سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

دکوراسیون داخلی منزل و انرژی مثبت


دکوراسیون داخلی منزل و انرژی مثبت
به كمك فنگ شویی فضای داخلی خانه را اصلاح كنید و انرژی های مثبت را به جریان اندازید. خانه شما از این پس مظهر آسایش، آرامش و نشاط خواهد بود.فنگ شویی (در لغت به معنای باد و آب) هنر چیدمان محیط برای ایجاد تعادل و هماهنگی بهتر میان انرژی هایی است كه ما را احاطه كرده اند. اصول فنگ شویی از چند هزار سال پیش بارها مورد تجربه قرار گرفته و هنوز با زندگی های پراضطراب و خانه های مدرن ما مطابقت دارد.
از نظر فنگ شویی با ایجاد تعادل میان پنج عنصر بنیادی (چوب، آتش، خاك، آهن و آب) می توان نظم لازم برای تغییر انرژی یك مكان را ایجاد كرد و با تقویت انرژی حیاتی مكان ها «چی» مانع از نشر انرژی های منفی و امواج مخرب شد. زمانی كه توده های انرژی راكد را آزاد می سازیم و به آنها جهت می دهیم تا بدون محصور شدن جریان یابند درمی یابیم كه احساس آرامش، آسودگی و همچنین اعتماد به نفس بیشتری داریم... (برای یادآوری به بخش نخست ویژه نوروز مراجعه نمایید) فنگ شویی همچنین برای دو نیروی متضاد و در عین حال مكمل «یین و یانگ» نقش اساسی قائل است.
از نظر فنگ شویی این دو اصل مبدا انرژی حیاتی هستند كه در محیط و همچنین در وجود ما جریان دارند. همانگونه كه طب سوزنی جریان انرژی را در بدن بهبود می بخشد، فنگ شویی همین عمل را در محیط پیرامون ما انجام می دهد.بنابراین شاید بهتر است دكوراسیون خانه خود را به روشی اصلاح كنیم كه انرژی های مثبت راحت تر جریان یابند.
ممكن است شما از طراحی نظم در خانه خود كاملاً راضی باشید اما می توانید برای اصلاح و بهبود جزئیات از فنگ شویی استفاده كرده و به نتایج مطلوب تری دست یابید.در این نوشتار سعی بر این است كه بدون نیاز به وارد شدن به پیچ و خم ها و اصول پیچیده فنگ شویی، با ارائه راهكارهای عملی، دكوراسیون داخلی خانه را ساماندهی كرده و با جاری ساختن انرژی های مثبت، خانه را به مكان سلامت جسم و روح تبدیل سازیم. پس ابتدا به بررسی بخش های مختلف خانه می پردازیم، البته مراقب باشید كه در به كارگیری اصول فنگ شویی با صبر و حوصله عمل كنید و پس از انجام هر تغییر در فنگ شویی خانه، اثر آن را ارزیابی و سپس تغییر دیگری را شروع كنید. به قول چینی ها مانند جادوگری كه تازه به چوب جادو رسیده است عمل نكنید.
● پنج اصل كلی فنگ شویی در این زمینه عبارتند از:
۱) فنگ شویی توصیه نمی كند كه قواعد آن موبه مو اجرا شود. این اصول را فقط در اتاق هایی به كار برید كه فكر می كنید لازم است.
۲) به كارگیری فنگ شویی اضافه كردن اشیای ساخت چین به لوازم خانه نیست.
۳) هر وسیله شكسته، خراب و بی استفاده را بازبینی كنید و شهامت دور نریختن یا تعمیر مجدد آن را داشته باشید.
۴) هدایا و وسایلی را كه از آنها خوشتان نمی آید در كمدهایتان انبار نكنید. كمترین ضرری كه دارند این است كه بیهوه جای شما را اشغال می كنند.
۵) از بی نظمی بپرهیزید، هوا را تهویه كنید و به طور مرتب خانه را نظافت كنید تا انرژی مثبت آزادانه جریان یابد.و بالاخره یك بار دیگر یادآوری می شود كه : فنگ شویی پیروی از خرافات و موهوم پرستی های چین باستان نیست، مدیتیشن و تمرین روحی نیست، روشی زودگذر و دوره ای نیست، جادو هم نیست،بلكه هنری است ساده، انعطاف پذیر و ملموس برای افزایش نشاط، آرامش و تعادل در زندگی روزمره كه با انواع سبك های دكوراسیون سازگاری دارد.
● ورودی خانه
ورودی، فضای ارتباطی مابین دنیای بیرون و آشیانه گرم و نرم شما است. در این مكان است كه افراد و انرژی ها داخل و خارج می شوند. از نظر فنگ شویی، در ورودی، دهانه خانه است زیرا انرژی «چی» (انرژی حیاتی مكان ها) پس از ورود از در بلافاصله در تمام اتاق ها پراكنده شده و در زندگی اشخاص جریان می یابد.
● توصیه های مفید
توجه ویژه به ورودی اصلی هر خانه و مجتمع مسكونی الزامی است. ورودی اصلی خانه را نباید به انبار و محل نگهداری اشیای اضافی تبدیل كرد.آسانسور، راه پله ها و راهروی ساختمان باید روشن و از عرض كافی برخوردار باشند. دقت در كیفیت پوشش كف راهروها، پوشش دیوارها و نوع روشنایی آنها بسیار مهم است.ورودی داخلی نیز باید تا حد امكان وسیع، روشن و خلوت باشد تا انرژی «چی» بتواند بدون محصور شدن وارد شود و آزادانه حركت كند.
بنابراین از گذاردن رخت آویز برای آویزان كردن لباس در این فضا خودداری كنید مگر اینكه آنها را داخل كمد یا گنجه مخصوص این كار جای دهید. كفش ها نیز به همین ترتیب در جاكفشی چیده شوند.اگر ورودی شما كوچك و تاریك است انرژی «چی» برای داخل شدن به بخش های مختلف خانه دچار مشكل خواهد شد. زیرا این مكان باید از روشنایی كافی برخوردار باشد.
در صورت امكان نصب یك لوستر با كریستال های كوچك باعث افزایش «چی» مثبت و مفید می شود اما اگر این كار با سبك دكوراسیون شما سازگاری ندارد از لامپ های هالوژن یا نورافكن های كوچك چندجهته استفاده نمایید و نور را به چهارگوشه ورودی پخش نمایید. بهتر است شب ها به ویژه در زمستان چراغ ها روشن باشند.برای اینكه ورودی بزرگتر و روشن تر به نظر برسد رنگ روشن و درخشانی برای دیوارهای این مكان استقبال انتخاب كنید و باز هم توجه داشته باشید هرچه اثاثیه كمتر باشد این فضا آزادتر و بازتر می شود.اگر ورودی كوچك است یك آینه بزرگ در این مكان نصب كنید ولی مراقب باشید كه آینه را جلوی در ورودی قرار ندهید زیرا از نظر فنگ شویی این كار انرژی های مثبت را بازپس می فرستد.
در سرویس های بهداشتی نباید روبه روی در ورودی قرار گیرند زیرا «چی» وارد آنجا شده و تحلیل خواهد رفت.اتاق خواب و آشپزخانه نیز نباید روبه روی در ورودی باشند. اگر اتاق خواب شما روبه روی در ورودی است، در این صورت ناخودآگاه احساس امنیت نخواهید كرد زیرا اتاق شما بسیار در معرض دید است.در مورد آشپزخانه نیز ممكن است مدام احساس گرسنگی كنید. در عوض بهتر است اتاق نشیمن روبه روی در ورودی باشد.توصیه می شود مقابل در ورودی فرش نرمی پهن شود و در صورت امكان گذاردن یك كنسول و گلدان طرحدار روی آن وسیله مناسبی خواهد بود.دیوار روبه روی در ورودی محل مناسبی برای نصب دعاها و نمادهای مذهبی است.


همچنین مشاهده کنید