سه شنبه, ۱۵ خرداد, ۱۴۰۳ / 4 June, 2024
مجله ویستا
روشهای کاهش هزینه تبلیغات
اجرای یك برنامهء تبلیغاتی، مستلزم صرف هزینه است، به این رو تبلیغات به عنوان یكی از سرفصلهای مالی سازمانها و شركتها محسوب میشود. هزینههای تبلیغاتی مشكلی است كه تمام شركتها خصوصا شركتهای تجاری كوچك با آن مواجهند. بسیاری از این شركتها برای جذب و حفظ مشتریان خود به تبلیغات وابستهاند. با وجود این، هزینهء انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرایط كنونی بازار و اقتصاد برای بسیاری از این شركتها طاقتفرسا و كمرشكن است. به همین دلیل شركتهای تجاری همواره به دنبال راهكارهایی هستند كه ضمن معرفی خود و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بتوانند هزینههای تبلیغاتی خود را نیز تا حد معقولی كاهش دهند.
پیدا كردن یك شریك تبلیغاتی مناسب، كاهش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومی، از جمله این راهكارهاست و به شما به عنوان مدیر یك شركت تجاری یا سرپرست بخش تبلیغات و بازاریابی میتواند در كاهش هزینههای تبلیغاتی بسیار كمك كند كه در ادامه به اختصار به آنها میپردازیم:
● شریك تبلیغاتی
سعی كنید تبلیغاتتان را با تبلیغات شركت دیگری همراه كنید. به طور مثال به جای این كه شركت شما برای مدت زمان معینی صفحهء آخر هفتهنامهای را برای تبلیغات خود خریداری كند، بهتر است با دادن یك آگهی نصف صفحه، آن را با یك شركت تجاری دیگر شریك شوید یا این كه اجازه دهید آنها با شما شریك شوند. به عبارت دیگر تبلیغات خود را با تبلیغات آنها همراه كنید. به این ترتیب هزینهء تبلیغات شما نصف میشود. با این كه ممكن است به این ترتیب تا حدودی تاثیر و پاسخ مورد انتظار از تبلیغاتتان كاهش یابد، ولی این بهترین روش برای تداوم تبلیغات در بازه زمانی طولانیتر و صرفهجوییدر هزینه است. باید توجه داشت كه شریك و همراه تبلیغاتی شما از رقبا یا شركتهایی نباشد كه بنا به دلایلی تمایل ندارید با آنها مرتبط شوید و در این ارتباط نظارتهای ضروری را اعمال كنید.
● كاهش تعداد دفعات _پخش آگهی تبلیغاتی
اثربخشی تبلیغات معمولا براساس دو معیار مورد سنجش قرار میگیرد: میزان فراگیری (Reach) فراوانی تكرار (Frequency) . میزان فراگیری به معنای تعداد افرادی است كه تبلیغ شما را میبینند.
بنابراین تبلیغی كه میزان فراگیری آن كم و دفعات تكرار آن بیشتر است منجر به آن میشود كه تبلیغ شما را یك گروه نسبتا كوچكی از مشتریان بالقوه به تعداد دفعات بیشتری مشاهده كنند.
میزان فراگیری باید دست نخورده بماند، چرا كه شما یك گروه خاص از مشتریان بالقوه را انتخاب میكنید. تنها به این دلیل كه گمان میكنید احتمال دارد آنها محصول یا خدمت شما را خریداری كنند، در حالی كه ممكن است آنها در نهایت از شما خرید نكنند. بنابراین نباید حق مساوی را از تمامی مشتریان بالقوه، سلب كرده و تنها تبلیغات خود را برای عدهای خاص پخش كنید. بنابراین اگر شما ناگزیر به قربانی كردن یكی از این دو معیار باشید بهتر است كه فراوانی تكرار را انتخاب كنید. به طور مثال برنامهء تبلیغاتی شما در رادیو میتواند از ۱۲ هفته به ۱۰ هفته كاهش یابد یا به جای شش بار در روز میتواند دفعات پخش آگهی شما به پنج بار در روز كاهش یابد، اما استفاده از رادیو برای پخش تبلیغات به دلیل وسعت فراگیری این رسانه نباید تغییر كند.
● توجه به روابط عمومی
تبلیغات گران است، اما روابط عمومی هزینهای ندارد و رایگان تمام میشود. با این وجود اسپانسر شدن یا پخش اخبار در مورد شركت، محصولات و یا خدمات آن از طریق رسانههای عمومی بسیار بیشتر از انجام تبلیغات مستقیم تاثیرگذار است.
چاپ یك مقاله در ارتباط با كسب و كار شما در روزنامه، یا پخش یك برنامهء تلویزیونی در این زمینه بسیار بهتر از تبلیغات مستقیم است چرا كه اعتبار بیشتری نزد مخاطبان و مشتریان بالقوه دارد. در صورتی كه امكان انجام چنین فعالیتهایی را در قالب روابط عمومی داشته باشید، به راحتی میتوانید بخشی از برنامهها و فعالیتهای تبلیغاتی خود را كاهش دهید و در عین حال تاثیر مثبت بیشتری در ذهن مخاطبان خود بگذارید.
بنابراین برقراری تماس مستمر با رسانهها و خبرگزاریهای محلی و ارایهء اطلاعاتی در مورد فعالیتهای تجاری شركتتان نظیر اعلام میزان كل فروش و سود شركت در بازه زمانی معین، برنامههای توسعهء محصول یا بازار یا سایر جریاناتی كه مربوط به كسب و كارتان است و برای مشتریان و مخاطبان مورد نظر شما نیز جالب توجه است، به شما كمك میكند تا با توسعهء فعالیتهایتان در حوزهء روابط عمومی، نیاز كمتری به انجام تبلیغات مستقیم داشته باشید و به این ترتیب ضمن این كه به طور غیرمستقیم و موثرتر خود را به مشتریان معرفی میكنید، به میزان قابل ملاحظهای در هزینههایی كه باید صرف انجام تبلیغات شود نیز صرفهجویی میكنید.
دكتر فاطمه احسان
منبع : روزنامه سرمایه
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
ایران انتخابات ریاست جمهوری امام خمینی انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم وزارت کشور ریاست جمهوری ستاد انتخابات کشور محمود احمدی نژاد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انتخابات 1403
طرح ترافیک تهران هواشناسی آتش سوزی ترافیک بازنشستگان شهرداری تهران زلزله پلیس دستگیری سازمان هواشناسی آموزش و پرورش
قیمت خودرو قیمت دلار حقوق بازنشستگان مالیات خودرو قیمت طلا دلار مسکن گمرک بانک مرکزی برق بازار خودرو
تلویزیون سینما بازیگر سریال حوزه علمیه سینمای ایران رسانه ملی شعر
هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان اینترنت ویروس
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین اسرائیل لبنان جنگ غزه آمریکا حماس روسیه چین حزب الله لبنان جو بایدن
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید جواد نکونام کیلیان امباپه باشگاه پرسپولیس لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران مس رفسنجان
تبلیغات همراه اول باتری ربات اپل مریخ تلفن
گرمازدگی استرس گرما افسردگی خودکشی سیگار بیماری قلبی