جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

جباری: ما طلسم شده بودیم!


جباری: ما طلسم شده بودیم!
خیلی‌ها معتقدند اگر مجتبی جباری هافبک بازیساز و خلاق تیم فوتبال استقلال تهران در فصل اخیر مثل گذشته سرحال و روپا برای آبی‌پوشان بازی می‌کرد به‌طور قطع وضعیت استقلال در جدول رده‌بندی لیگ برتر به مراتب بهتر از این می‌شد.
اما انگار جباری هم مثل سایر بازیکنان تیمش دچار نوعی بی‌انگیزگی شده بود و اضافه بر آن به دلیل آسیب‌دیدگی‌های شدید نتوانست در حد و اندازه‌هایی مناسب ظاهر شود و آن را باید یک بدشانسی برای آبی‌پوشان به حساب آورد.
▪ قبول دارید فصل بدی را پشت سر گذاشته‌اید؟
ـ تا حدود زیادی حق با شماست و من قبول دارم در لیگ برتر در حد و اندازه خود ظاهر نشدیم و انگار تیم طلسم شده بود. اما سعی داریم با کسب جام حذفی آن را جبران کنیم.
▪ چرا این همه حاشیه داشتید؟
ـ خب من فکر می‌کنم وقتی تیمی مثل استقلال تهران که همه از او انتظار قهرمانی دارند چنین نتایجی را کسب می‌کند حاشیه‌ها بیشتر سراغ آن می‌روند و البته مطبوعات هم روغن آن را تا حدود زیادی بیشتر می‌کنند.
▪ باز هم مطبوعات مقصر اصلی هستند؟
ـ چنین نظری را نداشتم و برداشت شما این بود. منظور من این است پس از بررسی کارشناسانه و تحلیل فنی کلیه مسائل باید به نتیجه‌گیری پرداخت و مقصر جلوه دادن یک گروه خاص نه منطقی است و نه انصاف در آن رعایت شده است.
▪ می‌توانید در این مورد بیشتر توضیح دهید؟
ـ وقتی آقای حجازی چند نتیجه بد گرفت آن وقت همه شروع کردند به انتقادهای وحشتناک تا جایی که این کادر عوض شد و گروه جدید آمد که آنها هم خوب نتیجه نگرفتند و با انتقادهای تند مجبور به جدایی شدند.
▪ توقع داشتید با نتایجی که این دو مربی گرفتند می‌ماندند؟
ـ در این خصوص هیچ صحبتی نمی‌کنم و دوست ندارم در حیطه‌ای که به من مربوط نمی‌شود نظری بدهم. اما فقط می‌گویم نباید توانایی و زحمات مربیان که در گذشته افتخارات زیادی داشته‌اند خیلی راحت زیر سوال برود ولی شوک به تیم وارد کردن همیشه وجود داشته گرچه در هر زمان مثبت نبوده و حتی جواب عکس هم داده است.
▪ مشکلات حجازی و کریمی چه بود؟
ـ به نظر من این دو با هم تفاوت‌های زیادی دارند و نباید با یکدیگر در حرفه مربیگری در یک کفه ترازو ارزیابی شوند چون هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.
▪ اما نگفتید چه مشکلاتی داشتند؟
ـ اول باید مشکلات از دیدگاه شما یعنی چه و بعد به آن پرداخت.
▪ منظورمان عدم نتیجه‌گیری‌شان است؟
ـ جدایی چندین بازیکن و جمع کردن نفرات جدید در شروع فصل باعث شد آقای حجازی نتواند آن هماهنگی لازم را بین بازیکنان ایجاد کند و تفکرات کریمی هم به دلیل اینکه شرایط استقلال را نمی‌شناخت باعث شد تیم نتایج مطلوب و دلخواه را کسب نکند و مساله خاص دیگری وجود نداشت.
▪ استعفای کریمی در این مقطع درست بود؟
ـ ایشان در مدت زمانی که مسوولیت تیم را پذیرفت فشارهای روحی و روانی زیادی را متحمل شد و حتما در مقطع کنونی صلاح دانسته برای موفقیت تیم استعفا بدهد که باید دلیل آن را از خودش بپرسید.
▪ آیا اختلاف بازیکنان و کادر فنی قابل حل نبود؟
ـ شاید اگر ما نتایج بهتری می‌گرفتیم حالا کسی این سوال را مطرح نمی‌کرد و همه از موقعیت تیم می‌گفتند ولی تنش و مشکلات همیشه در زمان شکست‌هاست که مورد توجه قرار می‌گیرد.
▪ کریمی گفته است ما هافبک وسط نداشتیم. از این حرف چه منظوری داشته؟
ـ دقیقاً نمی‌دانم منظور ایشان از بیان این مطلب چه بوده است ولی تصور می‌کنم آسیب‌دیدگی‌های بازیکنان خط میانی باعث شده بود او با کمبود بازیکن مواجه شود و اگر حرفی در این خصوص زده شده است، درست می‌باشد.
▪ برابر ذوب‌آهن، تماشاچیان با پشت کردن به زمین اعتراض خود را نشان دادند. در این مورد چه نظری دارید؟
ـ حق طبیعی طرفداران است که از شکست تیم ناراحت شوند و از خود واکنش منفی نشان بدهند اما پشت کردن به تیم کار چندان جالبی نیست و شکست هم جزئی از بازی است که هیچ تیمی راضی نیست بدان تن دهد و آنها باید در هر حال ما را یاری نمایند و بدانند بازیکنان همه توان خود را برای برد به‌کار می‌برند.
▪ قلعه‌نویی از نو سرمربی استقلال شده است، با او مشکلی ندارید؟
ـ من با هیچ مربی‌ای مشکلی ندارم و آقای قلعه‌نویی قبلاً نیز مربی‌ام بوده و با خصوصیات یکدیگر هم آشنایی داریم.
▪ این جابه‌جایی‌‌ها بیشتر به تیم لطمه نمی‌زند؟
ـ به‌طور حتم وقتی در تیمی مثل استقلال در طول یک فصل این همه تغییر و تحول صورت می‌گیرد، همه چیز به هم می‌ریزد و در نتیجه‌گیری تیم اثر منفی می‌گذارد و به نظر من یکی از دلایل عمده نتایج ضعیف ما در این فصل شاید به همین مسائل برمی‌گردد.
▪ آیا فصل بعد در جمع آبی‌پوشان خواهید ماند؟
ـ فعلاً‌ به دنبال کسب جام حذفی هستیم و صحبتی در مورد رفتن یا ماندن نمی‌توانم داشته باشم چون دوباره حاشیه‌ها کار دستم می‌دهد لذا اجازه بدهید فصل به پایان برسد و بعد در خصوص این مسائل صحبت کنیم تا حرف و حدیث ساخته نشود.
▪ داستان پیوستن شما به یکی از تیم‌های فرانسوی به کجا رسیده است؟
ـ مدیر برنامه‌هایم کار را دنبال می‌کند و هنوز یکسری مسائل بین دو طرف مانده که باید حل شود تا بعد نسبت به عقد قرارداد حرف‌های نهایی زده شود.
▪ اختلاف تو و منصوریان حقیقت دارد؟
ـ اصلاً این موضوع واقعیت ندارد و من به ایشان که بزرگ‌تر تیم است و همیشه دیگران را راهنمایی می‌کند احترام می‌گذارم و هرگونه اختلافی را تکذیب می‌نمایم.
منوچهر واحدی
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید