود درآوردن به جای اینکه خود کارهای خود را قضاوت کنیم نتیجه آن را به طرف ارائه دهیم .
ج) سعی شود زمینه های سوال از خواسته ها و علائق و منافع خود را دردیگران (رسانه ها) به وجود آوریم به عبارت دیگر به جای اینکه خواسته ها و علائق و منافع خود را به طور قاطع assert باید در طرف مقابل وضعیتی ایجاد نمائیم که خود از آن خواسته ها و منافع ما سوال کند درآن صورت خواسته ها ومنافع خود را مطرح میکنیم البته درپاسخ به درخواست طرف مقابل و نه به طور ابتدایی و یک جانبه .
http://zoka.blogfa.com/post-۷۶.aspx
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران حماس دولت سیزدهم آمریکا رافائل گروسی دولت رهبر انقلاب اصفهان مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان رئیس جمهور مجلس
سلامت تهران بارش باران هواشناسی شهرداری تهران قتل حجاب پلیس آموزش و پرورش فضای مجازی شهرداری وزارت بهداشت
خودرو مسکن حقوق بازنشستگان مالیات سایپا قیمت طلا قیمت دلار ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی بورس
تلویزیون نمایشگاه کتاب سینما تئاتر دفاع مقدس سریال سینمای ایران موسیقی کتاب
دانش بنیان اینوتکس دانشگاه آزاد اسلامی
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین رفح جنگ غزه روسیه چین نوار غزه ترکیه اوکراین طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر ذوب آهن لیگ قهرمانان اروپا نساجی لیگ برتر فوتبال ایران بازی لیگ برتر ایران سپاهان جواد نکونام
اپل هوش مصنوعی سامسونگ ناسا آیفون مایکروسافت گوگل باتری فضاپیما ماهواره
بیماران خاص استرس کاهش وزن بیمه زیبایی دندانپزشکی فشار خون