شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


چهره‌های موفق جهان


چهره‌های موفق جهان
بیش از بیست سال است که آنتونی رابینز، زندگی خود را وقف کرده تا پیشرفته‌ترین اصول ایجاد تغییرات سریع در زندگی انسان‌ها را کشف کند. او یکی از متخصصان کشور آمریکا در زمینه روانشناسی، افزایش کارایی و شیوه‌های پیشرفت و موفقیت اساسی شغلی، بهبود عملکرد و افزایش سود‌آوری سازمان‌ها ، افزایش سلامت عاطفی، بهبود روابط، بهبود وضعیت مالی، مدیریت زمان، سلامت جسمانی، شادابی و رشد فردی است. در حالی که بیشتر متخصصان انگیزش سعی می‌کنند، در افراد انگیزه تغییر پدید آورند. آنتونی شیوه‌ای عملی و ابزاری علمی ایجاد کرده است تا افراد، نیرومندی خود را افزایش دهند.
آنتونی رابینز زندگی خود را وقف مطالعه و موشکافی در زمینه الگوهای موفقیت، موفق‌ترین و بزرگ‌ترین مردان کرده و این الگوها را به صورتی ساده بیان کرده که قابل استفاده برای روزمره همه افراد باشد. همچنین مهارت‌های پویا و شیوه‌های موثر خود را برای کمک به کودکان و افراد بی‌خانمان به کار گرفته است. آنتونی مشاور سه خانواده سلطنتی و راهنمای روزانه یا هفتگی بسیاری از چهره‌های جهانی است. او بر توانمندی میلیون‌ها فرد جهان افزوده است تا آنان بتوانند با کمک پنج جلد کتاب پرفروشی که وی نوشته است زندگی خود را بهتر سازند. کتاب‌هایی که به ۱۴ زبان زنده ترجمه شده و به همراه کاست‌های صوتی عرضه گردیده است. تنها کاست‌های وی که در مدت کمتر از پنج سال به فروش رسیده است، بالغ بر ۲۵ میلیون دلار می شود.
آنتونی رابینز از سال ۱۹۹۲ مربی و مشاور بسیاری از برندگان جوایز المپیک و چهره‌های ورزشی جهان بوده است، وی همچنین مشاور مدیریت بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت آی بی ام، زیراکس، هالمارک و حدود پانصد شرکت بازرگانی دیگر بوده که از خدمات وی بهره‌مند شده‌اند.
اما زندگی او در نوع خود عجیب است، آنتونی رابینز در فوریه سال ۱۹۶۰ میلادی در خانواده‌ای فقیر متولد شد و در حال حاضر ۴۸ سال سن دارد. در دوران تحصیل بسیار اهل مطالعه و در میان دوستانش به دانستن مطالب فراوان معروف بود. در جوانی شغل وی سرایداری ساختمان بود و خودش در یک آپارتمان چهل‌متری زندگی می‌کرد. وسیله نقلیه او یک فولکس واگن قورباغه‌ای قراضه بود. درحالی که حدود بیست کیلو هم اضافه وزن داشت. سرانجام، روزی تصمیم گرفت تا وزن خود را کاهش دهد و برای این منظور، کتاب‌های مختلفی را مطالعه کرد اما دریافت که اغلب دستورهای آنها باهم متناقض است و قانع‌کننده نیست لذا با شیوه الگوسازی سعی کرد طرز فکر و رفتار افراد متناسب و خوش‌اندام را سرمشق خود قرار دهد.پس از آنکه در کاهش وزن خود و رسیدن به وزن دلخواه، آن هم درمدت نسبتا کوتاه، توفیق یافت با خود اندیشید که شاید بتواند با همان شیوه‌ای که وزن خود را کم کرده، در سایر امور زندگی هم موفق شود و به دیگران هم کمک کند که به اهداف زندگی خود دست یابند. به نظرش رسید که افراد بشر، دستگاه عصبی تقریبا مشابهی دارند و اگر کسانی توانسته‌اند کارهایی را به انجام برسانند، پس او هم می‌تواند با همان شیوه‌ به نتیجه مطلوب برسد، به شرط آنکه دقیقا از همان راه برود و همان کارها را بکند. اگر کتاب‌های او را بخوانید متوجه خواهید شد که او چگونه موفق شده است.
کتاب‌های او در ردیف پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا قرار دارد. او که تا ۲۲ سالگی جوانی گمنام، فقیر و تن‌پرور بود، ناگهان با یک تصمیم قاطع و به کارگیری اراده‌ای قوی، دگرگونی عظیمی در خود ایجاد کرد و در مدت کوتاهی، بیشترین آرزوها و رویاهای جوانی خود را جامه عمل پوشاند.
● رمز و راز موفقیت
رسیدن به موفقیت و در نهایت سعادت، رمز و رازی دارد که دانستن آنها به شما در زندگی کمک بزرگی خواهد کرد.
برای رسیدن به خوشبختی باید ترس، شک و افکار منفی را از صحنه زندگی‌تان حذف کنید.
پول به دست آوردن هنگامی در شما انگیزه ایجاد می‌کند که کمبود آن را احساس کنید.
زندگی را آن طور که هست ببینید، نه آنطور که دل‌تان می‌خواهد باشد.
نه تنها باید روش به دست‌ آوردن موفقیت را آموخت بلکه باید فرا گرفت که چگونه آن را حفظ کرد.
باید باور کنید که شما توانایی نامحدودی برای رسیدن به موفقیت مورد نظرتان دارید.
خود را فردی موفق بدانید که منتظر شرایط مناسبی برای ابراز وجود است.
اعتقادها و باورهای‌تان را باید به واقعیت تبدیل کنید.
دنیا مملو از انسان‌هایی است که مشکلات‌شان بسیار بیشتر از شما بوده و با این حال به موفقیت رسیده‌اند پس شما هم می‌توانید.
تغییرات کوچک نتایجی بس بزرگ در زندگی ایجاد می‌کند.
تصمیمات ماست که سرنوشت ما را تعیین می‌کند نه شرایط زندگی.
یک تصمیم ساده که به موقع و با عزمی راسخ گرفته شود قدرتی شگرف در پی دارد.
این تصمیم ماست که موفقیت یا عدم موفقیت ما را می‌سازد.
هرقدر تعداد تصمیم‌هایی که می‌گیرید بیشتر باشد، در انجام آن بهتر عمل خواهید کرد.
● موفقیت در یک قدمی شماست
آیا می‌دانید که موفقیت در یک قدمی شماست کافی است دستتان را دراز کنید و آن را بگیرید حتما می‌گویید باید قدری اعتماد به نفس داشته باشید، دقیقا همین‌طور است یا...
آرزوهای خود را با تمام جزییات تجسم کنید و همین امروز اولین قدم را برای رسیدن به آنها بردارید.
اگر کاری ارزش انجام دادن داشته باشد، باید آن را با تمام وجود دنبال کنید.
ذهن شما مثل ماهیچه عمل می‌‌کند، هرچه بیشتر آن را به کار گیرید، قوی‌تر می‌شود.
انسان‌هایی که اعتماد به نفس دارند ابتدا فکر می‌کنند، تصمیم می‌گیرند و سپس عمل می‌کنند پس در کار خود مصمم باشید.
در تمام مراحل زندگی مسئولیت کامل اعمالتان را برعهده بگیرید. از اینکه دیگران را مقصر بدانید و بهانه‌تراشی کنید، دست بردارید.
در درون هر مشکلی بذر موفقیت و سودی به همان اندازه وجود دارد، آن را پیدا کنید و در برابر هر کار بزرگی همیشه تکرار کنید: «من از عهده انجام این کار بر‌می‌آیم» و پیروزی و موفقیت خود را در آغوش بکشید.
● ذهن موفق شما
باید موفقیت را برای خودتان بسازید اما ابتدا این واژه را باید در ذهنتان بسازید تا بتوانید آن را اجرایی کنید، شاید بپرسید مگر می‌شود؟ در پاسخ باید اشاره داشت بله می‌شود به شرطی که رعایت کنید.
بهترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آن است.
اگر می‌خواهید انسان موفقی باشید پس از افراد موفق، راه رسیدن به آن را بیاموزید.
اگر می‌خواهید در زندگی موفق باشید، کارهایی را که از انجام آنها وحشت دارید، انجام دهید.
همه می‌ترسند، ولی انسان موفق با وجود ترس کاری را که باید، انجام می‌دهد.
مدام به هدف‌های خود فکر کنید.
فاطمه طوسی
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید