شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

جاودانگی به سبک سامورائی


جاودانگی به سبک سامورائی
آلکس دل‌پیه‌رو اسطوره ماندگاری است که از دل سالیان محو گذشته دل در گرو یوونتوس نهاده و همین راز پویائی و همیشگی شدن او در عمارت بانوی پیر است. بنابراین زمانی‌که یوونتوس به‌دلیل تبانی در فوتبال ایتالیا به سری B سقوط کرد، او از جاه و اعتبار گذشته خود صرف‌نظر کرد و وعده داد با وجود همه مشکلات با یووه رهسپار سری B شود.
یووه با تیم‌های سری B بازی‌هائی انجام داده و روند مطلوبی را در پیش گرفته است. چهارشنبه گذشته، یووه با تیم ”چزه‌نا“ بازی داشت و تیم سقوط کرده با گل پیروزی‌بخش دل‌پیه‌رو به برد ۲ بر یک دست یافت. دل‌پیه‌رو در اواسط بازی وارد میدان شد و در حالی‌که چند ثانیه از ورودش نگذشته بود، گلزنی بود.
این بازیکن به وب‌ سایت یوونتوس گفت: ”این بهترین شروع ممکن بود. در این‌باره تردیدی ندارم. این گل نشان می‌دهد که گل‌های بیشتری خواهم زد. حتی انتظارش را نداشتم که به بازی فرستاده شوم. اما گاهی اوقات در فوتبال چنین چیزهائی رخ می‌دهد. پیش از این هرگز با چنین سرعتی گل نزده بودم“.
دل‌پیه‌رو افزود: اوضاع خوب پیش می‌رود، اما برای آنکه به اوج فرم برسیم به زمان بیشتری نیاز است. بعضی از هم‌تیمی‌ها تاکنون ۴ یا ۵ بازی دوستانه انجام داده‌اند. اما من که تنها ۲ هفته است به تمرینات برگشته‌ام باید بیشتر کار کنم. با توجه به این مسائل هنوز روشن نیست که در چند بازی آینده به بازی فرستاده می‌شوم و با چه نقشی خواهم داشت“.
او سپس درباره دلایل ماندنش در کنار بانوی پیر گفت: ”حتی قبل از جار و جنجالی که پیش آمد، دوست داشتم در یووه بمانم و تا به امروز این تصمیم به قوت خود باقی است. به اعتقاد من، گرفتن چنین تصمیمی شجاعت فراوانی می‌خواهد. امیدوار بودم پاول ندود و جی جی بوفور هم بمانند. مایلم خودم را با سامورائی‌ها مقایسه کنم. آنها چهره‌هائی افسانه‌ای هستند که به حواشی و پایان کار نمی‌اندیشند و هدف برایشان مهم است. من هم برایم مهم نبود که در پایان چه رخ می‌دهد. فقط تصمیمی گرفتم که باید به‌درستی اتخاذ می‌شد. در یووه ماندم، زیرا یوونتوس تاریخ باشگاهی دارد، در تورین راضی هستم، زیرا می‌خواستم در اینجا موفق باشم. برهه حساسی است. بیش از هر زمان دیگری خود را به جان و لپوالکان و آندره آنیه‌لی نزدیک می‌دانم و می‌خواهم با رویکردی مشتاقانه به امور بنگرم. پیوند استثنائی‌ام با باشگاه و هواداران عامل دیگری برای ماندنم در اینجا بود“.
اما آیا رفتن فایبو کاپلو از نیمکت مربیگری یووه عامل بعدی بود؟ بارها گزارش داده شد رابطه حسنه‌ای با مربی نداشتم. پس از رفتن او هیچ‌کس ناراحت نشد. اشتیاق و آرزوی بازی در کنار یکدیگر و همچنین عضویت در یک گروه واقعی مسائل مهمی برای بازیکنان است. سال گذشته تیم توانا و پرکیفیتی داشتیم به‌طوری که ۸ بازیکن ما در جام جهانی حضور داشتند. با این حال، فقط در روز آخر فصل بود که اسکودتو را بردیم و خروج زودهنگامی از لیگ قهرمانان اروپا داشتیم و اگر اشتباه دروازه‌بان و رودربرمن نبود بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کنید حذف می‌شدیم.
با توجه به توانائی‌هائی که داشتیم و سختکوشی تیمی، شایسته کسب نتایج بهتری بودیم“. آینده برای این کاپیتان اسطوره‌ای چه دارد؟ او اظهار داشت: ”آینده من در حال نهفته است و من به کارم متعهد هستم. امیدوارم که در وضعیت خوبی بمانم و طی سالیان متمادی آینده در نقش محبوبم یعنی به‌عنوان یک مهاجم بازی کنم. گل‌هائی که می‌زنم نشان‌دهنده تداوم این روند است بنابراین چه لزومی دارد این راه را عوض کنم“.
آلکس همان‌گونه که عاشق بازی برای یووه است و در میدان نیز به فکر ارائه عملکردی خوب برای برای آن است، در عرصه حقوقی نیز به باشگاهش می‌اندیشد به‌طوری که رأی دادگاه مبنی بر سقوط یووه به دسته پائین‌تر را مورد تردید قرار داده است. او عنوان داشت: ”امیدوارم همه چیز خاتمه پیدا کند تا بتوانیم به زودی روند عادی بازی‌هایمان را از سر بگیریم. به‌نظر من، باشگاه ما در شرایط بحرانی اخیر رویکرد مطلوبی داشته است، زیرا در اوضاع و مسائل زیادی تغییراتی در تیم و باشگاه حاصل کرده‌ایم. مثلاً ما تنها باشگاهی هستیم که مدیریت خود را عوض کردیم و فصل جدیدی در باشگاه خود آغاز کردیم. ما تنها باشگاهی بودیم که حکم مقامات ورزشی را خیلی راحت قبول کردیم. چاره‌ای جز این نداشتیم.
من کارشناس حقوقی نیستم، اما نکته روشن آن است که در مقایسه با سایر باشگاه‌های درگیر در قضیه، برخورد چندان خوبی با ما نشد و باشگاه ما حق دارد که از اعتبار خود دفاع کند“. نظر او درباره محرومیت یووه از ۳ بازی در تورین چیست؟“ این حکم را نمی‌فهمم. این یک رأی نامربوط است“ دل‌پیه‌رو در پایان گفت و گو از لحظات شاد سخن گفت. از شبی که تیم ملی ایتالیا در برلین قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شد. وی گفت: ”اکنون همه چیز را به‌گونه متفاوتی می‌بینم و آرامش بیشتری دارم. همواره برای رسیدن به پیروزی مبارزه کرده‌ام و از بازی‌هایم لذت برده‌ام که این یک موهبت بوده است. روحیه رقابت همواره در وجودم بوده است و امیدوارم که این بار بیش از ۲ فصل اخیر، از بازی‌هایم لذت ببرم. ورزشکاران باید همیشه این روحیه مبارزه را حفظ کنند، اما تیم ما نیز شور و اشتیاق فراوانی دارد و البته هواداران بسیار خوبی داریم که این رمز موفقیت است“.
ترجمه: هرمز برادران
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید