سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

چطور کمد اتاق مان را ساماندهی کنیم؟


چطور کمد اتاق مان را ساماندهی کنیم؟
مرتب کردن کمد به هم ریخته اتاق مان به علل مختلف به تعویق می افتد در حالی که ...
در حالی که خود می دانیم علت اصلی آن عاجز بودن ما از مرتب کردن است. پس سؤال اصلی این است که:
▪ چطور باید کمد اتاق خود را مرتب کنیم؟
ما معمولاً چیز زیادی از ساماندهی کردن به شکل درست نمی دانیم. شاید علتش عدم اطلاعات کافی باشد، اما به هرحال این مشکل باعث می شود در برخی موارد دچار مشکل شویم. دلایل و تفکرات غلط ما در طول زمان باعث می شود که کمدها تبدیل به فجایعی شوند که مواجه شدن با آنها برایمان بسیار دردناک باشد. تصورات و حقایق در مورد کمدها باید روشن شوند.
● خرافات و حقایق
▪ تصورات: من به جای بیشتری برای وسایلم احتیاج دارم. تا زمانی که جای بیشتری نداشته باشم، نمی توانم کمدم را ساماندهی کنم.
▪ حقیقت: اگر درست ساماندهی کنید، جای بیشتری خواهید یافت.
▪ تحلیل: اگر شما نتوانید از پس مرتب گذاشتن وسایلتان بر آیید، به مرور زمان بزرگترین کاخ ها هم کمکی به شما نمی کنند.
مهم نیست که شما چقدر فضا دارید، مهم آن است که چطور از آن استفاده کنید. در حقیقت حتی اگر منزلتان جایی برای لباس هاتان نداشته باشد نیز باید بتوانید برای خود راهی پیدا کنید.
▪ تصورات: من لباس های بهاره ام را جمع کرده ام، پس مشکلی در ساماندهی لباس هایم ندارم.
▪ حقیقت: با یک بار ساماندهی کردن باید برای همیشه از آن پیروی کنید و جمع کردن فصلی هیچ ارتباطی به ساماندهی کمد ندارد.
▪ تحلیل: با یک بار ساماندهی کردن درست مشکل شما برای همیشه حل خواهد شد، زیرا این کار باعث می شود که شما نظم بگیرید و از قانون پیروی کنید.
▪ تصورات: برای کمدم طبقات بیشتر گذاشته ام، اما باز به هم ریخته است.
▪ حقیقت: شما کمدتان را ساماندهی نمی کنید، بلکه مدل آن را عوض می کنید. تا زمانی که درست عمل نکنید، طبقات جدید کمکی به شما نمی کنند.
▪ تحلیل: مدل جدید دادن به کمدتان تا وقتی نتوانید آن را درست ساماندهی کنید، کمکی به شما نمی کند و مشکلات همان مشکلات سابق است.
▪ تصورات: حتماً من لباس زیادی دارم که مشکلاتم حل نمی شود. به هم ریختگی کمدم وقت زیادی برای پیدا کردن لباس دلخواهم از من می گیرد و هزینه خشکشویی سرسام آور شده است.
▪ حقیقت: اگر لباس هاتان را درست و با استفاده از چوب لباسی ها مرتب بچینید، پیدا کردن آنها آسان تر است و چروک نمی شوند.
▪ تحلیل: اگر شما بتوانید آنچه را که دارید درست ببینید، خرید تکه های دیگر لباس برایتان آسان تر است. دیگر لازم نیست که پول تان را برای یک دست کامل لباس خرج کنید، بلکه می توانید با هماهنگ کردن یک بلوز جدید با شلوار قدیمی، صاحب یک دست لباس نو شوید.
مرتب کردن باعث می شود که هر روز مجبور نباشید به کمدتان خیره شوید و فکر کنید کدامیک از لباس ها احتیاج به شستن دارند.
▪ تصورات: واقعاً دلم می خواهد که به لباس هایم سر و سامان دهم اما ۱۵ سال است که وضع همین طور است.
▪ حقیقت: سال ها سهل انگاری اوضاع را بدتر کرده است. پس کمی وقت بگذارید و از این وضع نجات پیدا کنید.
▪ تحلیل: وضعیت کلافه کننده ای است، اما سعی کنید با نگه داشتن لباس های لازم اوضاع را بهتر کنید. کمدتان را به شکل بهتری طبقه بندی کنید که کارایی بهتری داشته باشد و از هر نقطه ای بیشترین استفاده را ببرید.
● چطور ساماندهی کنیم؟
سخت ترین قسمت تصمیم گیری است. اگر این کار را بکنید، بقیه مسائل آسان است. چند نکته مهم که به شما یادآور می شویم، می تواند به شما کمک زیادی در تصمیم گیری کند.
● دو راه
▪ برای تصمیم گیری درست، دو راه وجود دارد:
- یا خودتان دست به کار شوید .
- و یا از دکوراتورها و افراد خبره بخواهید به شما کمک کنند. که معمولا این افراد کار مرتب کردن کمدها را انجام نمی دهند. پس بهترین راه آن است که خودتان دست به کار شوید. نقاطی را که احتیاج به ساماندهی دارند مشخص کنید. کار خود را از جایی آغاز کنید که استرس و کار کمتری برای تان دارد. از گوش دادن به پیشنهادهای خوب غافل نشوید و بدانید که ممکن است برایتان مفید باشد. اگر کار ساماندهی کردن را به افراد دیگری سپرده اید به یاد داشته باشید که تصمیم گیرنده نهایی شما هستید و باید از قابل دسترس بودن لوازم تان راضی باشید. به این افراد در مواقع لزوم تذکر دهید تا همه چیز همان طور که برای شما راحت تر است، اتفاق بیفتد.
● نقشه حساب شده
بدانید که موفقیت تان در گرو داشتن یک طرح واضح است. اگر این کار را نکنید متوجه می شوید پس از مدت ها کار، در نهایت همه چیز را دوباره بیرون می ریزید و مجبور می شوید از نو مرتب کنید و علاوه بر این، ریخته شدن تمام لباس ها روی زمین، وحشت شما را صد چندان خواهد کرد.
اما اگر در مورد نقاط مختلف کمدتان فکر نکنید، کار برای تان پیچیده تر می شود، بدانید هر چه در مورد این نقشه بیشتر فکر کنید هنگام چیدن لباس ها وقت کمتری مصرف می کنید و در آینده برای خرید لباس های جدید راحت ترید.
● نکات مفید
▪ آسان سازی: مهم است که نقاطی را خالی نگه دارید، اما اگر می بینید به کارتان لطمه می زند از آن استفاده کنید. مهم ترین اصل آن است که کارهایتان را به هر شکلی آسان تر کنید.
▪ ثبات: مهم ترین هدف آن است که روشی را در پیش بگیریم که همیشگی باشد. مرتب سازی کمد، باید طوری طراحی شود که با مراجعه هر روزه به آن همچنان پایدار و در دسترس و استفاده باشد.
▪ میانه روی: سعی کنید که میانه روی داشته باشید. گاهی اوقات گذشتن از برخی از فضاها می تواند در برخی فضاهای دیگر مفید باشد. نقاط مختلف مانند قطعات پازل می توانند مکمل یکدیگر باشند.
▪ تبلیغات: کارخانه های مختلف تولیدات بسیاری را برای ساماندهی کمدها تولید کرده اند. با توجه کردن به تبلیغات، کار خود را سخت نکنید و پس از مدتی فکر بهترین وسایلی که در ساماندهی به شما کمک می کنند را انتخاب کنید.
▪ یکنواختی: اینکه اشیای همجنس و اشکال شبیه به هم را خیلی مرتب در کنار هم بگذارید، بسیار مهم است. وسایل شما باید طوری قرار گیرند که چشم نواز باشند و شما به راحتی بتوانید آنها را بردارید.
در حالت کلی، «بودجه» یکی از خصیصه هایی است که در این پروژه احتیاج به میانه روی دارد. اگر این کار را به یک نفر دیگر بسپارید تا برای تان انجام دهد، احتمالا مبلغ هنگفتی باید بپردازید اما مقایسه کنید که اگر خودتان مسئول آن باشید، هزینه ها بسیار کمتر است.
اگر خود می خواهید این کار را انجام دهید به این فکر کنید که چه وسایلی احتیاج دارید تا این ساماندهی را به بهترین شکل انجام دهید.
مورد دیگری را که مهم است بدانید این است که معمولاً پس از بیرون ریختن اجناس یک کمد متوجه خراشیدگی ها و خرابی های کمد خود می شوید. بهتر آن است که از قبل فکر این موضوع را بکنید و قبل از گذاشتن دوباره لباس ها کمد را ترمیم کنید.
به یاد داشته باشید که ممکن است مرتب کردن کمدتان کار مشکلی باشد، اما با یک نقشه درست می توانید برای همیشه یک کمد مرتب داشته باشید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید