جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دیدارهای کلاسیک جام جهانی


دیدارهای کلاسیک جام جهانی
جام جهانی دیدارهای کلاسیک بسیاری به خود دیده است. دیدارهائی که در تاریخ فوتبال جهان ماندگار می‌شود:
● فهرست این دیدارها به این‌صورت است:
۱. کره‌جنوبی - ایتالیا ۲۰۰۲ (۲ بر یک به سود کره‌جنوبی): در این دیدار ”آن“ بازیکن تیم پروجا، با گل طلائی، مسببات شکست ایتالیا را فراهم آورد.
۲. آرژانتین - انگلستان ۱۹۹۸ (۲ بر ۲ در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ به سود آرژانتین): دیوید بتی به فهرست ناکامان پنالتی‌زنی انگلستان افزوده شد.
۳. رومانی - آرژانتین ۱۹۹۴ ( ۳بر ۲ به سود رومانی): مارادونا ممنوع‌المسابقه شد و یاران باتیستوتا مقابل بازیکنان بخارست شکست خوردند.
۴. انگلستان - کامرون ۱۹۹۰ (۳ بر ۲ به سود انگلستان): گل دیرهنگام لینه‌کر، پیروزی شیرها را مقابل شیرهای رام‌نشدنی رقم زد.
۵. انگلستان - آرژانتین ۱۹۸۶ (۲ بر یک به سود آرژانتین). تنها چیزی که از آن دیدار، خوب به یاد مانده، دست خدای دیه‌گو مارادونا است.
۶. ایتالیا - برزیل ۱۹۸۲ (۳ بر ۲ به سود ایتالیا): برزیل در آن دیدار با زیکو و سوکرانس درخشید اما پائولو روسی چیز دیگری بود.
۷. آلمان غربی - انگلستان ۱۹۷۰ (۳ بر ۲ به سود آلمان غربی): در آن بازی آلمان‌غربی ۲ بر صفر عقب بود اما آنها در نهایت موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ حریف قدرتمند خود را شکست دهند.
۸. انگلستان - آلمان‌غربی ۱۹۶۶ (۴ بر ۲ به سود انگلستان): انگلستان با کاپیتانی بابی مور به قهرمانی رسید. انگلستان آن روز را هرگز فراموش نخواهد کرد.
۹. کره‌شمالی - ایتالیا ۱۹۶۶ (یک بر صفر به سود کره‌شمالی): این شکست یکی از غم‌انگیزترین شکست‌های تاریخ ایتالیا به حساب می‌آید.
۱۰. برزیل - سوئد ۱۹۵۸ (۵ بر ۲ به سود برزیل): برزیل در این سال‌، با قهرمانی در جام جهانی به‌عنوان اولین کشوری لقب گرفت که موفق شد جام جهانی را بیرون از قاره خود تصاحب کند.
۱۱. آلمان - مجارستان ۱۹۵۴ (۳ بر ۲ به سود آلمان): پوشکاش در آن دیدار خیلی درخشید اما ...
۱۲. اروگوئه - برزیل ۱۹۵۰ (۲ بر یک به سود اروگوئه): می‌دانید؛ اروگوئه آن بازی را مقابل دیدگان ۲۰۰ هوادار برزیلی برنده شد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید