شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
نیاز به شناخت مخاطب ”عینی“
سادهترين تعبير از مفهوم مخاطب احتمالاً همان است که شالوده اشکال متنوع رتبهبنديها را تشکيل مىدهد. در اينجا سؤالهايى که مطرح مىشوند تقريباً همگى از آنچه ديدگاه نهادي - ديدگاه صنايع رسانهاى - ناميده مىشود، نشأت مىگيرند. مطابق نظر آنگ، شناخت نهادى مربوط به مخاطبان تلويزيوني، است که سازمان رسانهاى آن را به عنوان مقولهاى عينى شده از آنهايى که بايد کنترل شوند، مىسازد. در وهله اول اين خود تأمينکنندگان محتواى رسانهها و ارتباطگران هستند که نياز دارند بدانند پيامهايشان به چندنفر و چه کسانى رسيده است. اين رويکردى است که تاحد زيادى در اغلب تحقيقات ارتباطات جمعى - به ويژه آنگاه که تحقيق با هدف برآورد اثرات رسانهها يا مطالعه برخى مشکلات اجتماعي مرتبط با رسانهها انجام گرفته - مدنظر بوده است. هنوز هم مدل غالب در اثر پژوهشى رسانهاى يا ارتباطات برنامهريزى شده خواستار شناخت دقيق اين نکته است که چه کسانى از شرائط تخمين اثرات رسانهاى و ميزان موفقيت ارتباطى است. |
تأمينکننده محتواى رسانهها براى امور مالي، سياستگذاري، سازماندهى و برنامهريزى نياز فراوانى به کسب اطلاعات وسيع در مورد بُرد رسانهها (که در عين حال معيارى است براى سنجش ميزان توجه مخاطبان) دارند. اين ملاحظات منجر به ايجاد منافع فزاينده مخاطبان متعارف مىشود. اين مفهوم ريشه در تئاتر و سينما دارد و به جمع نظارهکنندگان قابل شناسايى و مجذوب حاضر در سالن اشاره مىکند. اعتقاد به وجود چنين مخاطبانى براى کار روزمره رسانهها بسيار ضرورى است. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
چین دولت سیستان و بلوچستان انتخابات شورای نگهبان نماز جمعه حسن روحانی مجلس شورای اسلامی جنگ دولت سیزدهم نیکا شاکرمی مجلس
سیل ایران تهران هواشناسی شهرداری تهران باران آتش سوزی سازمان هواشناسی هلال احمر روز معلم پلیس زلزله
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا تورم مسکن بانک مرکزی حقوق بازنشستگان بازار خودرو سهام عدالت قیمت دلار دلار ایران خودرو
صدا و سیما ایتالیا بی بی سی مهران غفوریان تلویزیون سوئد موسیقی صداوسیما ساواک سریال سینمای ایران تبلیغات
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه ترکیه حماس اوکراین نوار غزه انگلیس
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر سپاهان باشگاه پرسپولیس علی خطیر باشگاه استقلال جواد نکونام تراکتور بازی لیگ قهرمانان اروپا
اپل ناسا صاعقه گوگل اینستاگرام عکاسی تلفن همراه
چای کبد چرب فشار خون گرما