جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

پورشه GT۳ S AG


پورشه GT۳ S AG
پورشه GT۳ S AG جدیدترین محصول پورشه بوده و به دیگر اعضای این خانواده بزرگ جدیدا اضافه شده است. این خودرو منحصرا برای مسابقات آماده شده است که مطابق با آخرین تغییرات در قوانین مسابقات بین المللی FIA GT۳ ساخته شده است. بدنه همان بدنه پورشه GT۳ RSR با اندکی تغییرات برای فصل جدید و مشتریان موجود پورشه که بیشتر به آیرو دینامیک آن و نیروهای جاذبه سیالاتی و استاتیکی تمرکز داشته تا از حداکثر توان ۴۴۰ اسبی خودرو که با ۲۵ اسب بخار قدرت تا این حد ارتقا پیدا کرده است را بتوان بخوبی استفاده کرد و بهره جست. همان طور که اشاره شد یک موتور ۴۴۰ اسب بخاری ۶ سیلندر باکستر ۳‎/۶ لیتری که این توان را در دور موتور ۸۰۰۰ دور تولید می نماید به همراه افزایش نیروی گشتاور ۱۷ پوندی که گشتاور خودرو را به ۳۱۷ پوند بر فوت در دور موتور ۷۲۵۰ دور در دقیقه بدست می آید را در اختیار راننده خود قرار می دهد. این موتور مجهز به آخرین نسل از تحقیقات پورشه بر روی سوپرچارجرهای مسابقه ای بوده که این سوپرچارجرها بیشتر در مسابقات جام بین المللی Carrera در خودروهای این شرکت قرار می گیرد. برای بهتر شدن کار کرد موتور خودرو سیستم الکترونیکی موتور بهینه شده و سیستم جدید اگزوز نیز بر روی خودرو گماشته شده است. چرخها بطور استاندارد همان چرخ های GT۳ RS بوده تنها با این تفاوت که در جلو پهنای چرخها به ۱۰‎/۵ اینچ و در عقب به ۱۲ اینچ رسیده است.
یک سیستم Splitter در جلو خودرو قرار داده شده تا بتواند با نیازهای راننده مقدار نیروی ایجاد کننده رو به پایین را افزایش بدهد و مشابه همین سیستم با نام Rear Wing در عقب قرار داده شده است که مشابه همین کار را ولی در قسمت عقب خودرو انجام می دهد. سیستم تعلیق بسیار نیرومندتر از پورشه RSR بوده و کیفیت و کارایی خود را در حد خودروهای کلاس GT۲ قرار داده است. سیستم ترمز با قوانین مسابقات تغییر پیدا کرده است و با افزایش ۵ میلی متری به ۳۵۵ میلی متر در جلو و عقب خودرو رسیده است که در نگه داشتن خودرو تاثیر بسزایی را دارد. قیمت این خودرو در نهایت توسط پورشه ۲۵۰ هزار یورو اعلام شده که از آوریل به تیمهای علاقمند و خریدار این خودرو تحویل داده شده است.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی