جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دیکتاتور نباشید


دیکتاتور نباشید
همه مردم در آرزوی دستیابی به خوشبختی هستند اما فکر می‌کنند که دستیابی به آن سخت و حتی غیرممکن است.
در حالی که دستیابی به این حس امکانپذیر است. می‌پرسید چگونه ؟ نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.
▪ اگر اصرار دارید که همه امور منزل، کودکان، مسافرت، خرید و ... مطابق نظر شما انجام شود. خطر بزرگی زندگی شما را تهدید می‌کند و مشارکت در زندگی شما جای خود را به دیکتاتوری خواهد داد. پس هر چه زودتر این رفتار را ترک کنید تا معنای شریک زندگی را درک کنید و از زوج بودن لذت ببرید.
▪ از خیالبافی دست بردارید. اگر بیشتر اوقات خود را با رویابافی در مورد اینکه اگر چنین می‌شد... دیگر چنان می‌شد، بگذرانید، خود را دچار یأس و افسردگی کرده‌اید. پس فرصت لذت بردن از لحظات خوش فعلی را از خودتان دریغ نکنید.
▪ سعی نکنید همسر خود را خطاکار جلوه دهید. برای اینکه نشان دهید حرف شما درست است، اشتباهات را به گردن همسرتان نیندازید، در عوض برای یافتن راه‌حلی که برای هر دو طرف رضایت‌بخش باشد، کوشش کنید. به این ترتیب به راه‌حل‌های خلاقانه‌ای می‌رسید که برای هر دو نفر جذاب است و به شما می‌آموزد هر دو نفرتان می‌توانید درست بگویید.
▪ در مواقع ناراحتی، روزهای خوب را به خودتان یادآوری کنید. اگر از نحوه رانندگی همسرتان عصبانی هستید، به خود تاکید کنید که او مرد وقت‌شناسی است، اگر او همیشه جوراب‌هایش را این طرف و آن طرف می‌اندازد، به یاد بیاورید که همیشه در کارهای خانه به شما کمک می‌کند. به این ترتیب تحمل اوضاع برای شما راحت‌تر می‌شود و کمتر دچار جر و بحث و درگیری می‌شوید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید