شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

شهید سیدمحمد اسحاقی


شهید سیدمحمد اسحاقی
▪ سال تولد : ۱۳۴۱
▪ دانشجوی تاریخ
سید محمد اسحاقی در سال ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود.در روستای چهارده آستانه اشرفیه دوران کودکی را گذراند.در اوایل نوجوانی عضو سپاه پاسداران گیلان شد و به دلیل فعالیتهای موفقیت آمیزش از گیلان به سپاه منطقه ی ۳ مستقر در چالوس و سپس به دلیل کفایت و تدبر بسیار عالی به دفتر سیاسی در تهران منتقل شد.
باهوش سرشاری که داشت مدرک دیپلم را با معدل بسیار عالی دریافت کرد و در کنکور سراسری با کسب رتبه‌ی بسیار عالی در دانشکده تاریخ در دانشگاه شهید بهشتی تهران مشغول به تحصیل شد.
سید محمد علاوه بر مطالعات گوناگون مقالات زیادی را در زمینه‌های تاریخی و سیاسی نوشت و در نشریات روز از جمله، اطلاعات، کیهان و پاسدار اسلام به چاپ رسانید.
اسحاقی بسیار طالب علم بود و در ثبت تاریخ جنگ و حماسه‌های بزرگ ایثار مردم ایران زمین نیز نقش بسزایی را ایفا کرد.در طی هفت بار اعزام، سه سال و هشت ماه و هفت روز در جبهه حضوری فعال داشت و گزارش مفصلی از عملیات‌های رمضان، والفجر۱و۲و۳ و۴و کربلای ۳و۴ را با قلم خویش به نگارش درآورد.
سید محمد اسحاقی علاوه بر تدوین و گزارش عملیات‌های گوناگون از سوی محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب سلامی به عنوان مشاور سیاسی نظامی لشگر امام حسین (ع) برگزیده شد و در این سمت نیز خدمات فراوانی انجام داد.سرانجام در تاریخ ۲۹/۱۰/۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه‌ی شلمچه تاریخ را با خون خود نوشت و جاودانه شد.از این شهید والامقام کتابی تحت عنوان «نبرد الامیه» در سال ۱۳۷۱ از سوی سپاه پاسداران چاپ و منتشر شد که نتیجه‌ی روایتگری‌ها و نوشتار این شهید گرانقدر است.
یادش جاودان و راهش پردوام باد.

منبع:کتاب هزار چشمه ی خورشید - صفحه: ۱
منبع : پایگاه اطلاع‌ رسانی صبح


همچنین مشاهده کنید