جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

حمایت مزورانه آمریکا در توجیه جنایات رژیم صهیونیستی


حمایت مزورانه آمریکا در توجیه جنایات رژیم صهیونیستی
مردم آمریكا در حالی سالگرد استقلال خود را جشن گرفتند كه مردم فلسطین هنوز تحت سلطه اشغالگران به سر می‌برند، اشغالگرانی كه به انهدام جاده‌ها، اماكن، تأسیسات زیربنایی، شبكه‌های آب و برق و مراكز دولتی مشغول هستند. خانه‌ها و ادارات دولتی با خاك یكسان می‌شود و مقامات دولت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی تهدید و یا ربوده می‌شوند. جنایات اخیر غزه را می‌توان آخرین تلاش رژیم صهیونیستی برای مقابله با انتخابات كاملاً قانونی و آزاد سال جاری نامید كه در آن مردم فلسطین نمایندگان مورد اعتماد خود را با اكثریت آراء انتخاب كردند.
این جنایات در راستای پنج ماه مبارزه اقتصادی و سیاسی آمریكا و رژیم صهیونیستی علیه حماس، صورت گرفته‌اند. انگیزه این جنایات تحت فشار قراردادن مردم فلسطین و سلب حمایت آنها از دولت است و ربوده‌شدن سرباز اسراییلی فقط بهانه‌ای است برای اجرای سیاستی كه ماه‌ها قبل طراحی شده بود.
علاوه بر مقابله با دولت مشروع فلسطین ، اسراییل با جنایت اخیر خود قصد دارد با ادعای این كه اختلاف نظر و رقابتی شدید میان مقامات دولت فلسطین وجود دارد، بذر اختلاف را میان مردم بپاشد.
اما باید گفت رهبران فلسطینی كاملاً به شورای اسلامی دولت پای‌بند هستند. اگرچه ایده‌ها و نظریات مختلفی میان مقامات دولت وجود دارد، اما در نهایت نام آنها هدفی واحد، یعنی خدمت به مردم فلسطین را دنبال می‌كنند.
یكی دیگر از اهداف رژیم صهیونیستی در طراحی جنایات اخیر غزه به چالش كشاندن توافق‌های اخیر مقامات حماس با اعضای حزب فتح است. رژیم صهیونیستی از اتحاد مردم فلسطین هراس دارد و برای به چالش كشیدن این اتحاد، رهبران و مقامات دولتی فلسطینی را می‌رباید و مردم بیگناه را قتل عام می‌كند. اما سیاست مجازات گروهی رژیم صهیونیستی اتحاد مردم و دولت فلسطین را بیش از پیش مستحكم می‌كند.
تأسیسات زیربنایی اراضی اشغالی كه با كمك‌های بین‌المللی ساخته شده بودند، از سوی هواپیماهای اف – ۱۶ و موشك‌های ساخت آمریكا ویران شده‌اند. دولت آمریكا در این باره چه پاسخی به مردم فلسطین دارد؟
قطعاً آنها فقط به سرباز اسراییلی می‌اندیشند و سرنوشت هزاران اسیر فلسطینی (كه بیشتر آنها را زنان و كودكان تشكیل می‌دهد) كه فقط به جرم مقابله با اشغال غیرقانونی سرزمینشان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، اهمیتی برای آنها ندارد.
آنها جنایات رژیم صهیونیستی را دفاع در قبال حملات تروریستی فلسطینیان می‌نامند. آیا می‌توان دفاع مردم فلسطینی در قبال رژیم صهیونیستی را كه دارای تجهیزات گسترده هسته‌ای و سیزدهمین قدرت نظامی جهان است، تروریسم نامید. اشغالگری این رژیم را دفاع از خود تلقی كرد؟ آیا چنین سیاستی ، دورویی و تزویر آمریكا را به اثبات نمی‌رساند؟
چرا آمریكایی‌ها به حقایق تاریخی توجه نمی‌كنند و از خود نمی‌پرسند دلیل این كه رژیم به قول آنها مشروع صهیونیستی ، چرا باید علیه یك عده پناهنده جنگی طولانی را به راه انداخته و به اهداف خود نرسیده باشد؟
خروج یكجانبه اسراییل از برخی از مناطق اشغالی كه در سال گذشته انجام شد، باعث استقرار صلح در این اراضی نمی‌شود. این گونه اقدامات – خروج موقت از غزه و ساخت دیوار حائل در كرانه باختری – باعث استقرار صلح در اراضی اشغالی نمی‌شوند و فقط اقداماتی نمادین هستند كه در راستای تحریف افكار عمومی و تحقق هرچه بیشتر اهداف رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرند.
معضلات و بحران‌های اقتصادی كه پس از انتخابات اخیر متوجه مردم فلسطین بوده به خوبی بیانگر این حقیقت است كه زندگی مردم فلسطین كاملاً تحت كنترل رژیم صهیونیستی است.
سیاست‌های رژیم صهیونیستی از جمله اشغال، گسترش مرزها، كنترل نظامی و ترور هرگونه ایده‌ای مبنی بر استقلال فلسطین یا سیاست‌های دوگانه در اراضی اشغالی را به تمسخر می‌كشد.
دیوار حائل اسراییل كه از میان اراضی مردم فلسطین می‌گذرد با طرح هم‌زیستی اسراییل و فلسطین مغایرت دارد.
اما مناقشات اراضی اشغالی راه‌حل مناسبی نیز دارد. گرچه اجرای این راهكار چندان ساده نیست، اما فلسطینیان حاضر به اجرای آن هستند. به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین ، عفب‌نشینی از اراضی كه از لحاظ تاریخی به آنها تعلق داشته است، بازگشت پناهندگان فلسطینی به مناطق خود، عقب‌نشینی اسراییل از مناطق مرزی ۱۹۶۷، توقف حملات ارتش اسراییل علیه مردم فلسطین ، پایان ترور شخصیت‌های فلسطینی و توقف سیاست گسترش مرزهای اسراییل می‌تواند برای همیشه مناقشات این منطقه را پایان دهد. علیرغم تزویر همیشگی رسانه‌های غرب در انعكاس وقایع اراضی اشغالی، جنایات رژیم صهیونیستی فقط به غزه و كرانه باختری محدود نمی‌شود. مشكل مردم فلسطین مشكلی ملی است كه فقط با احقاق تمامی حقوق آنها قابل حل است. آزادی كامل غزه و كرانه باختری از اشغال رژیم صهیونیستی ، تشكیل كشور مستقل فلسطینی با مركزیت بیت‌المقدس و حل مشكلات پناهندگان فلسطین از جمله این حقوق است.
تنها پس از اجرای این اقدامات، امكان مذاكرات مفید و به رسمیت شناختن اسراییل میسر می‌شود.
قطعاً مردم آمریكا نیز از حمایت ۵۰ ساله از رژیم صهیونیستی و پرداخت ۱۶۰ میلیارد دلار مالیات برای جنایت این رژیم خسته شده‌اند. مرم آمریكا باید از خود بپرسند اگر دولت متبوعشان قبل از حمایت از رژیم صهیونیستی، درباره مناقشات اراضی اشغالی بر مبنای واقعیت‌های تاریخی، انصاف و برابری قضاوت می‌كرد، شاید نیازی نبود آنها برای كشتار و عذاب مردم فلسطین و چنین هزینه گزافی را بپردازند.
مردم فلسطین نمی‌خواهند تحت كمك‌های مالی جوامع بین‌المللی یا آمریكا زندگی كنند. مردم فلسطین خواستار حقوق اولیه‌ای هستند كه تمام مردم جهان از جمله آمریكا از آن برخوردارند: دموكراسی، استقلال اقتصادی و عدالت .
اجرای انتخاباتی آزاد در میان كشور‌های عربی كه با انتخابات آمریكا برابری می‌كند باعث افتخار مردم فلسطین است.
اما دولت آمریكا نه تنها از چنین انتخاباتی حمایت نكرد، بلكه از همان ابتدا انواع كارشكنی‌ها و موانع را بر سر راه آن قرار داد. جنایت آخر رژیم صهیونیستی علیه ۹/۳ میلیون انسان بیگناه كه در بزرگترین اردوگاه نظامی جهان به سر می‌برند، نیز با حمایت آمریكا صورت می‌گیرد.
آمریكا در قبال این جنایت نیز نه تنها اقدام مخالفی انجام نمی‌دهد، بلكه با گفتن جمله همیشگی خود مبنی بر حق اسراییل برای دفاع از خود، به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان می‌دهد.
آیا هنگامی كه رژیم صهیونیستی هشت عضو یك خانواده فلسطینی را كه در ساحل غزه مشغول تفریح بودند، به خاك و خون كشید، در حال دفاع از خود بود؟ قطعاً چنین جنایات ضدانسانی مورد تأیید مردم آمریكا نیست.
پیام مردم فلسطین به رژیم صهیونیستی این است: اگر اسراییل اجازه ندهد مردم فلسطین طبق حقوق و هویت ملی خود، در صلح و آرامش به سربرند، اسراییلی‌ها نیز از چنین حقوقی محروم خواهند بود. علاوه براین طبق معاهده ژنو دفاع در برابر نیروهای اشغالی و جنایات آنها حق طبیعی و قانونی مردم فلسطین است. اگر اسراییل حاضر به انجام مذاكرات جدی و منصفانه و مطابق با توافقات ۱۹۴۸ باشد، امكان حصول صلح فراهم است. هنوز یهودیان امكان داشتن زندگی آرام و مستقل را در اراضی مقدس دارند و اگر آمریكایی‌ها حقیقت را می‌دانستند، شاید ممكن‌ها به واقعیت تبدیل می‌شد.
نویسنده : اسماعیل هنیه
منبع: Washington Post
منبع: سایت عملیات روانی
منبع : خبرگزاری فارس


همچنین مشاهده کنید