شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

بسیج تشکل فراجناحی


بسیج تشکل فراجناحی
در اوج روزهای نفس گیر در لحظه های تنهائی و مظلومیت ملت دلیرمردانی در نهایت صداقت و در عنفوان جوانی که گاهی حتی موئی بر صورت معصومشان نروئیده بود با ورود به صحنه های دفاع از کیان اسلام و انقلاب و کشور موازنه قوا را به نفع اسلام برهم زدند و ماشین جنگی دشمن را زمین گیر نموده و با شهامت مثال زدنی خود نه تنها دشمنان را که حتی دوستان را هم دچار حیرت کردند. آنها همواره ناشناخته بودند زیرا خود اصرار داشتند ناشناخته و گمنام بمانند اما پیر جماران بردست و بازوی آنها بوسه زد و اعلام کرد که به این بوسه ها افتخار می کند و فریاد برآورد که آوازه شهرت و پایداری این دلاوران گمنام بسیجی در کاخهای شرق و غرب نیز پیچیده است . امام خمینی افتخار می کرد که خود نیز بسیجی است و آرزو می کرد که خدا او را با بسیجیان محشور فرماید.
ما آوازه بسیجیان را نه فقط در جریان رشادت آنها در جبهه ها شنیدیم و شاهد بودیم بلکه از میان سفاکی ها و کینه توزی های دشمن علیه بسیجی ها نیز دریافتیم کما اینکه جلاد بغداد صدام جنایتکار در آخرین ساعات زندگی پرننگ و نکبت خود از رشادتهای دلیرمردان بسیجی ما خطاب به اشغالگران آمریکائی سخن گفته و اعتراف کرد که تنها این جماعت جان برکف و مخلص بودند که توانستند رعشه بر اندام سردار نگون بخت قادسیه بیندازند. آنان جانانه جنگیدند شجاعانه مقاومت کردند و از هیچ قدرتی نهراسیدند.
اگرچه فضائل و خصائل و برجستگی های بسیج این لشکر مخلص خدا را دشمنان ما بهتر از ما بیان کرده اند ولی بی انصافی است که پس از مشاهده آنهمه رشادتها و از خودگذشتگی های به یادماندنی قدر و منزلت بسیج را پاس نداریم و از موضع قدرناشناسی آنها را وارد صف بندیهای سیاسی نمائیم و به « ابزار قدرت » تبدیل کنیم و از وجود ارزشمندشان « استفاده ابزاری » نمائیم . روا نیست مقام و منزلت والای بسیج و بسیجی را آماج اهداف سیاسی قرار دهیم و عزت و عظمت بسیج و بسیجی را در دعواهای سیاسی زیر سئوال ببریم .
این اوج حرمت شکنی و نهایت اهانت به مقام و منزلت بسیجی است که این عزیزان مجاهد فی سبیل الله را وارد صحنه های زورآزمائی رقبای سیاسی کنیم .
همواره دعوت از بسیج باید در جهت تلاش برای تقویت اقبال عمومی جامعه نسبت به اصل مشارکت مردم در انتخابات باشد نه در جهت تحمیل عقیده به نفع این یا آن شخص و این یا آن گروه و جناح . باید بسیجیان مخلص برای حراست و پاسداری از صندوقها و رای مردم و صحت انتخابات و دقت در اجرا و نظارت بر روند انتخابات به کار گرفته شوند که از دیگران بر حفظ و حراست از اینهمه حساسیت و پاسخگوئی به آنهمه دلواپسی ها اولی هستند و صداقتشان بر دل می نشیند و پایمردی و استقامت و اراده و ایمانشان پیشاپیش در طول دهه های گذشته به اثبات رسیده است و همگان به آن ایمان و یقین دارند. ما بسیج را ارزان بدست نیاورده ایم که آنرا ارزان در مسابقات سیاسی « حراج » کنیم . بسیج یک « تشکل فراجناحی » و یک ساختار ارزشی مافوق گروههای سیاسی است که عزت و اعتبار خود را عمدتا از همین زاویه کسب و حفظ کرده و نشان داده است که تابع اشخاص و احزاب و گروهها و جناحها نیست بلکه براساس ارزشها و آرمانها شکل گرفته و در طول دوران پرخیر و برکت انقلاب اسلامی بر همین اساس به حرکت خداپسندانه اش ادامه داده و امروز در قله های عزت و افتخار و اعتماد مردم و نظام قرار گرفته است .
اگر دلواپسی امروز ناشی از آن بود که مبادا منافقین و گروههای محارب در صفوف انقلاب و نظام رخنه کنند حتما در آنصورت نه تنها بسیج که حتی همه آحاد نیروهای انقلاب در هر مقام و موقعیتی بایستی وارد صحنه می شدند و از وقوع چنان فاجعه ای جلوگیری می کردند و حتی انگ هر نوع اتهام و شماتتی را هم به جان می خریدند ولی امروز که به لطف خدا و به برکت مجاهدات خستگی ناپذیر نیروهای مخلص انقلاب شاهد مقایسه میان نیروهای انقلاب برای انتخاب یک مسئول کارآمدتر یک مدیر لایق تر و یک مجموعه اجرائی شایسته تر هستیم دلیلی ندارد که از ارکان نظام و از پایگاه بسیج برای سنگین تر ساختن تصنعی یک طرف و وزین تر جلوه دادن تعمدی کفه ترازو به نفع این یا آن شخص آنچنان سواستفاده شود که فردا نتیجه هرچه باشد به « سو تدبیر » از آن یاد شود.
بسیج یک تشکل فراجناحی است که برای صیانت از اصل انقلاب و نظام رسالت دارد و هیچ شخص و گروه و جناحی حق ندارد این مجموعه مقدس را به نفع منافع خود مصادره نماید .
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید