سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
اختلاف جنسیتی در استفاده از اینترنت
تقسیم بندی های جنسیتی در استفاده از اینترنت نیز خودنمایی می کنند هرچند بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده تفاوت در میزان استفاده زنان یا مردان از اینترنت نیست.
مطالعات انجام شده توسط "پیو اینترنت پراجکت"، یک شرکت متولی تحقیقات اجتماعی پیرامون اینترنت در آمریکا حاکی است زنان و مردان به یک نسبت بصورت جدی از اینترنت استفاده می کنند.
با این وجود تحقیقات نشان می دهد مردان، اینترنت را به دلیل امکانی که برای تجربه راه های تازه برای انجام امور مختلف به آنها می دهد، ارزش گذاری می کنند.
در مقابل، زنان اینترنت را به دلیل فرصت هایی که برای حفظ و توسعه روابط انسانی به آنها می دهد دوست دارند. نتایج این تحقیق گسترده نشان می دهد که چگونه زنان و مردان از اینترنت استفاده می کنند و برخی تفاوت های برجسته در این زمینه را آشکار کرده است. یکی دیگر از یافته های این تحقیق حاکی است شمار زنانی که از اینترنت استفاده می کنند از مردان بیشتر است.
آمار جمع آوری شده توسط شرکت "پیو" نشان می دهد مردان ۶۸ درصد و زنان ۶۶ درصد کاربر اینترنت هستند. با این حال مجموع کاربران اینترنت در میان زنان بیشتر بوده به این دلیل که شمار زنان در جمعیت ایالت متحده آمریکا از مردان بیشتر است.
این تفاوت در بخش هایی از جمعیت، قابل توجه تر است. بعنوان مثال ۶۰ درصد از زنان سیاه پوست از اینترنت استفاده می کنند اما در مقایسه، ۵۰ درصد مردان سیاه پوست کاربر اینترنت هستند.
دو دنیای مختلف این تحقیق نشان می دهد که مردان و زنان به یک نسبت اینترنت را بخاطر کمک به کارآمدی و تسهیل امور عادی زندگی نظیر پرداخت سریع صورتحساب های بانکی، مغتنم می شمارند.
اما تفاوت های عمده در این تحقیق که بر اساس مصاحبه با بیش از ۶۰۰۰ نفر صورت گرفته در نحوه استفاده زنان و مردان از اینترنت خودنمایی می کنند.
مردان گرایش دارند که در آزمایش فن آوری های تازه "اول" باشند. ۶۸ درصد مردان در مقابل ۴۵ درصد زنان مسئول تنظیم رایانه ها در خانه هستند.
این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مردان بیشتر تمایل دارند از اینترنت برای بدست آوردن انواع و اقسام اطلاعات استفاده کنند. نتایج مسابقات ورزشی، وضع آب و هوا، اخبار، کاریابی و رتبه بندی اجناس و خدمات، موضوعات مورد علاقه مردان هستند.
زنان در اینترنت بیشتر سراغ ای میل می روند، مطالب مربوط به سلامت و بهداشت را جستجو می کنند، از نقشه های مسیریاب استفاده می کنند و موضوعات دینی را مطالعه می کنند.
زنان همچنین به استفاده از ای میل برای ارتباط با دوستان و خانواده گرایش دارند تا روابط اجتماعی خود را حفظ کنند. در مقابل مردان از ای میل بیشتر بعنوان راهی برای حفظ و گسترش رابطه با سازمان ها و گروه ها بهره می جویند و کمتر برای ارتباط با اشخاص منفرد از آن استفاده می کنند.
مردان همچنین از اینترنت برای سرگرمی، شنیدن موسیقی، جمع آوری اطلاعات پیرامون دل مشغولی های شخصی یا عضویت در گروه های ورزشی استفاده می کنند.
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه مجلس دولت سیزدهم شورای نگهبان رهبر انقلاب قوه قضائیه حسن روحانی صادق زیباکلام مجلس دوازدهم انتخابات
هواشناسی تهران قتل پلیس شهرداری تهران پلیس راهور بارش باران سازمان هواشناسی سیل سلامت شورای شهر تهران وزارت بهداشت
قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دولت خودرو بانک مرکزی سایپا بازار خودرو بورس مسکن دلار حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب همایون شجریان فردوسی سحر دولتشاهی شاهنامه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس سریال نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری فضا آیفون
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل جنگ غزه فلسطین آمریکا حماس روسیه چین افغانستان ترکیه اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس فولاد خوزستان لیگ برتر لیگ برتر ایران مهدی طارمی فولاد باشگاه استقلال رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی همراه اول گوگل تبلیغات موبایل فناوری هواپیما دوربین ناسا شفق قطبی نوآوری دبی
سرطان کاهش وزن افسردگی زوال عقل کودک فشار خون تجهیزات پزشکی واکسن سلامت روان بارداری