سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / Tuesday, 17 July, 2018

مقدمه ای بر بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر


مقدمه ای بر بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر
امروزه تنها داشتن یک وب سایت اهمیت چندانی ندارد , بلکه این مهم و یا این سوال مطرح است:
" آیا وب سایت من اهداف و نیازهای مرا برطرف کرده , آیا این وب سایت تاثیری بر تجارت من داشته است و ... ؟ "
پس اگر هدف شما فقط داشتن یک وب سایت و یا داشتن یک نام در اینترنت می باشد , وقت خود را در خواندن این مقاله تلف نکنید ولی اگر هدف شما توسعه تجارت و یا معرفی توانمندی و محصولات خود به دنیا می باشد , مطمئنا شما مسیر درستی را انتخاب نموده اید؟
در نیل به این هدف راه سختی را در پیش خواهید داشت , چرا که رقبای شما در این مسیر فراوان خواهند بود. هدف شما کشاندن کاربران مورد نظرتان به وب سایت ( همان کاربران هدفمند ) و برآورده کردن نیاز آنها و در صورت موفقیت در این عمل , بدست آوردن مشتریان بالقوه جدید است .
برای به دام اندختن مشتریان راه های متفاوتی وجود دارد , بعضی از این روشها با صرف هزینه های بسیار و البته کوتاه مدت و بعضی دیگر با تکنیکهای خاصی به دور از هزینه های سرسام آور و البته مهمتر از آن ماندگار بودن بدست میآید.
در راه کار دوم هدف ما بدست اوردن کاربران از طریق موتورهای جستجوگر می باشد , چرا که طبق آمار ۸۰ درصد کاربران اینترنتی نیازهای خود را از طریق موتورهای جستجو برطرف می سازند. یعنی اگر سایتی بدون اصول بهینه سازی داشته باشید در واقع ۸۰ درصد مشتریان خود را از دست داده اید.
البته باید یاد آور شد این اصول باید به گونه ای پیاده سازی شود که شما بتوانید رقبای خود را در این مسیر پشت سر بگذارید و در نتایج جستجو , موتورهای جستجو رتبه بالایی را بدست آورید.
جهت به دست آوردن رتبه بالا در موتورجستجو ، باید بدانید که چگونه کاربرانتان از طریق موتورهای جستجو درجستجوی اطلاعات میباشند.
زمانی که بازدیدکنندگان و مشتریان شما از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو برای پیدا کردن محصولات و سرویس های Online استفاده میکنند، از مجموعه ای ازکلمات یا اصطلاحات استفاده می کنند , که عموماً کلمات کلیدی نامیده میشوند , در نتیجه شما بایستی بدنبال مشتریانتان درمورتورهای جستجو بگردید و بدانید یا بفهمید که آنها از چه کلمات کلیدی در رسیدن به هدفشان استفاده می کنند.
بطور یقین برای به دام انداختن مشتریان موتورهای جستجو , صفحات وب سایت شما باید شامل کلمات کلیدیی باشد , که کاربران از آنها در موتورهای جستجو استفاده می کنند.
به طورمثال اگرصفحه ای از وب سایتتان در مورد یک عبارت آموزش بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو و مشتقات آن میباشد, باید درسرتاسر متن (Content) و دیگر بخش های صفحه هم چون عنوان صفحه (Title) و یا متن لینکها (Anchor Text) از کلمات و اصطلاحاتی بهره ببرید که برای کاربران موتورهای جستجو آشنا تر می باشند (یعنی کلماتی که کاربران از آنها برای پیدا کردن اطلاعاتی در زمینه موتورهای جستجو استفاده می کنند, که این خود مستلزم تحقیق و تفحص می باشد).
● آنچه که آموزش بهینه سازی موتورجستجو را دربر میگیرد:
زمانی که مرورگر موتور جستجویی مانند googlebot صفحه وبی را تحلیل میکند ،آن صفحه را براساس فاکتورهای موتورهای جستجو بررسی می کند ، سپس فرمولی محاسبه میکند که چگونه صفحات آن وب سایت درآن موتورجستجو رتبه بندی شده اند.
مهمترین و بزرگترین موتورجستجو (که از طریق آن می توان ترافیک زیادی را بدست آورد) گوگل می باشد. گوگل برای ارزیابی صفحات وب حداقل ۱۰۰ فاکتور در نظر میگیرد هم چون: لینک های درون سایتی، ظاهرمتن، عنوان صفحه، سرتیترهاو لینک های خارج شده از سایت، متن لینکها و ... .
● بهینه سازی موتورجستجو در رسیدن به اهداف تجاری:
بیایید ازاول شروع کنیم. شما ایده بزرگی برای یک تجارت دارید . شما بازار را جستجوکرده اید و به یک برنامه مطلوب و طرح تجاری رسیده اید. حال برای موفق شدن در تجارتتان به چه چیزی یا چیزهایی نیاز دارید؟
اولین گام این است که بپذیریم شرکتتان نیاز به وب سایتی دارد.
مرحله دوم (جدا از نحوه طراحی وب سایت) به دام اندختن کاربران اینترنتی می باشد که خود مستلزم این است, نام وب سایت در نتایج ابتدایی درموتورهای جستجو قرار گیرد.
یکی ازاولین مواردی که در نیل به این هدف شما مجبورید انجام دهید , انتخاب کردن یک نام دامنه (Domain) و یک نام تجاری برای وب سایتتان است. حتی اگرشما نام تجاری ونام حوزه تان مورد نظرتان را داشته باشید، ما به شما پیشنهاد میکنیم, که ازآنجائیکه بعضی ازمفاهیم خیلی مهم و تکنیکهای بهینه سازی موتورجستجو که ما معرفی میکنیم وجود دارد اولین بخش را حذف نکنید.
▪ پس می توان بهینه سازی وب سایت را در مراحل زیر خلاصه کرد :
۱) انتخاب نام حوزه (Domain) و شرکت
شما ممکن است فکر کنید نام شرکت من چه ارتباطی با بهینه سازی موتورجستجو می تواند داشته باشد ؟اگرشما نام صحیح شرکت و حوزه را درابتدا انتخاب کنید , می توان گفت گام بلندی در کل مرحله بهینه سازی برداشته اید و کار را خیلی آسانتر میکند.
۲) بهینه سازی وب سایت:
در این مرحله ا زآموزش بهینه سازی , بیشتر بهینه سازی درون سایتی را مد نظر قرار داده و درمورد چگونه بهینه شدن وب سایتتان برای رتبه بندی بهتر در موتورجستجو , بخصوص رتبه بندی گوگل بحث می کنیم .
۳) بهینه سازی عنوان (Title):
عنوان (Title) صفحات وب خیلی مهم است .
احتمالاً مهمترین بخش یک صفحه (خصوصاً برای موقعیت یابی درگوگل و یاهو) عنوان می باشد, در نتیجه باید به صورت کاملا ایده آل به کمک تعدادی ازکلمات کلیدی بهینه سازی شود.
۴) بهینه سازی برچسب های متا (Meta Tags)
زمانی وجود داشت که محتویات یک برچسب متای صفحات خیلی مهم بود، تقریباً همان زمانی بود که دیواربرلین هنوز پابرجا بود.امروزه موتور جستجو برای برچسب های متا (Meta Tags) ارزش کمی قائل میشود.
۵) بهینه سازی متن پیوندی (Anchor Text)
گوگل ( و تعداد کمی از موتورهای جستجو ) به متن لینکهای (Anchor Text) وارد شده به صفحه اهمیت زیادی می دهد و این مهم را در صفحات نتایج جستجویش (SERP) نشان می دهد.
۶) رقابت با صفحات وب سایتهای مربوط به نتایج موتورجستجو
در این بخش بیشتر توجه به سمت محتوای درون صفحه ای (متن بدنه، عنوان صفحات و غیره ) معطوف گردیده است.


منبع : سئو

مطالب مرتبط

قانون طلایی گوگل

قانون طلایی گوگل
در گوگل، پیتر دراکر، مدیری بود که چگونگی مدیریت نسل جدید "کارمندان دانش" را به خوبی می دانست. وی این واژه را در سال ۱۹۵۹ ابداع کرد و عقیده داشت که کارمندان دانش باور دارند که آنها حقوق می گیرند تا موثر باشند نه اینکه تنها از ساعت ۹ تا ۵ بعدازظهر کار کنند، و چنین کسب و کارهای هوشمند موانع موجود بر سر راه کارمندان دانش را از بین می برد. آنهایی که موفق می شوند بهترین ها را در اختیار خود داشته و مهمترین عامل برای نفع رقابتی را در ۲۵ سال آتی تامین خواهند کرد.
در گوگل، ما به دنبال آن منفعت هستیم. مدیریت ناموفق کارمندان دانش مبحثی است که ما در مورد آن جلسات متعددی برگزار می کنیم زیرا کسانی که آن را به درستی انجام ندهند حذف خواهند شد. ما به ایده های خوبی رسیده ایم و به آنها فکر می کنیم. در ذیل، ده اصل کلیدی که ما برای موثرتر نمودن کارمندان دانش خود استفاده می کنیم آمده است. همانند اکثر شرکت های تخصصی، اکثر کارمندان ما را مهندسان تشکیل می دهند بنابراین بر این گروه تمرکز داریم اما برخی از سیاست ها برای تمام کارمندان دانش ما به کار می رود.
استخدام توسط کمیته. هر فردی که برای مصاحبه به گوگل می آید، با حداقل نیم دوجین از افراد از لحاظ مدیریتی و امکان همکاری مصاحبه می کند. تمام نظرات مورد بررسی قرار گرفته تا روند استخدام عادلانه بوده و براساس بالاترین استانداردها صورت گیرد. درست است که زمان بیشتری می برد اما ارزش دارد. اگر کارمندان بزرگ و ارزشمندی استخدام کنید و آنها را درگیر روند استخدام نمایید، کارمندان بزرگتر و ارزشمندتری به دست خواهید آورد. ما از زمان تاسیس گوگل از این روش حلقه ای استفاده می کنیم و نتایج عظیمی به دست آورده ایم.
فراهم آوردن تمام نیازهای آنان. همانطور که دراکر می گوید: "هدف از بین بردن موانع موجود بر سر راه آنان می باشد." ما مجموعه ای از منافع حاشیه ای و استاندارد را برای یک مهندس سخت کوش و فعال فراهم آورده ایم که برخی از آنان به شرح زیرند: تسهیلات عالی برای صرف غذا، ورزشگاه، رختشوی خانه، اتاق های ماساژ، آرایشگاه، کارواش، خشک شویی، تورهای مسافرتی و... .برنامه نویسی که کدنویسی می کند، خود نمی خواهد زمانی را صرف شستن البسه خود کند، بنابراین ما اینکار را برای وی انجام می دهیم.
تراکم. تقریبا هر پروژه در گوگل یک پروژه تیمی است و تیم ها نیاز به ارتباط با هم دارند. بهترین روش این است که اعضای تیم در فاصله کمی از هم قرار گیرند. نتیجه این است که همه در دفترها شریک هستند. در اینصورت، زمانی که یک برنامه نویس می خواهد با همکار خود در ارتباط باشد نیازی به تلفن، ایمیل و انتظار برای پاسخ به هریک نمی باشد. البته، اتاق های کنفرانس زیادی وجود دارد که افراد می توانند برای بحث در مورد مسائل جزئی تر استفاده نمایند. حتی مدیرعامل نیز دفتری برای کنفرانس ها به اشتراک گذاشته است! نشستن در کنار کارمندان دانش تجربه ای بسیار علمی و موثر می باشد.
تسهیل در همکاری و هماهنگی. از آنجایی که اعضای تیم تنها چند قدم با هم فاصله دارند، ایجاد هماهنگی در پروژه ها بسیار آسان می باشد. علاوه بر نزدیکی فیزیکی، هرکدام از افراد گوگل هفته ای یکبار، ایمیل کوتاهی به گروه خود می زند تا آنها را از کارهایی که انجام داده، مطلع سازد. این امر، به افراد اجازه می دهد تا از روند کار دیگران مطلع بوده و پیشرفت و همزمانی گردش کار را کنترل نماید.
استفاده از محصولات خود. کارمندان گوگل از ابزارهای شرکت استفاده می کنند. یکی از این ابزارها وب و هر صفحه از آن می باشد. همچنین از محصولاتی که قرار است عرضه شوند استفاده می شود، به عنوان مثال، یکی از دلایل موفقیت Gmail آن است که در زمانی که هنوز نسخه بتا بود، ماه ها در گوگل استفاده می شد. استفاده از ایمیل در هر سازمانی حیاتی می باشد، بنابراین Gmail به صورتی درآمد که تمام نیازهای مشتریان ما - کارمندان دانش - را برآورده می کند.
تشویق خلاقیت. مهندسان گوگل می توانند تا ۲۰ درصد از زمان خود را به پروژه های مورد انتخاب خود اختصاص دهند. البته، روند موافقت و نظارت نیز وجود دارد، اما به طور اساسی هدف خلاق بودن و خلاق ماندن افراد می باشد. یکی از رموز کار ما این است که جعبه پیشنهاداتی داریم که همه می توانند ایده های خود را در آن وارد کنند. این نرم افزار اجازه می دهد افراد نظرات خود را در مورد ایده ها گذاشته تا بهترین ایده ها در بالا نمایش داده شوند.
کوشش برای رضایت عمومی. در گوگل، مدیریت نقش نظارت دارد و نه دیکته کننده تصمیمات! کسب رضایت عموم اصولا زمان بیشتری می برد اما در نهایت تیمی موافق و تصمیماتی بهتر ایجاد خواهد شد.
بدخواه نباشید. در مورد شعار گوگل بحث ها و نوشته های زیادی وجود دارد و ما می خواهیم بخصوص در مرتبه مدیریت با آن زندگی کنیم. همانطور که می دانیم همه افراد نسبت عقاید و نظریات خود احساسات پرشوری دارند اما کسی در گوگل از روی عصبانیت صندلی پرت نمی کند. ما محیطی متشکل از مرز بین افراد و احترام متقابل داریم، نه محیطی متشکل از افرادی که فقط "بله قربان" می گویند.
تصمیمات براساس داده ها. در گوگل، تقریبا تمام تصمیمات براساس تحلیل های کمی می باشد. ما از سیستم های مدیریت اطلاعات هم در سطح اینترنت و هم داخلی استفاده می کنیم. ما یک دوجین تحلیل گر داریم که اطلاعات را بررسی، معیارهای کارایی را تحلیل و از روش هایی استفاده می کنند تا اطلاعات ما را هرلحظه به روز نگه دارند.
ارتباطات موثر. هر جمعه جلسات معرفی و پرسش و پاسخ برگزار می کنیم. این جلسات به مدیریت امکان اطلاع از وضعیت کارمندان دانش و بالعکس را می دهد. گوگل به طور چشمگیری بیشترین اطلاعات را در سازمان خود داشته و کمترین نفوذ اطلاعات را نیز دارا می باشد.

وبگردی
در حالی که همه فکر میکردند این آغوش جنسی است مطهری گفت مادرانه بود. ولی اشکال داشت !
در حالی که همه فکر میکردند این آغوش جنسی است مطهری گفت مادرانه بود. ولی اشکال داشت ! - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.
قصور تاریخی دولت
قصور تاریخی دولت - چه باید کرد؟ پرسشی که نوبخت پرسیده است، اما شاید به دنبال پاسخ آن نباشد. در شرایط کنونی دولت و حامیان اصلی آن در مظان این اتهام تاریخ قرار خواهند گرفت که چرا به دنبال طرح و پاسخ مهم‌ترین سوال شرایط بحرانی کنونی نرفتند.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند