جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

سیطره بر امریکا


سیطره بر امریکا
دهه هاست که رژیم صهیونیستی اصول اصلی قانون بین الملل را زیر پا گذاشته و چندین حکم و تصمیم بین المللی را مورد هجوم و ابطال قرار داده است . حتی حکم های بین المللی درباره سرزمین های تحت اشغال اسرائیل که آمریکا ولو به شکل صوری تایید و مورد حمایت خود قرار داده را با رفتارهای متفاوت از قتل و کشتار در برابر دستگاه های قضایی و تعدی و دست درازی نظامی به مناطق شهری به آسانی نقض کرده است .
بیشتر کشورهای جهان سیاست های رژیم صهیونیستی و به خصوص حالت محاصره ای را که بر فلسطینیان تحمیل کرده را سیاست هایی جنایتکارانه و ستیزجویانه می دانند به عنوان مثال این اجماع جهانی در حکم های سازمان ملل که اسرائیل را محکوم نموده و بیشترکشورها آنرا امضا کرده اند قابل مشاهده است . اخیرا دبیرکل سازمان ملل نیز که مواضعی همراه با آمریکا از خود نشان داده گفت : " تمام جهان از اسرائیل می خواهند که از سرزمینهای اشغالی فلسطین عقب نشینی کند و گمان نمی کنم که تمام جهان در اشتباه باشند »
این در حالیست که آمریکا تنها دولتی است که سران سیاسی و اصحاب رسانه آن سیاست های اسرائیل را شدیدا مورد حمایت قرار داده اند و مدتهاست که شاهدیم حمایت نظامی و مالی این کشور از اسراییل سالانه به طور رسمی بالغ بر ۳ میلیارد دلار و بطور غیر رسمی و فوق العاده بیش از هر حدس و گمانی است و درباره حمایت دیپلماتیک نیز هیچ حرفی نمی توان زد چرا که تاکنون هیچ تصمیم ضد اسرائیلی در شورای امنیت و سازمان ملل گرفته نشده مگر این که آمریکا آنرا وتو کرده باشد. اما چرا آمریکا همچنان دژ مستحکمی برای اسرائیل و منبع قدرت آن است
« دیزموند توتو » اسقف اهل افریقای جنوبی که جایزه نوبل صلح را در سال ۱۳۶۳ از آن خود کرده بود جزئیات علل این امر را بیان کرد و در گوشه ای از سخنانش گفت : حکومت اسرائیل از اساسی ترین مفاهیم در آمریکاست و انتقاد از آن به این معنی است که شما یک سامی ستیز و دشمن یهودیان جهان شناخته خواهید شد.ساکنان یهودی آن سرزمین مقدس هستند و اگر بگویند فلان مساله اشتباه است لاجرم آن مساله اشتباه است چرا که لابی یهودی صهیونیستی در آمریکا بی نهایت قدرتمند است حقیقت همین است که اسقف توتو می گوید .چون به رغم آنکه یهودیان تنها سه درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند اما از بیشترین سطح نفوذ و قدرت به شکل وسیع و فراتر از هر مجموعه نژادی یا دینی دیگر برخوردارند.
پروفسور « بنیامین گینزبرگ » مولف یهودی و پژوهشگر علوم سیاسی می گوید : به نظر می رسد که یهودیان از دهه ۶۰ (دهه چهل شمسی ) تاثیر بسیار شگرفی بر زندگی اقتصادی و فرهنگی و فکری سیاسی آمریکا داشته اند یهودیان در دهه ۸۰ (دهه ۶۰ شمسی ) سهم بسزایی در سرمایه گذاری های آمریکا داشته اند و از برخوردارترین قشرها از ترکیب و تلفیق سازمانها و باز تشکیل موسساتی در این دهه بوده اند.
با آنکه یهودیان تنها سه درصد جمعیت آمریکا را تشکیل داده اند اما نصف میلیاردرهای آمریکا یهودی هستند و مدیران اجرایی سه تلویزیون بزرگ و سه استودیوی فیلمسازی آمریکا یهودی هستند و مالکان بزرگترین زنجیره مطبوعات کاغذی و اینترنتی و به خصوص موثرترین آنها یعنی نیویورک تایمز هستند و باید گفت که نقش و تاثیر آنها بر سیاست آمریکا بسیار بارز است .
آنها به رغم جمعیت کم در آمریکا ۱۱ % از نخبگان ملی آمریکا را شکل می دهند و ۲۵ % از برجسته ترین روزنامه نگاران و ناشران یهودی می باشند و سران بیش از ۱۷ % از موسسه های خیریه و مردمی محور و ۱۵ % از کارمندان شهری دارای درآمدهای عالی از یهودیان می باشند . بنابراین با وجود تعداد کم در حقیقت تصمیم سازان آمریکا محسوب می شوند.
« استیفن استینلایت » مدیر سابق کمیته امور عمومی یهودی آمریکایی (ایپاک ) به « توان نا متجانس » و نامتوازن یهودیان که « بزرگترین جماعت نژادی فرهنگی » در آمریکا هستند اشاره می کند و می گوید که توان اقتصادی آنها به شکلی ناموزون در هالیوود و در تلویزیون و صنعت خبرسازی متمرکز شده است و در واقع بنگاه های هدایت افکار را به دست گرفته اند.
دو تن از نویسندگان مشهور یهودی « سیمور لیبسیت » و « ایرل راب » در کتاب خود در سال ۱۳۲۲ به نام « یهودیان و چهره جدید آمریکا » توضیح می دهند که طی سه دهه اخیر در آمریکا نیمی از ۲۰۰ اندیشمند برتر از یهودیان بوده و ۲۰ % از بزرگترین مدرسان در بهترین دانشگاه ها یهودی بوده اند و ۴۰ % از شرکا در بزرگترین شرکتهای واشنگتن و نیویورک و همچنین ۵۹ % از کارگردانان و نویسندگان و تولید کنندگان در سینما و تلویزیون از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۶۱ یهودی هستند و ۵۸ % از کارگردانان و نویسندگان و تولیدکنندگان دو یا تعداد بیشتری از بهترین سریالهای تلویزیونی از یهودیان بوده اند .
تاثیر یهودیان آمریکا در واشنگتن به حد زیادی با حجم جامعه و سران یهودی و مسئولان آمریکایی نامتجانس و ناهماهنگ است ولی مشارکت آنها دقیقا همسنگ و موازی با میزان اموالی است که در دوره های انتخاباتی هزینه می کنند یکی از اعضای شورای روسای سازمانهای یهودی پیشرو اظهار داشت که یهودیان به تنهایی ۵۰ %از سرمایه گذاریهای لازم برای انتخابات دوباره کلینتون در سال ۱۳۷۵ را فراهم کردند .
« میشل مدوید » یکی از نویسندگان مشهور یهودی و منتقد سینماگوید : اینکه بخواهیم حقیقت توان و هیمنه یهودیان بر فرهنگ عمومی را انکار کنیم امری غیرواقعی و نادرست خواهد بود زیرا که تمام لیستهای منتشره از کارکنان برجسته در سینما در تمام استودیوهای بزرگ شامل نام اکثریتی یهودیان است .
« جاناتان گولدبرگ » که اکنون سردبیر هفته نامه برجسته « یهودی » است از جمله کسانی است که این موضوع را مورد تحقیق قرار داده و در کتاب خود « توان یهودیت » می نویسد : یهودیان در بخشهای اصلی انگشت شمار سینما از میان بخشهای اجرایی استودیوهای هالیوود تاحد بسیاری سیطره دارند و بر زبان آوردن کلمه اعمال تحت سیطره یهودیان در هالیوود در واقع چیزی بیش از مجرد یک اعلام آماری است و میزان نفوذ آنها بسیار بیش از اینها است . همچنان هالیوود در آغاز هزاره سوم رنگ نژادی یهود را بر خود دارد و مدیران برجسته و تصمیم گیرندگان آن از یهودیان هستند.
همچنین تعداد زیادی از نویسندگان و تولید کنندگان و کارگردانان یهودی هستند و در یک تحقیق مشخص شده که ۵۹ % از فیلمهای یهودی از جمله بزرگترین و پر فروش ترین فیلمها هستند.
این ثقل مشترک و عمومی یهودیان در یکی از قدرتمندترین و موثرترین صنایع در آمریکا به یهودیان هالیوودی توان سیاسی بسیاری بخشیده است چرا که آنها یکی از اصلی ترین تامین کنندگان مالی دائمی نامزدهای انتخابات بوده و از این رو بعد از پیروزی نامزدها با فشار و تلاش آنها امتیازات بسیاری را از آن خود می کنند.
آنها با متمرکز کردن نقش خود در رسانه های آمریکا یهودیان را از بزرگترین اندیشمندان و افراد دیگر دوست و قابل اعتماد و از جمله افرادی که می توان با آنها مهربانی پیشه کرد و شایسته حمایت و جانبداری هستند جلوه داده اند در حالیکه میلیونها تن از آمریکایی عملا این تصویر تکراری را پذیرفته اند ولی همگان نیز در سایه تاثیر از آن قرار ندارند . به عنوان مثال « مارلون براندو » بازیگر برجسته سینما در مصاحبه ای در سال ۱۳۷۵ گفت که من از برخی یهودیان بسیار منزجرم و از آنها به تنگ آمده ام آنان با دقت تمام مسوولیت هایی که برعهده دارند را انجام می دهند و هالیوود را به دقت تحت اداره و مدیریت خود گرفته اند .یهودیان اکنون مالک این صنعت هستند و درباره اسرائیلی ها که آنها را افرادی در رنج می نامند تلاش زیادی می کنند.
« چارلز لیندبرگ » درباره خطر توان یهودی در زمینه رسانه و حکومت در سال ۱۳۲۰ سخن گفت و توضیح داد که سه گروه اصلی باعث شدند که آمریکا به جنگ وارد شود. این سه گروه عبارت بودند از انجمن های بریتانیایی یهودی و دولت روزولت وی افزود که بیشترین خطر یهودیان در آمریکا این بود که آنها سینما و روزنامه ها و رادیو و حکومتها که متعلق به ما هستند را در چنبره خود گرفته اند. انها بنا بر دلایل منطقی از نظر خودشان و نیز در جهت محقق شدن برخی موارد خارج از آمریکا علاقمند وارد شدن این کشور به جنگ هستند.
نمی توان آنها را به دلیل جستجوی آنچه که آنرا از منافع عالی خود می دانند سرزنش کرد ولی ما آمریکایی ها نیز باید منافع خاص خود را بجوییم و نمی توانیم اجازه دهیم که عواطف طبیعی اشخاص دیگر و گرایشهای آنان کشور را به سمت ویرانی پیش برد.
« آلفرد ام لیلینثال » پژوهشگریهودی در سال ۱۳۵۷ در تحقیقی مفصل بنام « ارتباط یهودی » می نویسد : چگونه می توان یهودیت را بر ملت آمریکا تحمیل کرد پاسخ ارتباط یهودی و وحدت قبیله ای میان آنها و دور نمودن حقیقی غیریهودیان است که توانسته است این توان خارق العاده را فراهم آورد ... اما در مناطق اصلی بزرگ « ارتباط بین یهودی » در اداره های مالی و تجاری و اجتماعی و تفریحی و هنری پراکنده شده است .
« اری شافیت » روزنامه نگار یهودی می نویسد که یهودیان ساکن اسرائیل احساس می کنند که در بکارگرفتن رفتارهای وحشیانه بر ضد عربها آزادند زیرا عمیقا باور دارند که تحت حمایت کاخ سفید و کنگره آمریکا و بسیاری رسانه های آمریکایی که تحت سیطره یهود قرار دارند زندگی دیگران به اندازه زندگی آنها اهمیت ندارد.
ژنرال « توماس مورار » رئیس سابق فرماندهان متحدین آمریکایی با خشم تمام از سیطره یهودیان اسرائیلی بر آمریکا جمله ای به زبان آورد که واقعا مایه شگفتی است : هرگز در زندگی خودم هیچ رئیس آمریکایی را ـ کاری نداریم که چه کسی باشد ـ ندیده ام که برای آن « اسرائیلی ها » احترام قائل باشد آنها همیشه به خواسته هایشان دست می یابند و اسرائیلی ها همیشه می دانند که چه اموری در جریان است و این امر به حدی رسیده است که نمی توان جمله دیگری افزود و اگر آمریکایی ها بدانند که این افراد تا چه حد بر حکومت ما حاکم شده اند به جنگ برخواهند خواست ! و مطمئنا شهروندان آمریکایی چیزی از جریان امور نمی دانند.
امروزه خطر از آنچه که بود بسیار بیشتر شده است به نحوی که سازمانهای اسرائیلی و یهودی با همکاری طرفهای موید صهیونیسم در آمریکا دولت این کشور را که قویترین نظام اقتصادی و نظامی جهان است را به عرصه جنگ بر ضد دشمنان اسرائیل می کشاند بنا به اعتراف اخیر سفیر فرانسه در لندن اسرائیل که نام دولت کوچک بر آن نهاده شده است تهدیدی برای صلح جهانی است و می افزاید که « چرا جهان باید زندگی خود را با ترس از کشانده شدن به جنگ جهانی سوم بر اثر اعمال این افراد ادامه دهد »
در نتیجه گیری از آنچه گذشت باید گفت که یهودیان توان و تاثیر فراوانی در آمریکا دارند و لابی اسرائیلی ابزاری مهم در حمایت آمریکا از اسرائیل است ولی منافع اسرائیل با منافع آمریکا سنخیتی ندارد و منافع این رژیم همان منافع آمریکا نیست و این چیزی است که فقط آنها تبلیغش را کرده اند و در واقع غالبا این دو مورد با هم در تعارضند ولی در اثر سیطره یهودیان بر آمریکا امور به نفع آنها رقم می خورد و منافع ملت آمریکا قربانی می شود.
لابی بی نهایت صهیونیستی مدت بسیاری را استوار ایستاده است زیرا این دستکاری و تخریبگری هدفمند اوضاع کنونی و تاریخ از سوی آنان هیمنه صهیونیستی بر نظام سیاسی آمریکا ستمگری یهودیان بر ضد فلسطینیان درگیری خونین جاری در خاورمیانه بر ضد مسلمانان تهدید صلح از سوی اسرائیل همچنان ادامه دارد و جهان در مدار این صهیونیسم که دولت ایالات متحده را با زیر پا گذاشتن تمام حقوق ملت آمریکا وقف منافع خود کرده است درگردش است .
نویسنده : مارک وبر۱
منبع : خبرگزاری قدس
The IHR &#۰۳۹; s Journal of historical Review ۱ .
استاد دانشگاه در آمریکا و مدیر مرکز بازنگری تاریخ و سردبیر سایت با آنکه یهودیان تنها سه درصد جمعیت آمریکا را تشکیل داده اند اما نصف میلیاردرهای آمریکا یهودی هستند و مدیران اجرایی سه تلویزیون بزرگ و سه استودیوی فیلمسازی آمریکا یهودی هستند و مالکان بزرگترین زنجیره مطبوعات کاغذی و اینترنتی و به خصوص موثرترین آنها یعنی نیویورک تایمز هستند و باید گفت که نقش و تاثیر آنها بر سیاست آمریکا بسیار بارز است
« استیفن استینلایت » مدیر سابق کمیته امور عمومی یهودی آمریکایی (ایپاک ) به « توان نا متجانس » و نامتوازن یهودیان که « بزرگترین جماعت نژادی فرهنگی » در آمریکا هستند اشاره می کند و می گوید که توان اقتصادی آنها به شکلی ناموزون در هالیوود و در تلویزیون و صنعت خبرسازی متمرکز شده است و در واقع بنگاه های هدایت افکار را به دست گرفته اند
بیشترین خطر یهودیان در آمریکا این بود که آنها سینما و روزنامه ها و رادیو و حکومتها که متعلق به ما هستند را در چنبره خود گرفته اند. انها بنا بر دلایل منطقی از نظر خودشان و نیز در جهت محقق شدن برخی موارد خارج از آمریکا علاقمند وارد شدن این کشور به جنگ هستند
امروزه خطر از آنچه که بود بسیار بیشتر شده است به نحوی که سازمانهای اسرائیلی و یهودی با همکاری طرفهای موید صهیونیسم در آمریکا دولت این کشور را که قویترین نظام اقتصادی و نظامی جهان است را به عرصه جنگ بر ضد دشمنان اسرائیل می کشاند
یهودیان توان و تاثیر فراوانی در آمریکا دارند و لابی اسرائیلی ابزاری مهم در حمایت آمریکا از اسرائیل است ولی منافع اسرائیل با منافع آمریکا سنخیتی ندارد و منافع این رژیم همان منافع آمریکا نیست
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید