جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

Bully


Bully
همه ما مدتی از عمرمان را در مدرسه گذرانده‌ای م برای عده‌ای ‌این دوران بسیار بد و عذاب آور بوده است و برای عده‌ای دیگر بسیار خوب و دلنشین. مطمئنا برای ما گیمر‌ها عذاب آور بوده است زیرا در بسیاری اوقات باعث شده است که از بازی دور باشیم اما بازی هیچ‌وقت نمی‌تواند جای علم را بگیرد. مطمئناً چیزی که در مدرسه‌ها پیدا می‌شود شیطنت‌های بچه گانه است. کارهایی از قبیل دعوا کردن، بازی کردن، گچ پرتاب کردن، کل کل کردن، اذیت کردن معلمان عزیزمان، دستکاری پرونده‌ها، درس نخواندن، تکلیف انجام ندادن و ... . کارهای زیادی انجام داده‌ای م که تازه‌این یک چشمه از آنها بوده است. اما‌اشتباه نکنید بازی سنتر مدرسه نیست! بلکه موضوع مطلب ما بازی جدید شرکت Rockstar می‌باشد که Bully نام دارد. قبل از هر صحبتی باید عرض کنیم که‌این بازی در استرالیا و اروپا با نام Canis Cathem Edit شناخته می‌شود.‌این بازی ابتدا قرار بود برای ۲ کنسول ۲PS و Xbox به بازار عرضه شود اما خبری رسید مبنی بر آن که نسخه Xbox بنا به دلایلی نامعلوم کنسل شده است و فقط برای ۲PS عرضه خواهد شد. سازنده‌این بازی راکستار ونکوور می‌باشد،‌این شرکت در کلمبیا بنا شده است و قبلا به طور مشترک با راک استار بر روی Homeworld: catalysm کار می‌کردند و در حال حاضر با تمام کارکنان خود که حدود ۷۰ نفر هستند بر روی Bully کار می‌کنند.
کلمه Bully به معنای گردن کلفت می‌باشد پس تا آخر قضیه را بخوانید که‌این بازی به چه گونه است. داستان بازی از‌این قرار است که: Jimmy Hopkins یک نوجوان است که در مدرسه‌ای درس می‌خواند که در آنجا همه بچه‌های شیطان جمع شده اند تا توسط کارکنان به نحوی تربیت شوند. جیمی‌نیز یکی از‌این دانش آموزان است اما چیزی او را همیشه مستثنا از دیگران قرار می‌دهد او می‌خواهد متکی به خود باشد و تمام مدرسه و دانش آموزان را کنترل کند. در مورد جیمی‌ باید عرض کنیم که مادرش ازدواج پنجمش را به ثبت رساند و به ماه عسل رفته است و به گونه‌ای جیمی‌ را ترک کرده است و برای تربیت کردن جیمی‌او را در‌این مدرسه ثبت نام کرده است و جیمی‌باید‌این سال تحصیلی‌اش را در‌این مدرسه بگذراند. نام‌این مدرسه Bullworth می‌باشد. جیمی‌عقیده‌ای برای خود دارد و آن هم‌این است که هیچ وقت نمی‌خواهد به طور درست و حسابی درس بخواند و می‌خواهد دانش آموزان بزرگ مدرسهعنی گردن کلفت‌ها را به طوری از راه بردارد و او باید به گونه‌ای در‌این سال تحصیلی دوام بیاورد و با سختی‌ها بجنگد تا به هدفش برسد. در‌این راه شما باید جیمی‌را کمک کنید.همانطور که می‌بینید در داستان‌این بازی خبری از جنگ و عشق و خیانت و ... نیست بلکه یک سوژه بسیار زیبا است که همه ما با آن درگیریم. اگر می‌خواهید بدانید دیگر چگونه می‌توانید مدرسه را خراب کنید ادامه مطلب پاسخگو شما خواهد بود!در ‌این بازی شما آزاد هستید تا برای خود تصمیم بگیرید. بازی بصورت غیر خطی دنبال می‌شود. به طور مثال شما می‌توانید در روزی که مدرسه شروع می‌شود با توجه به ساعتات، فعالیت‌های خود را انجام دهید. مثلا روزی جیمی‌باید از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ صبح در کلاس باشد و بعد از آن زنگ تفریح و کلاس بعدی و بعد از ظهر ساعت ۲ وقت نهار و دوباره یک کلاس و بعد تعطیلی و ساعت ۱۰ شب خاموشی. شما می‌توانید به طور مثال در هنگام زنگ اول در کلاس حاضر نشید و به کارهای دیگر بپردازید یا موقع نهار دعوا راه بیندازید و یا شب به طور مخفیانه به بیرون از خوابگاه بیایید و به گردش بپردازید. می‌توانید با تیر و کمانی که ساخته‌اید شیشه‌های مدرسه را بشکنید یا در دعوا از آن استفاده کنید. می‌توانید با معلم‌ها به دعوا بپردازید یا آنها را اذیت کنید یا در پرونده‌ها دست ببرید. می‌توانید دخترهای مدرسه را اذیت کنید یا عاشق آن‌ها شوید و با آنها دوست شوید یا با آنها ... . می‌توانید درحین ‌اینکه دانش آموز‌ها در کلاس هستند آژیر خطر را بزنید تا به طور اساسی برنامه درسی همه را خراب کنید. می‌توانید دخترهای مدرسه را در دعوا‌ها به عنوان جایزه دریافت کنید. می‌توانید وسایل شخصی و پول دانش آموز را بدزید. می‌توانید پسر‌های مغرور را بین دخترها ضایع کنید و همین طور دخترها را. می‌توانید در پشت لباس دانش آموزان بر چسب بچسبانید و بر روی آنها چرت و پرت بنویسید. می‌توانید با بچه‌های دیگر همکاری کنید تا یک نقشه بکشید تا یک شیطنت بزرگ را فراهم آورید. می‌توانید ورزش‌هایی مانند بسکتبال و فوتبال و راگبی و والیبال و... انجام دهید. می‌توانید غذای مدرسه را آلوده کنید تا دانش آموزان مریض شوند. می‌توانید با دوچرخه و اسکیت برد و اسکوتر و ماشین به گردش بپردازید. می‌توانید حرکات بسیار زیبا با‌این وسایل انجام دهید و ... . البته شما باید همه چیز را در نظر داشته باشید شما باید همیشه به فکر ماموران مدرسه که وظیفه مراقبت را دارند باشید زیرا اگر آنها کارهای شما را مشاهده کنند با جریم روبرو می‌شوید. پس باید همیشه درحین انجام کارها مراقب باشید.
البته همینطور اگر دانش آموزی را آزار دهید ممکن است با آنها روبرو شوید و آنها چند نفری به دنبال شما بیایند. شما می‌توانید فرار کنید یا خود را تسلیم کنید. جریمه‌ها می‌تواند به صورت فیزیکی باشد و یا بصورت تکالیف درسی. به طور مثال یکی از جریمه‌های بازی‌این است که تمام تخته‌های گچی را تمیز کنید.رابطه شما با دانش آموزان هم در‌این مسیر پر اهمیت است به طور مثال هنگام دعوا می‌بیند که عده‌ای از دوستانتان برای کمک شما آمده اند و یک دعوای بزرگ راه می‌افتد. البته بر عکس‌این هم صدق می‌کند در هنگام سختی‌ها دشمنانتان کارتان را دشوار تر می‌کنند.حاضر شدن در سر کلاس‌ها فایده‌هایی هم دارد: با حاضر شدن در سر کلاس‌های ریاضی، شیمی، ورزش و ... می‌توانید مهارت‌های زیادی به دست بیاورید مثلا در زنگ ورزش می‌توانید قدرت بدنی خود را افزایش دهید و بعد موقع کار‌های فیزیکی خیلی قوی تر عمل کنید. یا در کلاس ادبیات می‌توانید قابلیت سخنوری خود را افزایش دهید یا سر کلاس شیمی‌می‌توانید موادی را بوجود آورید که توسط آن مثلا جایی را منفجر کنید. از‌این طور مثال‌ها بسیار زیاد است. البته بازی مثل سری بازی‌های سیمز دارای شبیه سازی زندگی می‌باشد مثلا شما نمی‌توانید ۲۴ ساعت بدوید بلکه جیمی‌نیاز به خواب و غذا و ... نیز دارد.ضربات اصلی با کلید مربع صورت می‌گیرد و کلید دایره نقش یک کلید کمکی را دارد به هر حال کنترل با آنالوگ صورت می‌گیرد و آن طور که بازی تست شده است شاهد یک کنترل نرم و روان بوده اند.
منبع : روزنامه هدف و اقتصاد


همچنین مشاهده کنید