پنجشنبه, ۲ اسفند, ۱۴۰۳ / 20 February, 2025
مجله ویستا
کارت پستال های بدون عمق

طبیعی است که هر کدام از این سه برادر با مشکلاتی مخصوص به خود در فیلم ظاهر می شوند. فرانسیس در نقش برادر بزرگ تر به تازگی از یک تصادف موتورسیکلت جان سالم به در برده و با سر و صورتی باندپیچی شده به این سفر آمده است (کسانی که زندگی خصوصی ویلسون برایشان مهم است می دانند که وی به تازگی از یک اقدام به خودکشی جان سالم به در برده است و چنین ظاهری با اقدام پیشین وی بی ربط نیست). پیتر در نقش فرزند میانی شوهر ناکامی است که در قبول بارداری همسرش مشکل دارد و در بحرانی روانی به سر می برد. و جک در نقش برادر کوچک تر مشکلاتی با دوستش دارد و می داند بررسی پیغام های منشی تلفنی اش کار همیشگی این دوست بدبین است.
این سه برادر با چنین وضع و شرایط کمیکی قصد دارند در طول سفر روابط از دست رفته خانوادگی شان را بازیابند اما روند اتفاقات نتایج دیگری را برای آن رقم می زند؛ فرانسیس تنها برنامه سفر را تنظیم می کند و مسوول انتخاب غذاهای هندی است. پیتر دائماً سعی دارد به دو برادرش بقبولاند که پدرشان به وی بیشتر علاقه داشته و به همین دلیل از موقعیت ویژه یی برخوردار است. جک هم تلاش دارد برای رهایی از افکار منفی خود و برادرانش با ریتا (آمارا کاران) مهمان دار خوش چهره قطار رابطه یی دوستانه برقرار کند.
سفر با قطار به دلیل مسدود شدن راه ناتمام می ماند و در اینجا فرانسیس قصد اصلی خود از این سفر را برای برادرانش آشکار می کند. وی از آنان می خواهد به دیدار مادرشان (آنجلیکا هیوستن) بروند که در حال حاضر راهبه صومعه یی در نواحی هیمالیا است و البته تمایل چندانی هم به ملاقات پسرانش ندارد. روشن است که آنها به صومعه یی می روند که به جای آنکه روابط شان را بهبود بخشد خود عامل مضاعفی در دوری و فاصله آنها می شود. در پایان فیلم و بعد از تمامی ایده ها و اقدامات اصلاحی ناموفق، فرانسیس ناامید و مأیوس برادرانش را فرا می خواند تا این بار به نیروهای معنوی و روحانی روی آورند تا بلکه از این طریق به اهداف شان برسند. متاسفانه اندرسون در این فیلم هم به مانند آثار قبلی اش به جای بسط وجوه شخصیت پردازانه و داستانی فیلمش بر استفاده از سبک بصری تصنعی خاص خود اصرار داشته و به همین دلیل نتیجه را به فیلمی فاقد عمق و مملو از تصاویر کارت پستالی بدل کرده است. متاثر از همین نگرش یکسویه است که به رغم بازی خوب ویلسون و برودی شخصیت های آنها در فیلم به مانند شخصیت های شوارتزمن و هیوستن به هیچ وجه شخصیت های پویا و فعالی نیستند. روشن است که فقدان پویایی شخصیت ها از فیلمنامه ضعیف فیلم نشأت گرفته که مملو از گره های داستانی پیش پاافتاده است. در واقع فیلم اندرسون تنها به لحاظ وجوه تکنیکی و فنی است که می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. به خصوص طراحی صحنه مجلل و باشکوه مارک فریدبرگ، فیلمبرداری پرتحرک رابرت یومن و طراحی صحنه جزیی نگر لوئیس ویوتن. فیلم اندرسون در سایر زمینه ها اثر چندان قابل اعتنایی نیست.
آلیسا سیمون
منبع : روزنامه اعتماد
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست