جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

وبا علیه ناصرالدین شاه


وبا علیه ناصرالدین شاه
گویا منجیلک و مظفرالدین خان جهت بازدید از اکسپوزیشن اتول راهی بلد مشهد شده ایضا رویت اقسام اتول های آخرین سیستم و آوانگارد این دو بی ظرفیت را دپسورده کرده تا آن جا که ایشان چند یومی است، احوالیه بدفرمی یافته و فی الکل در گوشه ای از صاحبقرانیه کز نموده و غیچ شده اند؟! راپورت خفیه داده اند که هر جنبنده ای به این نمایشیه اتول مراجعه می فرماید آخرالا مر با قیافه ای خلا ص به بیرونی پا گذاشته و در غم بی پولی خود نیم سوز می گردد ایضا آن که می فهمد که اگر یحتمل تمام زندگانی خود را بفروشد هرگز توان نمی کند حتی پول قالپاق یکی از اتول هارا جفت وجور نماید؟!
در این اثنا عناصر خلقتی چون رفقای ما شامل میرزا موهندس پژمان خان موسوی، میرزا موهندس مهدی خان دل روشن و میرزا بهزاد غازقولنگ رستمیان نه تنها نمی توانند با اتول های فشن بوق بزنند بلکه به علت احوالا ت زیر خط فقری متاسفانه البسه خود را نیز به صورت قسطی از اصغرآقا تهیه می فرمایند؟! حال چگونه باید امیدوار بود که ایشان با وضعیه فقر رادیکالیه، مانند کوزت، کبریت فروش یا آدم فروش نشوند ایضا آن که آمار داده اند نامبردگان به قاعده ای پرطمطراق و بدفرم به خفه نمودن پیرزن های جردن نیز اشتغال دارند؟!
بماند که پژمان خان کوچولو برای سال تحصیله مستقبل دانشگاه، مداد گلی ندارد؟! عارض به حضورتان شکافیه طبقاتیه در مملکت داخله هر یوم عمیق تر شده، بیم آن می رود که سر انگشتان پتروس کرخت شده و همگان را غیچ کند لیکن ما تصمیمون گرفته ایم ورژن دیگری از فیلم فقر و فحشا را بسازیم که رول های اصلیه را کوزت و خودت بازی نمایند؟!
دیگر این که میرزا دکتور کامی خان لنکرانی الدوله، صدارت وزارت بهداریه گفتن کرده اند که آمار مبتلا یان به مرض چولرا یا همان وبا به صد نفر رسیده عن قریب است که مافیای ناخوشی مجددا ملت را مورد حملا ت تروریستی قرار دهند ایضا تمام این آتش ها زیر سر ثطالبانی خان و دار و دسته افغانی اش بوده چنان که خفیه راپورت داده اند ویروس وبا را ایشان در لیل از ایالت مزار شریف به داخله تیرانسفیر می نمایند؟! طالبانی خان به عنوان عاملیه وبا هم اکنون تحت التعقیب قشون قزاق بوده لیکن اداره سجل افغانستان چیزی فهم نموده اند که فامیل این غولتشنگ را ریگی گذاشته چرا که فی الکل این جنبنده غیچ و قورمبیچ یحتمل ریگی در کفش دارد؟!
دیگر این که دکتور باقرخان قالیباف، رئیس بلدیه کلی لا و ترکانده و چند فقره اتوباس ۱۸ میتری من باب صفا کردن ملت و جمات BRT دوست به خطوط طهران اضافون نموده، لیکن مشاهدون شده قاعده ای از مسافرین در کف درازی این اتول بوده و نه انگشت به دهان بلکه با کمی پیشرفتیه، انگشت به دماغ مانده اند. طرفا انگشت مربوطه هم چنان که جماعت به غیچ شدن می رسند، شروع به فعالیته کرده ایضا به قاعده نود درجه در حفره دماغ چرخشون نموده و ماحصل جست و جو را به بیرونی درآورده و بعد به میله های اتوباس می چسبانند. همچنین عن قریب بوده که فضله دماغ به دست شخص دیگری چسپون شده و یحتمل اگر آغشته به ویروس و میکروب وبا باشد لا جرم یک قربانی دیگر بگیرد؟!
چرا که غازقولنگ دویمی، دستان خویش را به دهان مبارک فرو برده تا لا ی دندانش را تمیزون کند؟!
دیگر این که به همراه منجیلک به بازار شدیم تا یک فقره تیتاب تهیه نماییم؟! لیکن در شارع کارگر جنوبیه هوس آبمیوه کردیم ایضا از پیرمردی چرکو، دو لیوان آب زرشک طلب نمودیم چنان که قصد ریختن مایع را در ظرف داشت، رویت کردیم بدون آن که دستانش را پس از جمع نمودن آشغال ها بشوید فی الفور داخل محفظه آبمیوه کرده و به جای هم زن، در یک حرکتیه خفن آن را هم زد؟! در این تایم ما به رجل مربوطه من باب تکثیر میکروب وبا هشدار دادیم لیکن ایشان گفتن کردند که خودشان وبا بوده ایضا از مرض مذکور هراسی ندارند؟!
عارض به حضورتان گویا مرض وبا علا متیه هایی چون اسهال یا ذوسنطاریا داشته و سر و کار زندگانی آدمی را به شکل به فرم پیوند زده عن قریب که شخص وبایی، لحاف و تشک خویش را در جوار یا اندرونی اطاقک کنار حیاط پهن کند. به هر ترتیب مظفرخان به علت نوشیدن آب زرشک های اصغر گرشمال دچار مرض مذکور شده.

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید