جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

توصیه های بهداشتی برای مسافرت های بین المللی


توصیه های بهداشتی برای مسافرت های بین المللی
امروزه سفرهای بین المللی ، شامل مسافرت و دیدار از کشورهای مختلف ، حرفه اصلی بسیاری از افراد بخصوص در کشورهای پیشرفته می باشد .
این مسافرین ، اغلب در معرض بیماریهای باکتریائی ،‌ ویروسی و پارازیتی که از اسهال مسافرین تا عفونت های تهدید کننده زندگی متغیر است می باشند . تغییر خصوصیات بیماری ها ، همچنین تغییر نیازهای بهداشتی - بین المللی و مشکلات برنامه ریزی های سفر ، نیاز به توصیه های پیشگیری و ایمن سازی را بیشتر می کند . توصیه های قبل از سفر نباید ساده تلقی شود .

توصیه های قبل از سفر
۱ - هر مسافر ، دارای سابقه قبلی بیماری ، باید قبل از سفر معاینه شود ، یا حداقل یک ماه قبل از شروع سفر خود ، یک مشاوره جدید با پزشک خود انجام دهد .
۲ - این احتیاطات ، به خصوص برای کسانی که آلرژی ، مشکلات گوارشی ، دیابت یا بیماری های ریوی - قلبی و عروقی دارند لازم می باشد .
۳ - بیمار باید خلاصه پرونده پزشکی و نوار قلبی جدید یا عکس قفسه صدری خود را بهمراه داشته باشد .
۴ - برای کسانی که به پرستاری خاصی یا تخصص ویژه ای نیاز دارند ، باید مشاوره تخصصی انجام شود .
۵ - کتاب راهنما جهت کمک های پزشکی مسافرین موجود می باشد .
۶ - قبل از مسافرت یک معاینه دندانپزشکی باید انجام شود .
۷- اگر عینک یا لنز استفاده می شود ، باید یک عدد اضافی همراه مسافر موجود باشد .
۸ - بیماران مبتلا به بیماری های مزمن که تحت درمان داروئی ( مثلاً با دیژیتال ، انسولین ، ضدانعقادها ) می باشند . باید به قدر کافی دارو با خود حمل کنند .
۹ - به دلیل اینکه داروها در کشور بیگانه با نام های متفاوتی فروخته می شود ، باید در نسخه بیمار به وضوح اسامی ژنریک ، تجاری و شیمیائی دارو و مقدار دوز لازم آن نوشته شده باشند .
۱۰ - وسائل پزشکی مسافر شامل درجه حرارت ، باند ، چسب زخم ، محلول های ضدعفونی کننده ، آسپیرین ، آنتی اسید و یک ملین ضعیف است .
۱۱- یک داروی ضداحتقان برای داخل هواپیما ، برای کسانی که دچار احتقان بینی می شوند و قطره آب نمک بینی جهت پیشگیری از خشکی بینی به دلیل رطوبت پائین داخل کابین هواپیما می تواند مفید باشد .
۱۲- داروی ضدحساسیت جهت آلرژی ، باید همراه مسافر باشد .
۱۳ - کمی داروی ضددرد - غیرمخدر یا ترکیبات کدئین ، پمادهای آنتی بیوتیکی یا ضدقارچ و پودر پا نیز لازم است .
۱۴ - به طور کلی نباید به مسافرین آنتی بیوتیک های وسیع الطیف داده شود و بهتر است که آنتی بیوتیک بعد از مشاوره پزشکی تجویز گردد .
۱۵ - تتراسیکلین ، فلوروکینولون و یا کوتریموکسازول را می توان با دستور و دوز لازم و توجه به عوارض احتمالی آن تجویز نمود .
۱۶ - قرص های نمک در آب و هوای گرم و مرطوب ، ممکن است مفید باشد .
برای تهیه برنامه واکسیناسیون مسافرین و توصیه های پیشگیری باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید . دسته ای از واکسن ها به طور معمول برای بالغین توصیه می شوند ، دسته ای از واکسن ها جهت ورود به کشور خاصی لازم هستند و مواردی نیز به علت امکان در معرض قرار گرفتن فرد در کشور مورد نظر ، مطرح هستند و تجویز آن توصیه می شود .
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید