جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


«عصر یخبندان» دومین انیمیشن پرفروش سینما


«عصر یخبندان» دومین انیمیشن پرفروش سینما
فیلم انیمیشن «عصر یخبندان: ذوب» محصول سال ۲۰۰۶ آمریكا به زبان انگلیسی و به مدت ۹۱ دقیقه توسط كمپانی فاكس قرن بیست تهیه و تولید شده است.این اثر كه قسمت دوم فیلم انیمیشن موفق «عصر یخبندان» محسوب می شود، توسط كارلوس سالدانا كارگردانی شده است. «عصر یخبندان: ذوب» با ركورد فروش، پس از «داستان اسباب بازی ۲» و «شرك ۲»، سومین دنباله ای است كه فروشی بیش از قسمت اول خود داشته است.فیلمنامه این اثر را گری سوالو و پیتر گالك نوشته اند و از جمله صداپیشگان آن می توان به دی رومانو (در نقش ماتور) ، جان لگوییزامو (در نقش سید) رییس لری (در نقش دیه گو) و كویین لطیفه اشاره كرد.
● داستان فیلم
«عصر یخبندان» رو به اتمام است و حیوانات از زندگی در دنیای جدید خود خرسندند: دنیایی بهشت گونه كه مانند یك پارك آی، مملو از آبفشان و یخهای روان است. اما مانی، سید و دیه گو به سرعت متوجه می شوند كه این آب و هوای گرم باعث مشكلی اساسی خواهد شد. كوه یخ عظیمی در حال شكستن است و این موضوع سراسر دره را تهدید می كند، با اطلاع از این كه تنها شانس نجات آن ها رفتن به آن سوی دره است، سه قهرمان داستان قدم در راهی پر خطر می گذارند و...
● درباره كارگردان
كارلوس سالدانا در ۲۴ ژانویه ۱۹۶۵ در ریو دو ژاینرو برزیل متولد شده این كارگردان كه در قسمت اول این فیلم - عصر یخبندان سمت دستیار كارگردان را برعهده داشت، در قسمت دوم كار،كارگردانی را به تنهایی برعهد گرفت و نام خود را به عنوان كارگردانی قابل بر سر زبانها انداخت.وی پیش از این تنها سابقه كارگردانی فیلم «دیوانه شدن» محصول سال ۲۰۰۲ را در كارنامه داشت.وی در این فیلم،صدا پیشگی یكی از شخصیت ها را نیز برعهده داشته است.
● چند نكته جالب درباره فیلم:
این فیلم در سال ۹،۲۰۰۶ بار كاندیدای دریافت جایزه از جشنواره های مختلف شد، اما موفق به كسب هیچ یك از این عناوین نشد.این فیلم در ابتدای سال ۲۰۰۷ نیز در جشنواره PGA نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن شده است.عده ای با برداشت مذهبی از داستان این فیلم انیمیشن، سوار شدن حیوانات بر قایق جهت نجات از ذق شدن و نابودی را به كشتی حضرت نوح تشبیه كرده اند.طبق آمار منتشر شده۴۲ درصد از بینندگان این فیلم را كودكان، ۲۶ درصد را والدین و باقی را بینندگان غیر خانوادگی تشكیل می دهند.
این فیلم در ماه مارس سال ۲۰۰۶ به اكران در آمد. این در حالی است كه دست اندركاران این فیلم تلاش بسیاری كردند تا تاریخ پخش آن را از ماه مارس به ماه نوامبر تغییر دهند، ولی موفق به این امر نشدند، دلیل این تلاش، مصادف ساختن تاریخ پخش این فیلم با سالگرد وقوع توفان كاترینا كه به صورت مشابهی مانند آنچه در داستان اتفاق می افتد مناطقی ازنیو اورلئان را زیر آب برده بود اعلام شد.
● درباره فروش فیلم:
این فیلم كه با بودجه ۸۰ میلیون دلاری ساخته شده است، در نخستین هفته نمایش در آمریكا با فروش ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری، ركورد جدیدی را بر جای گذاشت این اثر كه در ۳۹۶۴ سالن سینما به نمایش در آمد، در شرایطی به این موفقیت دست یافت كه كارشناسان سینما فروش ۵۰ میلیون دلاری را برایش پیش بینی می كردند.كامیابی «عصر یخبندان: ذوب» در گیشه به گونه ای بود كه ركورد فروش قسمت نخست این اثر را نیز شكست.
چرا كه میزان فروش قسمت نخست در نخستین هفته اكران در حدود ۴۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود. در حال حاضر انیمیشن «شرك ۲» با فروش ۱۰۸ میلیون دلار در نخستین هفته اكران ركورد دار فروش است و «عصریخبندان: ذوب» مقام دوم را از آن خود كرده است. این فیلم درنهایت فروشی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سینما های آمریكا داشت.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید