چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ / Wednesday, 18 July, 2018

چطور از تجسس موتورهای جست‌وجو در امان بمانیم؟


چطور از تجسس موتورهای جست‌وجو در امان بمانیم؟
چرا موتورهای جست‌وجو تقاضاهای كاربران را ثبت می‌كنند؟
موتورها نرم‌افزار خود را با استفاده از این آمارها تنظیم می‌كنند تا تبلیغات هدفدار به كاربران نشان دهند و همچنین قابلیت‌های جدید اضافه كنند. به علاوه با این آمار می‌توان نتایج جست‌وجو را ذخیره كرد تا هر بار مجبور نباشید كلمات كلیدی را از نو وارد كنید.
چطور یك موتور جست‌وجو یك كاربر را «به‌جا» می‌آورد؟
اگر تا به حال در این موتورهای جست‌وجو ثبت نام نكرده باشید، احتمالاً شما را نخواهند شناخت. ولی جست‌وجوها از طریق كوكی‌ها ردیابی می‌شود كه یك شماره یكتا دارد. با استفاده از كوكی‌ها می‌توان آمار همه جست‌وجوهایی را كه انجام داده‌اید، به دست آورد. حتی برخی از آنها شماره IPتان را هم ذخیره می‌كنند!
اطلاعات یك كوكی تا چه زمانی معتبر است؟
بستگی دارد. كوكی‌های یاهو تا ژوئن سال ۲۰۰۶ در كامپیوتر می‌مانند ولی كوكی‌های گوگل تا سال ۲۰۳۶!
اگر در یكی از این موتورها ثبت نام كنیم، چه می‌شود؟
اگر در موتور گوگل یا یاهو ثبت نام كنید، آن‌وقت تاریخچه چیزهایی كه جست‌وجو كرده‌اید، با اطلاعاتی كه داده‌اید، مانند نام و آدرس ایمیل، «مرتبط» می‌شود.
چه كسی می‌خواهد كه تاریخچه جست‌وجویش مخفی بماند و از نظارت دولتی می‌ترسد؟
برخی از مردم دوست ندارند كه این اطلاعات وارد زندگی شخصی‌شان شود. برخی دلیل خاصی ندارند، ولی فكر می‌كنند كه در آینده چنین شركت‌هایی قطعاً مورد استفاده‌ای برای این اطلاعات خواهند یافت.
مثلاً اگر شما از سرویس ایمیل گوگل(جی‌میل) و نرم‌افزار بهینه‌سازی وب گوگل استفاده كنید، گوگل می‌تواند افرادی كه به آنها ایمیل فرستاده‌اید، وب‌سایت‌هایی كه دیده‌اید، یا حتی كلماتی را كه اشتباه تایپ كرده‌اید، ببیند.
افرادی كه از این بابت نگران هستند، باید چه كار كنند؟
مدیریت كوكی‌ها مفید است. اگر می‌خواهید این جعبه سیاه شما را لو ندهد، هر هفته یك‌بار كوكی‌ها را پاك كنید. دیگر این‌كه كوكی‌ها را به طور خودكار موقع بستن مرورگر پاك كنید، به سرویس‌های ایمیل رایگان به‌خصوص اگر یك موتور جست‌وجو آن را ارائه كرده، وارد نشوید.
این پاك‌سازی خودكار چه‌طور انجام می‌شود؟
در فایرفاكس، به بخش «privacy preference» می‌روید و كوكی‌ها را پاك كنید. بخشی در آن‌جا وجود دارد كه با انتخاب آن، این كار اتوماتیك می‌شود. در Internet Explorer كار به این سادگی نیست ولی می‌توان از منوی «Tools» كارهایی انجام داد.
آیا تا به حال تاریخچه موتورهای جست‌وجو برای محاكمه كسی استفاده شده است؟
شخصی به نام رابرت پتریك در نوامبر سال ۲۰۰۵ به جرم قتل همسرش محكوم شد و بخشی از مدارك جرم این بود كه او لغت‌های «گردن»، «سریع»، و «شكستن» را در گوگل وارد كرده بود. ولی این اطلاعات از كامپیوتر مجرم به دست آمد، نه از گوگل
هر كسی می‌تواند تاریخچه جست‌وجوی خودش را ببیند؟
معمولاً نه. ولی اگر می‌خواهید جست‌وجوهای قبلی خود را ببینید و جست‌وجوی بهتری انجام دهید و از شناسایی خود ناراحت نمی‌شود، در سرویس آزمایشی search history گوگل ثبت نام كنید.
آیا این اطلاعات قابل استناد در پرونده‌های كیفری هستند؟
مطمئناً. گوگل در ظاهر با تصمیم‌های دولت مخالفت می‌كند تا دیگران حتی فكر دسترسی به بانك اطلاعاتی گوگل را هم به خود راه ندهند. ولی اگر كاربران می‌دانستند كه اطلاعات‌شان مانند عمده‌فروشی به دولت داده می‌شود، محتاط‌تر جست‌وجو می‌كردند.
اگر كسی بخواهد بیشتر از اینها ناشناس بماند باید چه كار كند؟
اگر دنبال چیزی هستید كه نمی‌خواهید كسی بفهمد، از Tor استفاده كنید. یك سرویس رایگان كه با جابه‌جا كردن ترافیك شما بین چند سرور داوطلب ناشناس‌تان می‌كند. به این ترتیب مبدأ مخفی می‌ماند و می‌توان از فیلترها گذشت؛ همان فیلترهایی كه در مدارس و دانشگاه‌ها نصب می‌شود. این سرویس معایبی هم دارد. البته شاید از دید یك روزنامه‌نگار چینی خیلی مفید باشد، ولی سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل مسیرهای طولانی كندتر می‌شوند و به سرورها فشار می‌آید.
آیا Tor صددرصد مطمئن است؟
نه، به هر حال می‌توان از كامپیوترها اطلاعات بیرون كشید. اگر این سرویس را با سرور پراكسی Privoxy مخلوط كنید، كمی از این ریسك كاسته می‌شود، ولی صددرصد نیست. اگر این‌ها را با فایرفاكس به كار ببرید، بهترین تجربه اینترنت‌گردی ناشناس را خواهید داشت.
آیا روش‌های دیگری هم وجود دارد؟
سایت Anonymizer سرویس ناشناس‌كننده دارند ولی شدیداً بر عملكرد كامپیوتر اثر منفی می‌گذارند. سرورهای پراكسی دیگری در اینترنت وجود دارند، ولی ریسك كار با آنها بر عهده خودتان است. در ضمن بعضی از سایت‌ها ترافیك‌های ناشناس را فیلتر می‌كنند.

دوشنبه، ۳ بهمنماه ۱۳۸۴


منبع : اخبار فن‌آوری اطلاعات ایتنا

مطالب مرتبط

موتورهای جست وجو به دنبال تیترهای حساس

موتورهای جست وجو به دنبال تیترهای حساس
سال های سال روزنامه نویسان و خبرنگاران تیترهای خود را جهت خوشایند خوانندگان دمدمی مزاج و دبیران ایرادگیر، اشكال تراش انتخاب می كردند اما اكنون یك خودكامه دیگر هم داعیه داوری و حكمرانی پیدا كرده است و آن نرم افزارهای مخصوصی است كه در فضای وب دربه در دنبال اخبار می گردند و با تجزیه و تحلیل ریاضی این اخبار را بالا و پایین كرده و مرتب می كنند. نمی توانید نام گوگل، یاهو و ام اس ان روی این خودكامه جدید بگذارید، صرفاً به این دلیل كه این سه غول اینترنتی موتورهای جست وجوی مخصوص به خود دارند. اما اكنون نفوذ روبات های مخصوص موتورهای جست وجوی این كمپانی ها در حال افزایش است چون ۳۰ درصد مراجعات به پایگاه های اینترنتی روزنامه ها، مجله ها و شبكه های تلویزیونی در معرض جست وجوی این موتورها قرار دارد و نرم افزارهای تعبیه شده به تجزیه و تحلیل داده ها و اخبار روی این سایت های رسانه ای می پردازند. هر جا كه مخاطبان مراجعه می كنند برای شركت های متخصص در پیام یا آگهی بازرگانی جاذبه دارد و هر جا بتوان آگهی یا پیام بازرگانی به خورد مخاطب داد مشام سرمایه گذاران را تحریك می كند. برای همین هم هست كه نویسندگان تحریریه های رسانه ها و مطبوعات مجبورند از كلمات و تیترهایی استفاده كنند كه این موتورهای جست وجو و نرم افزارها و برنامه های آن به آن عناوین و تیترها حساس هستند. كمپانی های متخصص در پیام و آگهی بازرگانی هم می خواهند پیام خود را در جایی به كار ببرند كه مخاطب با اشتیاق به آنجا سر می زند. روزنامه ها و مجله های معتبر دنیا هم كه از سر جبر زمانه مجبور به راه اندازی سایت های اینترنتی شده اند به تدریج درمی یابند برای آنكه بهتر از رقبای خود مطرح باشند باید به دنبال كلمات و تیترهایی باشند كه مورد پسند موتورهای جست وجو باشد یا به عبارت دقیق تر نرم افزارها و برنامه های كامپیوتر آن تیترها را با اولویت بالاتری تشخیص دهند. اما حقیقت این است كه ابزار اصلی این نرم افزارها و برنامه های كامپیوتری لگاریتم و محاسبات ریاضی است و تا جایی كه به علم ریاضی مربوط می شود لگاریتمی برای تمییز و تشخیص صنایع ادبی، حاضر به جوابی، كنایه، طعنه و طنز یا تشخیص سبك نگارش وجود ندارد. نرم افزارها براساس منطق و قوانین ریاضی كار می كنند و با آن مسائلی سروكار دارند كه به نیمكره چپ مغز مربوط می شود در حالی كه بسیاری از مسائل انسانی نیاز به پردازش از نوعی دارند كه در نیمكره راست مغز اتفاق می افتد.«اد كاناله» معاون استراتژی و رسانه های نوین مركز ساكرامنتوبی در این باره به نیویورك تایمز گفته است: بخشی از حرفه روزنامه نگاری در قرن گذشته به كارگیری تیترها و عناوین هوشمندانه بوده است اما امروز گوگل از راه رسیده و می گوید «به جهنم» ولی واقعیت این است كه تیتر یا عنوان مطالب در روزنامه محصول عوامل بسیار مختلفی است از جمله حضور ذهن انتخاب كننده، فرهنگ جامعه، موضوع روز و از همه مهمتر آنچه در ذهن مخاطب اتفاق می افتد، اینكه كلمات به كار رفته در تیتر چه بار معنایی دارد و چه كلمات، خاطرات و مسائلی را در ذهن سازنده تیتر و مخاطب تداعی می كند و این همه را نمی توان از یك برنامه كامپیوتری یا نرم افزار و به طور كلی فناوری های پیشرفته انتظار داشت.به كارگیری فناوری های پیشرفته چندان آسان و بدون دردسر نیست. سئوالی كه مطرح می شود این است كه سازمان های خبری تا چه حد می توانند به این فناوری های پیشرفته تكیه كنند؟ یا سئوال را اینگونه مطرح كنیم كه خبرگزاری ها، رسانه ها و مطبوعات به كمك این نرم افزارها و برنامه های كامپیوتری تا چه حد از داشتن ویراستار و دبیر سرویس بی نیاز می شوند؟ در آن صورت انتخاب لحن، نحوه ارائه و محتوای خبر را چه كسی تعیین خواهد كرد؟ آیا باز هم می توان به فناوری های كامپیوتری تكیه كرد؟
بازار به كارگیری موتورهای جست وجو در سال ۲۰۰۵ رقمی معادل ۲۵/۱ میلیارد دلار بوده است، قراردادهای تجاری و شواهد موجود نشان می دهند كه این رقم در سال ۲۰۰۶ دو برابر خواهد شد.همان طور كه در دنیای نرم افزارهای ضدویروس، عده ای در حال نقش برآب كردن تلاش ویروس سازان هستند و متاسفانه همیشه یك قدم عقب تر از ویروس سازان باقی می مانند در حوزه تجاری موتورهای جست وجو نیز یك جنگ بی پایان وجود دارد. متخصصان طراحی نرم افزارهای مخصوص تحلیل و انتخاب اخبار به دنبال راه هایی هستند كه بهترین و نزدیك ترین پاسخ را به سئوال كاربران اولویت بندی و مرتب كنند، از سوی دیگر عده ای متخصص نشسته اند و چون به كار موتورهای جست وجو آشنا هستند و منطق و ریاضیات آن را می شناسند به سازمان های خبری و شركت های متخصص در پیام یا آگهی بازرگانی مشاوره می دهند تا از قابلیت ها و خصلت های موتورهای جست وجو برای عرضه هر چه بیشتر محصولاتشان استفاده كنند. بنابراین همان طور كه هرازگاهی ویروس سازان ویروس جدیدی می سازند و ذهن متخصصان ضدویروس را به خود مشغول می كنند، همین بازی در حوزه موتورهای جست وجو اتفاق می افتد. یعنی نویسندگان برنامه ها و نرم افزارهای تحلیلی مجبورند هرازگاهی با تغییر لگاریتم هایشان جلوی رقبایشان را بگیرند. به تدریج روزنامه نویسان و خبرنگاران یاد می گیرند كه از چه كلماتی استفاده كنند تا موتورهای جست وجو، تیترها و عناوین آنها را در اولویت پاسخ به كاربران قرار دهند. بعضی از روزنامه ها هم برای یك مطلب دو تیتر انتخاب می كنند یكی مخاطب پسند و دیگری «نرم افزار پسند!»؛ اولی برای آنكه انسان را به خود جلب كند و دومی برای آنكه نرم افزارهای مخصوص را فریب دهد. این یكی از شگردهایی است كه وب سایت خبری بی بی سی به طور مرتب به كار می گیرد. نیك نیومان رئیس توسعه محصول و فناوری در بخش اخبار اینتراكتیو بی بی سی در مصاحبه با نیویورك تایمز مثالی در این باره می زند و می گوید: برای یك مطلب دو تیتر انتخاب می كنیم مثلاً برای جلب توجه مخاطبان می نویسیم: «آمیزش نامطمئن: آیا محاكمه جاكوب زوما روی مبارزه علیه ایدز در آفریقای جنوبی موثر است؟» و در همان متن از این تیتر استفاده می كنیم كه: «شهادت در محاكمه زوما به وحشت از ایدز دامن می زند» چون كلمات آن طوری انتخاب شده كه نرم افزارهای پشت صحنه موتورهای جست وجو به آن حساس هستند. حتماً می پرسید مگر موتورهای جست وجو هم پشت صحنه دارند. به نوعی می توان گفت آری. وقتی در باكس جست وجوی یك سایت اینترنتی كلمه ای جست وجو می كنید نرم افزارهای متعددی در حال محاسبه اند تا نزدیك ترین پاسخ كاربر را از یك بانك اطلاعاتی عظیم احضار كنند، بدون آنكه كاربر از حضور آن نرم افزارها مطلع باشد یا آنكه حضورشان را احساس كند. كارشناسان و متخصصان مشاور سازمان های خبری می دانند كه نرم افزارهای محاسبه كننده كه از میان تیترهای موجود در وب یا بانك اطلاعاتی انتخاب می كنند به معانی ضمنی كلمات و عبارات كه ممكن است به ذهن مخاطب خطور كند دسترسی ندارند بنابراین باید از تیترهای كاملاً مشخص و بدون گوشه و كنایه یا معانی تلویحی و صنایع بدیعی استفاده شود در حالی كه برای مخاطبان باید از تیترهای چندپهلو و با معانی تلویحی متعدد استفاده كرد.
البته خبرگزاری های بزرگ و جهانی ملاحظات دیگری هم برای انتخاب عناوین و تیتر اخبار باید رعایت كنند. به عنوان مثال آسوشیتدپرس كه ۱۱ هزار روزنامه، رادیو و ایستگاه تلویزیونی را تغذیه می كند برای آنكه تیتر اخبار، قابل استفاده در صحنه های نمایش كامپیوتر باشد خبرنگاران خود را ملزم می كند كه تیترهایی انتخاب كنند كه حداكثر ۴۰ حرف داشته باشند. این روزها یك ضرورت دیگر هم پیش آمده است و آن همگانی شدن با سرعت پیشرفت فناوری های كامپیوتری و اینترنتی است، خبرگزاری ها می دانند كه باید از تیترهایی استفاده كنند كه سریع روزآمد شود.
شاید یكی از مهمترین بخش های یك خبر همان تیتر است چون گریبان مخاطب را می گیرد و به سمت متن هدایت می كند. حالا كه خبرنگاران مجبورند افسار قلم خود را در اختیار مشتی لگاریتم و منطق و ریاضی قرار دهند بعید نیست كه به تدریج مجبور شوند متن های خود را طوری بنویسند كه از همین قواعد و اصول پیروی كند كه در آن صورت از زیبایی كار كاسته می شود. متاسفانه بعضی از خبرنگاران امروزه پیش از آنكه دست به قلم شوند ابتدا كلمات كلیدی مدنظر خود را در اینترنت جست وجو می كنند تا واكنش موتورهای جست وجو را نسبت به آن بسنجند بعد هم هنگام نوشتن تیتر، لید و صد كلمه اول متن خود تا می توانند از این كلمات استفاده می كنند چون می دانند كه برنامه نویسان در پیش فرض نرم افزارهای خود تعیین كرده اند كه در تیتر، لید و صد كلمه اول به جست وجوی كلمات كلیدی بگردند. اگر به اساتید رشته های خبرنگاری و به طور كلی رسانه و مطبوعات دسترسی دارید از آنان بپرسید آیا در مدارس عالی و دانشكده های خبر و خبرنگاری چنین شیوه ای را به خبرنگاران می آموزند؟ مطمئن باشید كه دیری نمی گذرد كه استادان دانشگاه هم این توصیه را به دانشجویان خود خواهندكرد كه نسبت به اینترنت و نحوه كار موتورهای جست وجو بی تفاوت نباشند.
«مایكل شدسان» استاد دانشگاه كالیفرنیا در شهر سان دیگو كه استاد پروازی مدرسه عالی خبرنگاری دانشگاه كلمبیا [معتبرترین دانشگاه در حوزه خبرنگاری در ایالات متحده] می گوید: «اول فكر كردم گزارشگران و دبیران سرویس در مطبوعات و رسانه ها وظیفه یا رسالت سنگینی برعهده دارند و لازم نیست نگران نحوه كار نرم افزارها و برنامه های كامپیوتری یاهو و گوگل باشند. اما حالا كه خوب فكر می كنم می بینم نحوه انتخاب تیتر و مطالب برای چاپ خودش نوعی ابزار بازاریابی است چون دست اندركاران این حرفه با جلب توجه مخاطب به تیتر و متن توجه او را به آگهی های بازرگانی مربوط به آن هم جلب می كنند و شریان حیاتی رسانه ها و مطبوعات هم همین پیام و آگهی بازرگانی است پس چه اشكالی دارد كه دست اندركاران رسانه و مطبوعات خود را به ابزارهای جدید بازاریابی و جلب مشتری نظیر اینترنت و موتورهای جست وجو مجهز كنند؟» مگر نه این است كه سبك تنظیم خبر به روش هرم وارونه یكی از نوآوری های اواخر قرن نوزدهم و عصر ظهور تلگراف بود. آن زمان به دلیل سنگین بودن هزینه تلگراف معمولاً گزارشگران مهمترین عناصر خبر خود را در ابتدای مطلب می نوشتند. چهار دهه طول كشید تا هرم وارونه به مسئله ای استاندارد و جاافتاده تبدیل شود. تردیدی نیست كه توجه به فناوری های پیشرفته روز بسیار سریع تر از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم استاندارد شده و جا می افتد.
مادامی كه موتورهای جست وجو و به طوركلی نوآوری ها در فناوری های پیشرفته به ماهیت كار خبرنگاری لطمه وارد نكنند، استفاده از آنها نه تنها اشكالی ندارد بلكه باعث بالا رفتن كیفیت كار می شوند.

وبگردی
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی - آقای مطهری بازیکنان آفریقایی تیم فرانسه را دیده ولی دورگه‌های تیم ملی خودمان را ندیده!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
مشغول باشید تا دلارهای رانتی به مقصد برسد
مشغول باشید تا دلارهای رانتی به مقصد برسد - اشارت‌هایی که برخی نکات جالب توجهی دیگری در خصوص آن بیان می‌کنند، مثل مطرح شدن مساله مانتو‌های جلوباز و اشکالی که برخی مسئولان به آن وارد می‌دانند. موضوعی که موجب شد تا بعد از مدت‌های مدید و در شرایطی که بسیاری بر این باورند که شناسایی و مقابله با اخلال گران بازار می‌بایست در اولویت همه امور باشد، گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها باز گردند.
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.
قصور تاریخی دولت
قصور تاریخی دولت - چه باید کرد؟ پرسشی که نوبخت پرسیده است، اما شاید به دنبال پاسخ آن نباشد. در شرایط کنونی دولت و حامیان اصلی آن در مظان این اتهام تاریخ قرار خواهند گرفت که چرا به دنبال طرح و پاسخ مهم‌ترین سوال شرایط بحرانی کنونی نرفتند.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند