جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اقتدار کره در جام جهانی


اقتدار کره در جام جهانی
نمایش چهار نماینده قاره آسیا در جام جهانی ۲۰۰۶ تاكنون راضی كننده نبوده است. ایران نخستین تیمی بود كه از این قاره وارد میدان شد و با نتیجه سه بر یك مغلوب مكزیك شد. ژاپنی ها كه عنوان قهرمانی آسیا را با خود یدك می كشند تیم دوم این قاره بودند كه به مصاف استرالیا رفتند. ژاپن از حریف، پیش بود اما طوفان یاران گاس هیدینگ، ژاپنی ها را نابود كرد و در پایان، نتیجه سه بر یك بر تابلو ورزشگاه نقش بست.
كره جنوبی كه در گروه نسبتاً آسانی قرار دارد، در دیدار اول به مصاف توگو نماینده قاره آفریقا رفت و توانست با پیروزی دو بر یك به نوعی جبران مافات دو تیم دیگر را بكند. عربستان چهارمین نماینده آسیاست كه قطعاً با توجه به حضور تیم های قدرتمندی چون اوكراین و اسپانیا هیچ شانسی برای صعود ندارد.
كره جنوبی در سرنوشت سازترین بازی این جام، فردا در شرق آلمان و در شهر لایپزیك به مصاف فرانسه می رود.
حتی كسب یك امتیاز از این بازی هم می تواند راه صعود كره را به دور بعدی هموار كند. دیك ادوكات با اندیشه اینكه باید با تیم قهرمان جهان دیدار كند، با برداشتی درست از بازی فرانسوی ها، باید تمام جوانب را برای رسیدن به نتیجه دلخواه در نظر بگیرد. فرانسه قطعاً با این فكر پا به میدان می گذارد كه از سد تیم چهارم جهانی ۲۰۰۲ عبور كند. البته در مورد كره جنوبی باید گفت كه آنها با تلفیقی از نیروهای جوان و با تجربه، هفتمین دوره حضور خود را در جام های جهانی سپری می كنند و با هدف صعود به مرحله بعدی، گام به این بازی ها گذاشته اند.
عرصه جام جهانی ۲۰۰۶ می تواند برای كره جنوبی توأم با موفقیت باشد.
دیك ادوكات در مورد بازی با فرانسه می گوید: امیدوارم مثل دیدار با توگو، عملكرد تیم مثبت باشد. اگر بتوانیم از فرانسه عبور كنیم، صعودمان به دور بعدی قطعی خواهد شد كه این كار یك اتفاق بزرگ در جام جهانی به شمار می رود.
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید