دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
شهردار پرمشغله
مشهد یكی از مهمترین كلانشهرهای كشور است، با جمعیت ۵/۲میلیونی و ۷۰۰هزار نفر حاشیه نشین و غریب به ۲۰میلیون زائر كه در طول سال می آیند و می روند. این اعداد و ارقام را كه می گذاری كنار و از بالای نزدیك ترین پل هوایی- كه ابتدای خیابانی است كه به شهرداری منتهی می شود- نگاهی به شهر می اندازی، حجم شلوغی چندبرابرشده ظهر تابستان، بیشتر به چشم می آید و می فهمی عجله شهرداری برای رسیدن به كارها برای چه بوده است.
مسایل مختلف پیش روی مشهد، از آن بالا بیشتر به چشم می آید؛ خدمات شهری، فضای سبز و محیط زیست، ترافیك و حاشیه نشینی كه با وجود فعالیت مداوم شهرداری، آثار آن هنوز در شهر دیده می شود.
طی كردن فاصله هتل تا شهرداری، یك ساعت و۲۰ دقیقه طول می كشد. وضعیت خیابان ها، ترافیك تهران را به یاد می آورد. در خیابان های اطراف حرم كه قدم می زنی، چشمت به بافت های فرسوده ای می افتد كه در زندگی شهری مشهدی ها پیچ و تاب می خورد و شكل و شمایل مشكلاتی را رقم می زند كه زمان عبور مسافران و توریست ها در خیابان های پامنار و كوچه مروی و بازار بزرگ تهران، سد راه آنهاست.
در مشهد از طرح مكانیزه جمع آوری زباله خبری نیست. با این وجود، شهر به نسبت جمعیت در رفت و آمد، تمیزتر از آن چیزی است كه فكرش را بكنی؛ هرچند هر از گاهی در عبور از مقابل اغذیه فروشی ها و فست فودها، پایت به كیسه زباله های انباشته شده می خورد كه ضرورت این طرح ها را در این شهر ضروری می كند.
اما شهرداری مشهد موفقیتی دارد كه می تواند به آن ببالد. سوار تاكسی كه می شوی دست راننده به سمت دكمه ای می رود. از صفر شروع می كند و تا به مقصد برسی، تا قران آخر را محاسبه می كند؛ با تاكسیمترهایی كه در تهران، دكور تاكسی ها به شمار می رود.
«خوشبختانه این برنامه در مشهد اجرا می شود؛ به ویژه در خطوط ویژه. در مجموع، اكثر رانندگان تاكسی خود را موظف به رعایت این وظایف می دانند.»؛ اینها جملاتی است كه شهردار با افتخار آن را به زبان می آورد. شاید اگر موضوع تاكسیمترها را با سایر شهرها مقایسه كنیم، می بینیم در مشهد به این مسأله دقت می شود و این موضوعی لازم و مؤثر برای رعایت حقوق مسافران و زائران است. در مشهد اگر دیدید كرایه مسیری ۷۵تومان شد، اصلا تعجب نكنید و منتظر بمانید تا راننده ۲۵تومان باقیمانده را به شما برگرداند.
پیش از این شهر تبریز را شهر زیرگذرها و روگذرها معرفی كرده بودیم،اما زیرگذرهایی را هم كه در بیشتر بزرگراه ها و اتوبان های مشهد است، نمی توان نادیده گرفت. گسترش زنجیره ای آنها در این شهر تا آنجا پیش رفته است كه سرتاسر خیابان های منتهی به حرم حضرت رضا(ع) در بسیاری از مناطق به زیرگذر هدایت می شود و این شهر بیش از هر كلانشهر دیگری، از زیرگذرها و روگذرها در حل ترافیك استفاده كرده است.
منبع : همشهری
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران صادق زیباکلام مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم
قتل شیراز سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران زلزله سازمان هواشناسی سلامت پلیس وزارت بهداشت بارش باران
حقوق سربازان سایپا خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا گاز بازار خودرو حقوق بازنشستگان نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب فضای مجازی نمایشگاه کتاب تهران کتاب جشنواره فیلم فجر دفاع مقدس سینمای ایران تلویزیون رضا عطاران سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تئاتر
فناوری کره زمین
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس افغانستان نوار غزه سازمان ملل اوکراین رفح
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بازی هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
هوش مصنوعی شفق قطبی خورشید مریم میرزاخانی ایلان ماسک ناسا اپل تبلیغات نوآوری گوگل
رژیم غذایی کاهش وزن درمان و آموزش پزشکی دیابت فشار خون قهوه بارداری افسردگی