چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا


صنعت کفش ایران بر سر دوراهی استراتژیک؟!


صنعت کفش ایران بر سر دوراهی استراتژیک؟!
در قرن بیست و یکم مدیران با چالش‌های گسترده‌ای رو به‌رو هستند. گرایش به سمت جهانی‌شدن، افزایش تغییر و تحولات تکنولوژی، مشتری‌مداری، کاهش عمر محصول و... شدت و تنوع رقابت بین سازمان‌ها را افزایش داده است. یک مدیر، امروزه نه تنها باید بازارهای داخلی را بشناسد، بلکه باید در بازارهای خارجی و در برابر رقبیان ناآشنا نیز آمادگی انجام کار را داشته باشد. افزایش گرایش به سمت جهانی شدن از قدرت بسیار زیاد تکنولوژی ریشه می‌گیرد، که صنایع را شکل‌دهی مجدد کرده و روش‌های رقابت کردن را عمیقاً تحت‌تأثیر قرار داده است. این دو نیرو یعنی جهانی شدن و تکنولوژی به همراه چالش جدید مشتری‌مداری، مشکل جدیدی از رهبری را می‌طلبد.
لذا ضروری است که مدیران، آمادگی اداره تغییرات، در محیط پویا و متغیر را داشته باشند و سازمان‌ها نیز برای ایجاد تغییر در جهت بهبود کارها تلاش کنند. در غیر اینصورت موجودیت و بقای خود را دستخوش تهدید و نابودی قرار می‌دهند، بنابراین برای اینکه سازمانها بتوانند از گرداب جان سالم به‌در ببرند، باید پیوسته با امواجی سهمگین از تغییرات دائمی روبه‌رو شوند.
غلامرضا عباسی
منبع : جامعه مديران و متخصصين صنعت کفش ايران


همچنین مشاهده کنید