جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

چه بخوریم تا زیباتر شویم


چه بخوریم تا زیباتر شویم
● جوان‌تر به نظر بیائید
بادام خواص فوق‌العاده ضد پیری دارد. نه تنها حاوی میزان زیادی ویتامین E است، بلکه حاوی میزان زیادی اسید چرب هم است که به نرم کردن پوست کمک می‌کند، هم‌چنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ سلنیم است. اما توجه کنید که زیاد از این ماده غذائی نخورید چون باعث چاقی می‌شود.
● ناخن‌های محکم داشته باشید
با خوردن پروتئین می‌توانید به ناخن‌هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید، پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده تشکیل دهنده ناخن) می‌شود. سینه مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می‌کنند.
● موهائی براق داشته باشید
مواد غذائی که حاوی میزان زیادی ویتامین B هستند برای براق‌تر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم مرغ، شیر، سبزیجات و گوشت مرغ یافت می‌شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار مؤثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه لوبیا منابع اصلی این ماده معدنی به شمار می‌روند.
● خشکی پوستتان را از بین ببرید
ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می‌کند. ماهی (به‌خصوص ماهی‌های روغن‌داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ۳ می‌باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می‌کند.
● چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
ویتامین C سازنده کلاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک مؤثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می‌آید. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کلاژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت‌تر از بین می‌روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه و شهد عسل است.
● آفتاب سوختگیتان را درمان کنید
اگر به خاطر زیر آفتاب ماندن پوستتان زیاد سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید که حاوی مقادیر زیادی ویتامین E می‌باشند.
● دندان‌هایتان را سفیدتر کنید
سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه‌دار کردن دندان‌ها می‌شوند. اما سیب و کرفس به از بین بردن این تغییر رنگ و سفیدتر کردن دندان‌ها کمک می‌کنند.
● گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید
هیچ‌کس دوست ندارد که زیر چشم‌هایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده‌اید، از ویتامین C به همراه آهن استفاده کنید. از گوشت قرمز کم چرب به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) استفاده کنید.
● از سرطان پوست پیشگیری کنید
گوجه‌فرنگی در این زمینه بسیار مؤثر است چون دارای سه آنتی‌اکسیدان مهم ضد سرطان از جمله لیکوپن می‌باشد. گوجه‌فرنگی را می‌توانید به شکل خام پخته یا سس آن مصرف کنید اگر می‌خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید آن را در کمی روغن زیتون بپزید.
منبع : ماهنامه اقتصاد خانواده


همچنین مشاهده کنید