جمعه, ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 10 May, 2024
مجله ویستا
روابط عمومی خوب در کنار خدمات مشتریان خوب
وقتی كه اوضاع كاریمان در هم ریخته شده ، گیج و سردرگم شده ایم و كلافه و خسته ایم ، فراموش می كنیم كه چگونه با مشتری رفتار كنیم . اگر وقتی كه داریم با اخم و ترش رویی با مشتری صحبت می كنیم ، خودمان را در آیینه ببینیم ، آن وقت احساس آن مراجع دلخور یا متعجب ! را خواهیم فهمید . به خاطر داشته باشید كه یك برخورد ، فقط یك برخورد نامناسب می تواند شهرت شما را خدشه دار كند چرا كه همان یك مشتری دلخور رفتار شما یا كارمندانتان، به هر كسی كه می شناسد می گوید . كارمندان باید بدانند كه تك تك آنها عنصر مهمی در كل مجموعه هستند . یك كار گروهی مناسب و منسجم ، به برایند موثر و چشمگیر كل آن واحد كاری منجر می شود . هر كدام از آنها به خودی خود تأثیرگذارند و هر كدام می توانند در كنار بقیه، شركتی متفاوت از دیگران را در عرصه معرفی كنند . من یك بار كه به همراه همكارانم به یك كنفرانس رفته بودیم این نكته را عملاً مشاهده كردم . یك پیشخدمت ساده رستوران آن هتلی كه محل برگزاری كنفرانس بود ، این درس را بطور عینی به من نشان داد . همه ما دور میز بزرگی نشستیم . پیشخدمت منوها را آورد . هر كداممان غذای خاصی را انتخاب كردیم و بعضی هم پیش غذا یا دسرهایی می خواستند كه در منوی كلی نبودند و غذاهای ویژه محسوب می شدند . علاوه بر آن هر یك از ما گفتیم كه صورت حساب جداگانه ای می خواهیم . در تمام این مدت ما با هم حرف می زدیم و سر و صدای زیادی درست شده بود ولی آن پیشخدمت صبورانه سفارش هایمان را یادداشت كرد . وقتی كه كارش تقریباً تمام شد ، به او گفتم : « این قیل وقال ها تمام می شود ولی ارزشش را دارد. این ها انعام خوبی به تو خواهند داد . »
در جوابم گفت : « مهم نیست كه انعام بگیرم یا نگیرم . اگر هر كدام از ما وظیفه خود را درست انجام دهیم ، اعتبار كل رستوران بیشتر می شود .»
● به نظر شما حرف آن پیشخدمت فوق العاده و قابل ستایش نیست ؟
من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم و به مدیر رستوران نامه ای نوشتم و از رفتار پیشخدمت رستوران تعریف كردم و به خاطر داشتن چنین كارمندانی به او تبریك گفتم .
باید بگویم كه من هرگز پاسخی دریافت نكردم . آن پیشخدمت واقعاً تحسین مرا برانگیخت ولی در حقیقت رئیس او با بی توجهی به نامه من ، عملاً رفتار تیزهوشانه كارمندش را خنثی كرد . فكر می كنم كه جای این دو نفر باید عوض شود چون این آقای رئیس به ارزش روابط عمومی مؤثر پی نبرده است .
« پل هاروی » می گوید : « اگر همه از روسای شركت های قدرتمند تا یك كارگر ساده در یك هتل یا كارخانه ، استراتژی های تبلیغاتی را درست بشناسند و به تأثیر آنها پی برده باشند ، می توان گفت كه موفقیت چندان دور از انتظار نخواهد بود.
مترجم : آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی ایران ستاد انتخابات کشور مجلس رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم دولت رئیسی
ترافیک شهرداری تهران سیل فضای مجازی تعطیلی مدارس پلیس تهران قتل ازدواج بارش باران آموزش و پرورش آتش سوزی
گاز قیمت خودرو خودرو قیمت طلا مالیات نفت نمایشگاه نفت قیمت دلار بانک مرکزی پالایش و پتروشیمی مسکن حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب رضا عطاران کتاب تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران حضرت معصومه (س) سینما سینمای ایران سریال دفاع مقدس
فناوری دانشمندان
فلسطین رژیم صهیونیستی جنگ غزه آمریکا روسیه رفح اوکراین ولادیمیر پوتین ترکیه حمله به رفح مصر نوار غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر سردار آزمون لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران بازی باشگاه استقلال
مغز فیبرنوری اپل ناسا ایلان ماسک گوگل آب
تخم مرغ شیر توت فرنگی آسم هندوانه کبد چرب