جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آب بنوشید


آب بنوشید
▪ با نوشیدن آب، سموم را از بدن خارج كنید
به یاد داشته باشید طی هر برنامه سم زدایی از بدن باید از آب استفاده كنید. این ماده حیاتی سموم را رقیق كرده از بدن دفع می كند. آب مهم ترین ماده سم زدا محسوب می شود.
به پاكسازی كلیه و پوست كمك می كند و وضعیت تعرق را با ورزش بهبود می بخشد. لذا نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز (بسته به سایز و سطح فعالیت بدنی) پیشنهاد می شود.
یكی از فواید آب جلوگیری و درمان سوزش معده است.
این احتمال نشانه كمبود آب در بخش فوقانی دستگاه گوارش بوده و نشانه مهم تشنگی بدن است. استفاده از داروهای ضد اسید در درمان این درد، دهیدراتاسیون را برطرف نمی كند و بدن همچنان از كمبود ذخیره آب رنج می برد.
▪ اثر دیگر این مایع حیاتی پیشگیری و بهبود آرتریت است. درد مفصلی روماتوئیدی یا همان آرتریت نشانه كمبود آب در مفاصل دردناك است. این بیماری در هر دو گروه جوانان و سالمندان مشاهده می شود. استفاده از داروهای مسكن مشكل را برطرف نمی كند بلكه اثرات جانبی را هم در پی دارد. دریافت آب و كاهش مصرف نمك در درمان آرتریت مؤثر است. تأثیر آب در جلوگیری و درمان كمر درد نیز مطرح شده است.
درد قسمت پایینی كمر و آرتریت ستون فقرات نشانه كمبود آب در ستون مهره ها و دیسك هاست. دریافت آب بیشتر به رفع این مشكلات كمك می كند.
و بالاخره این كه گفته می شود آب در جلوگیری از آنژین قلبی، میگرن، كولیت، آسم، فشار خون بالا، دیابت در مراحل اولیه، كلسترول بالا، افسردگی، سندرم خستگی مزمن، لوپوس، ام.اس و دیستروفی عضلانی نقش دارد.
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید