جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

لندرور Freelander۲


لندرور Freelander۲
در دنیای SUV های کوچک شاید به جرات بتوان لندرور Freelander را بهترین اتومبیل نامید. فریلندر ۲ چه در جاده های شهری و چه در جاده های ناهموار همان عملکردی را نشان می دهدکه از یک لندرور انتظار دارید. طراحی پویا، مهندسی دقیق و هدفمند، کابین شکیل و راحت و مجموعه ای از فناوری پیشرفته تکمیل کننده کار طراحان فریلندر ۲ است. اولین فریلندر در سال ۱۹۹۷ طراحی و به عنوان یک اتومبیل جدید با کلاسی کاملاً متفاوت پذیرفته شد. فریلندر تا ۵ سال پر فروش ترین خودروی ۴x۴ اروپا و تا پایان سال ۲۰۰۵ پر فروش ترین اتومبیل ۴x۴ انگلستان بود. فریلندر ۲ از همه نظر کاری جدید محسوب می شود. عملکرد بهتر، مصرف سوخت کمتر، کیفیت ساخت بالاتر و فضای بیشتر از ویژگی های این اتومبیل هستند. فریلندر ۲ چه روی جاده و چه در مسیرهای ناهموار دارای دست فرمان بهتری است و سواری و راحتی آن بهتر از مدل های قبلی لندرور دیده می شود. این SUV کوچک از دو نوع موتور نیرو خواهد گرفت که یکی از نوع ۶ سیلندر خطی بنزینی با حجم ۲/۳ لیتر و دیگری از نوع چهار سیلندر دیزل با حجم ۲/۲ لیتر است. این موتور چهار سیلندر دیزل با کمک توربو چارجر گشتاور خوبی تولید می کند. موتور شش سیلندر بنزینی با توان ۲۳۳ اسب بخار شتاب ۰ تا ۱۰۰ در۹/۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را باعث می شود.
در حالی که نیروی آن از طریق یک گیربکس خودکار ۶ سرعته به چرخ ها منتقل می شود. و اما موتور چهار سیلندر دیزل نیز با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور که ۲۰۰ نیوتن متر آن از دور موتور ۱۰۰۰ در دسترس است، بقدر کافی پر توان و پر کشش است. مصرف سوخت فریلندر ۲ با کمک این موتور به ۵/۷ لیتر در صد کیلومتر می رسد که در مقایسه با مصرف سوخت موتور بنزینی (۲‎/۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) بسیار قابل توجه است. برای این موتور یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک درنظر گرفته شده است. کابین این اتومبیل علاوه بر داشتن ۵ سانتیمتر طول بیشتر، دارای فضای بهتری نیز است. صندلی های عقبی به شکل استادیومی طراحی شده اند یعنی سرنشینان عقبی کمی بالاتر از راننده و سرنشین کناری او قرار می گیرند. فضای بار هم با ۳۸ درصد رشد از ۵۴۹ لیتر به ۷۵۵ لیتر رسیده است. طراحی خارجی کاملاً اصیل و ساده است. اتومبیلی که مشاهده می کنید دقیقاً یک لندرور است و نمی توان آن را به هیچ اتومبیل دیگری تشبیه کرد. بدنه از نوع پنج در بوده و به صورت یکپارچه ساخته شده است. این نوع ساختار بدنه باعث افزایش استحکام پیچشی می شود. سیستم تعلیق در هر چهار چرخ مستقل بوده و از پیشرفته ترین سیتسم کنترل با نام RSC بهره می گیرد. این سیستم باعث جلوگیری از چپ شدن اتومبیل می شود. سیستم هوشمند انتقال نیرو به هر چهار چرخ به صورت دائم، سیستم کاهش مصرف سوخت روی جاده های معمولی، سیستم کنترل فرمان روی سرازیری ها و سیستم ترمز دستی خودکار از امکاناتی هستند که باعث افزایش کیفیت رانندگی Freelander می شوند.
● امکانات رفاهی فریلندر ۲ عبارتند از:
سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید، چراغ های جلویی از نوع زنون، چراغ های تنظیم شونده در جلو، سیستم برف پاک کن خودکار، سیستم کمکی برای پارک کردن، سانروف شیشه ای، سیستم تهویه مطبوع، سیستم پخش DVD، ناویگاتور ماهواره ای با صفحه رنگی، رادیوی دیجیتال DAB، سیستم صوتی پیشرفته با ۱۲ بلندگو و اتصالات فیبر نوری.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید