جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

هشدارهایی در خصوص ورود و خروج غیر قانونی


- همان طور كه خروج غیر مجاز جرم است وارد نمودن غیر قانونی اتباع خارجی جرم می باشد كه ممكن است علاوه بر امنیت استقلال و حداقل به اقتصاد و اشتغال جوانان لطمه وارد نماید .
- ورود و خروج از كشور فقط بایستی از مرزهای مجاز و پس از ممهور شدن گذرنامه توسط مراجع ذیربط صورت پذیرد لذا ورود و خروج به هر شیوه و نیرنگی و تحت هر شرایطی صورت پذیرد جرم محسوب می شود.
- پس مواظب واسطه ها و دلال ها در این زمینه باشید زیرا علاوه بر خسارات سنگین مالی بعضا جان شما نیز در معرض خطر قرار میگیرد .
- در انجام داد و ستد و عقد قرار دادهای مختلف با اتباع خارجی كاملا دقت داشته باشید و قبل از هر اقدامی برای پیشگیری از عواقب آن كسب تكلیف كنید اداره كل امور اتباع خارجه پاسخگوی نیازهای شما در این خصوص می باشد .
هموطن عزیز قبل از ازدواج با اتباع خارجی حتما در تهران به اداره كل امور اتباع خارجه و در شهرستان ها به مدیریت های اتباع خارجه نیروی انتظامی مراجعه تا اطلاعات كافی در اختیار شما قرار داده شود، لذا مواظب واسطه ها و دلال ها در این زمینه باشید زیرا علاوه بر خسارت سنگین مالی بعضا جان شما را نیز تهدید می كند .
- هموطنان عزیر مراقب باشید ممكن است ارتباط با اتباع خارجی برای شما یك دام باشد .
- همیشه طرح دوستی اتباع خارجی با شما صادقانه نیست ، در صورت مشاهده هر نوع رفتار مشكوك حتی بسیار جزیی از پلیس ۱۱۰ كمك بخواهید.
- هر فرد خارجی الزاما دارای مسئولیت در سفارتخانه متبوعه خود نمی باشد لذا برای اخذ رویداد هرگز به این افراد اعتماد نكنید.
منبع : مرکز اطلاع رسانی خانواده (شمیم)


همچنین مشاهده کنید