یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا

چای هندوستان، تضمینی برای چای واقعی


چای هندوستان، تضمینی برای چای واقعی
● دارجیلینگ Darjeeling
چای منحصر به فرد ”دارجیلینگ“ در بستر مراتع کوهپایه‌ای پوشیده از برف ”هیمالیا“ و در ارتفاعات ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ متری سطح دریا رشد می‌کند.
عواملی هم‌چون آب و هوای خنک و مرطوب، خاک حاصلخیز، باران و شیب مناسب زمین، دست به دست هم داده‌اند تا چای بی‌نظیر ”دارجیلینگ“ را تولید کنند؛ چائی با طعم جادوئی و با رایحه‌ای از گل‌های خوشبو.
آمیزهٔ این عوامل طبیعی را که باعث رشد چای ”دارجیلینگ“ شده‌اند، تنها در این منطقه می‌توان یافت و در هیچ‌جای دیگری از دنیا، نظیری برای آن نیست.
”هیئت مدیرهٔ چای هند“، آرم ویژه‌ای را برای این محصول فوق‌العاده، برگزیده‌اند تا مشتریان مشکل‌پسندشان با دیدن آن، از طعم و مزهٔ چای ”دارجیلینگ“ اطمینان حاصل نمایند.
زمانی‌که یک بسته چای را خریداری می‌کنید، با دیدن این تصویر، مطمئن می‌شوید آن‌چه را که در جست‌وجوی آن بوده‌اید، به‌دست آورده‌اید؛ چای اصل ”دارجلینگ“.
●آسام Assam
”آسام“ در منطقه‌ای دوردست در شمال شرقی ”هند“، در سرزمین کرگدن‌های تک‌شاخ قرار گرفته است. سرزمینی که رودخانهٔ ”براهماپوترا“ (Brahmaputra) با ویژگی‌هائی شاهانه در مسیر پر پیچ و خم آن در جریان است.
”آسام“، سرشار از سخاوت طبیعت است و میزان بارندگی آن به ۲۰۰ تا ۳۰۰ سانتی‌متر مکعب می‌رسد؛ موهبتی که رشد چائی بی‌نظیر را در این منطقهٔ منحصر به فرد، تضمین می‌کند.
این‌چای بی‌نظیر که ”آسام“ نامیده می‌شود، نوشیدنی ناب، قوی و خوش‌رنگی است که آرامش وصف‌ناپذیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای کسانی که در جستجوی این درخشش هستند، یک فنجان چای ”آسام“ تنها گزینه است.
”هیئت مدیرهٔ چای هند“، به منظور اطمینان دادن به مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند چای اصل ”آسام“ را به‌دست آورند، آرم و تصویری مخصوص را بر روی بسته‌بندی آن چای به کار برده است که فقط منحصر به این چای خالص می‌باشد.
بار دیگر که به دنبال چائی ناب و بی‌نظیر برای فنجان خود هستید، مطمئن باشید بسته‌ای را انتخاب می‌کنید که نقش ”آسام“ بر روی آن به چشم می‌خورد.
● نیلگیری (Nilgiri)
کوه‌های ”نیلگیری“ که به ”کوه‌های آبی“ (BLue Mountain) مشهور است و در جنوب ”هند“ واقع شده، پوشیده از مراتع تپه‌ای منحصر به فردی است که تصویری بدیع، چشم‌اندازی زیبا و مواج را به وجود آورده است.
سرزمینی که چای ”نیلگیری“ در آن می‌روید، در ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ متری قرار دارد که دارای بارندگی پراکنده در حدود ۱۰۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر مکعب می‌باشد.
این شرایط جوّی، موهبتی است که طعمی عالی و روح‌افزا را برای چای ”نیلگیری“ به ارمغان می‌آورد و آمیزه‌ای از رایحهٔ دلپذیری است که ”نیلگیری“ را چائی یکتا و منحصر به فرد می‌سازد؛ چائی که در هیچ‌جای دنیا، نظیری برای آن نیست.
بنابراین، اگر می‌خواهید چائی معطر و باکیفیت بنوشید، به دنبال چای ”نیلگیری“ خالص بروید و مطمئن باشید که آن را درست انتخاب کرده‌اید.
”هیئت مدیرهٔ چای هند“، آرم و تصویری خاص را برای این چای منحصر به فرد، در نظر گرفته است که آن را از سایر بسته‌بندی‌های مشابه متمایز می‌کند.
اگر بسته‌ای چای خریدید که این نشان را دارد، مطمئن باشید که چای خالص و معطر ”نیلگیری“ در دستان شماست.
منبع : مجله خورنوش