شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

کمپ کویری شهداد


کمپ کویری شهداد
کرمان با داشتن بخش عمده ای از دشت لوت مهد شگفتی های کویری است.
شهر افسانه ای کلوت ها، مرتفع ترین هرم های ماسه ای دنیا،،۴۰ مخروط آتشفشان کواترنر، پهنه های وسیع ماسه و ریگ با طیف رنگی قهوه ای روشن تا خاکستری و سیاه نظیر »گدار باروت« گدازه های بازالتی چاله همانند »گندم بریان« پهنه های شنی مواج، بزرگ ترین بنکاه های جهان (تپه های شنی پوشیده از گیاه) مرتفع ترین ربدوها (گلدان های نمکی بزرگ)، کویر پاشتری (سطح این زمین ها این طور به نظر میرسد که پس از بارندگی زیاد خیس شده و تعدادی شتر روی آن راه رفته اند) و هامادا (دشت هایی از ریگ) و رودشور شگفتی های بی نظیر دشت لوت هستند.
کمپ شهداد تنها کمپ کویری دشت لوت است که فاصله کمی با شهر افسانه ای کلوت ها دارد.
این کمپ با ۴۰ نفر ظرفیت برای پذیرایی رایگان از گردشگران لوت بازسازی شده است و دارای آلاچیق هایی سطح سیمانی و دیواره ها و سقف چوبی و به امکاناتی چون برق و سرویس بهداشتی مجهز می باشد.
به گفته »محمد جهان شاهی« مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کرمان، سرویس های بهداشتی و سیم کشی های کمپ بهسازی شده است و نگهبانان شبانه روزی از کمپ محافظت می کنند و با هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی شهداد، امنیت مسافران در کمپ برقرار می شود.
این کمپ حدود ۲۰ کیلومتر با کلوت ها فاصله دارد و با طی جاده آسفالته شهداد به نهبندان می توان از کمپ به کلوت ها رسید. زیبایی مثال زدنی شب های کویر یکی از دلایل علاقه گردشگران به شب مانی در کویر است.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید